Citat:
Ursprungligen postat av
Pangaea250
Jag har nu försökt i 10 timmar att komma ur Guld V efter att nyligen kommit dit från Silver. Har nu sett mer trolls och afkers än någonsin. Jag brukar köra adc, jungle eller top men fyller även ut om det skulle behövas. Är det någon som har tips hur man tar sig ur Guld V? Det blir förmodligen mycket mer seriösare framåt G III-II.
Ska man tydligt markera en enda roll man kör och försöka carrya matchen eller fortsätta spela vänlig och ta det som behövs?
Var nog själv i din sits, dock kom jag upp till silver 1, förlorade så mycket att jag var på silver 5 0 lp.. var riktigt arg och gav upp så fort FB gavs. Efter ett tag bytte jag mentalitet helt, jag försökte ha kul och tog flamers med en nypa salt, nu skrattar jag mest när någon flamear eller så och försöker spela så bra jag kan ändå. Just nu är jag snart i Plat så det går bättre och jag har roligare, påverkas inte alls av att någon spelar dåligt, flamear, trollar eller så utan kör min grej bara! Försök fokusera på dig själv och ignorera alla andra, även om någon trolla, försök bli bättre, träna på att vinna lane även om du blir kampad eller så, lär dig av dina misstag så kanske du carryar nästa match
edit: ett tips är också att duoa och roama till varandras lane och snowballa alt. en spelar jungle