2013-09-11, 19:54
  #11041
Medlem
StandardKamelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Nja, smartcast är inte bäst i 90% av alla fall längre. Vissa gubbar har buggar med smartcast (Tyvärr).
Mest kända är väll buggen som har hänt i flera LCS matcher är att om man spelar ezreal och trycker lite "luddigt" med E så e'ar den åt helt fel håll vilket resulterar i att man dör.

Kände inte till den buggen! Ni spelar alltså utan smartcast?
Citera
2013-09-11, 20:00
  #11042
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StandardKamelen
Kände inte till den buggen! Ni spelar alltså utan smartcast?
Näe, jag tror att det har hänt för Chaox bland annat i LCS, eller så var det dontmashme.
Ja, jag spelar utan smartcast och jag tycker det är skönast.
Citera
2013-09-11, 20:05
  #11043
Medlem
SleighBellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ft.
Skulle verkligen rekommendera dig att köpa en runepage-bundle faktiskt. Riktig quality of life chance.
Är det värt 2600 RP och vad ingår i bundlen?
Citera
2013-09-11, 20:10
  #11044
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Ehhh, deras ultis är gjorda för att dyka rakt in i fiendelaget

Testade precis morde med dfg, botrk och PD. Rekommenderas inte

Ehhhhhhhhhhh Fiddles passive sänker 10 mr, lol.
Citera
2013-09-11, 20:28
  #11045
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Ehhhhhhhhhhh Fiddles passive sänker 10 mr, lol.

Och APC brukar inte ha mera än 40 ifall de inte satsar på MR. -10 är en hel del.
Citera
2013-09-11, 20:33
  #11046
Medlem
ft.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleighBells
Är det värt 2600 RP och vad ingår i bundlen?

7 runsidor.

Det är typ 3 skins och för priset av 44100 ip - rätt värt med tanke på vad man får pengarna, då dessa förmodligen kommer öka din prestation ingame, vilket ett skin inte gör.
Citera
2013-09-11, 21:56
  #11047
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autolog
Men varför Botrk, ingen av botrk passive skadar väl speciellt mycket på en adc? Jämfört med de 3200g du kunde lagt på en rabadon istället.

15% av max hp på en adc med ~2000hp = 300dmg innan resistance, med tanke på att du inte har någon armor penetration, kanske 100 damage?

5% av current hp, jaa inte så mycket damage där heller-

Tänker jag rätt?

Jag var ute efter aktiveringen hos botrk
Citera
2013-09-11, 22:31
  #11048
Medlem
autologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Jag var ute efter aktiveringen hos botrk

Aha, men tycker du inte hextech gunblade vore bättre? Inte riktigt lika bra men mycket bättre stats för Morde.
Citera
2013-09-11, 23:53
  #11049
Medlem
Wolfbloods avatar
Någon som vet hur man avhjälper ett irriterande problem där spelet fryser sig i ca 10sec, sen kan jag spela vidare, men utanför (desktop) blir allt svart. Det enda som fungerar för att återställa är att starta om datorn. (Jävligt drygt efter en 4-5games)

Har självklart googlat men ingen verkar ha just det problemet jag beskriver, det är vanligt med black screen, men då ingame.

Inget annat spel ger problem och dessutom började det hända efter senaste patchen.
Kan ej heller kolla program så som CPU-Z iom att allt blir svart när det väl händer.

Vet inte ens hur jag ska försöka dokumentera problemet, iom att windows ger 0 utslag.
Citera
2013-09-11, 23:55
  #11050
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfblood
Någon som vet hur man avhjälper ett irriterande problem där spelet fryser sig i ca 10sec, sen kan jag spela vidare, men utanför (desktop) blir allt svart. Det enda som fungerar för att återställa är att starta om datorn. (Jävligt drygt efter en 4-5games)

Har självklart googlat men ingen verkar ha just det problemet jag beskriver, det är vanligt med black screen, men då ingame.

Inget annat spel ger problem och dessutom började det hända efter senaste patchen.
Kan ej heller kolla program så som CPU-Z iom att allt blir svart när det väl händer.

Vet inte ens hur jag ska försöka dokumentera problemet, iom att windows ger 0 utslag.

Enda jag skulle kunna tänka mig är att du uppdaterar grafikkorts drivrutinerna ev. nedgradera dem, eller testa sänka grafiken! Kolla även så ram-minnena är isatta riktigt samt alla kablar Mvh Jag

OM du orkar kan du alltid fråga Riot om hjälp, de bruka vara någorlunda kompetenta då de gäller support!
Citera
2013-09-12, 00:18
  #11051
Medlem
Wolfbloods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kesopojken
Enda jag skulle kunna tänka mig är att du uppdaterar grafikkorts drivrutinerna ev. nedgradera dem, eller testa sänka grafiken! Kolla även så ram-minnena är isatta riktigt samt alla kablar Mvh Jag

OM du orkar kan du alltid fråga Riot om hjälp, de bruka vara någorlunda kompetenta då de gäller support!

Tack för svaret, har inte ändrat något gällande GFX:t.
Flesta svaren man får om man googlar är just att ändra resolution m.m, har testat utan framgång. (Båda upplösning och inställningar i övrigt.)

Antar att det är memtest som gäller för att kolla RAM:et.
Självbyggd dator visserligen men allt sitter som det ska. =/

(Så sjukt irriterande iom att jag vill upp till Gold igen för Elise+skin i 5 promon atm)
Citera
2013-09-12, 00:56
  #11052
Medlem
SleighBellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ft.
7 runsidor.

Det är typ 3 skins och för priset av 44100 ip - rätt värt med tanke på vad man får pengarna, då dessa förmodligen kommer öka din prestation ingame, vilket ett skin inte gör.
Jag är level 25 nu, vet du vilka slags runor det är som följer med, är det dom som går att köpa innan lvl 20 eller över? Det var väldigt lite info, men jag skulle verkligen behöva lite runes nu när man börjar komma upp i lvl!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in