2014-04-08, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Att hon inte betalade hyra i Haninge och är skyldig dem 130 000+ var faktiskt nyheter för mig. Det var väl dessutom då hon borde haft som mest pengar?
Det var väl i samband med det hon drog till Göteborg också... Med Jonas. Det verkar verkligen aldrig bekommit henne; att köra över folk och dra vidare.
Citera
2014-04-08, 13:06
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Det var väl i samband med det hon drog till Göteborg också... Med Jonas. Det verkar verkligen aldrig bekommit henne; att köra över folk och dra vidare.

Men hur funkar sånt där då? Varför blev hon inte vräkt tidigare? Jag menar, över 130 000 i skuld till Haninge kommun.. det kan väl inte vara enbart hyror i den skulden, i så fall kan hon ju inte betalat på flera år.
Citera
2014-04-08, 13:37
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Men hur funkar sånt där då? Varför blev hon inte vräkt tidigare? Jag menar, över 130 000 i skuld till Haninge kommun.. det kan väl inte vara enbart hyror i den skulden, i så fall kan hon ju inte betalat på flera år.

Skulle inte förvåna mig om de bakat in bla röksanering i den skulden, det kan dra iväg ganska rejält om man röker inne.
Citera
2014-04-08, 14:14
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Skulle inte förvåna mig om de bakat in bla röksanering i den skulden, det kan dra iväg ganska rejält om man röker inne.

Ah, just det, tänkte inte på det. Och så hade de ju en himla massa djur som säkert gick på toa lite här och var.. Bara att tänka på hur huset hon hyrde såg ut.
Citera
2014-04-08, 14:17
Medlem
Minns ni när Berny sa att det var hennes morsa som "gjort" henne hemlös för att hon inte skulle prata om Opus Dei? Det måste ju vara hennes mest genomskinliga lögn någonsin. Hon löste det uppenbarligen på egen hand.
Citera
2014-04-08, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath

Och om man målar om själv i lägenheter när man inte är utbildad plus "konstiga" eller starka (rött, svart mm) färger så blir det snabbt många tusen extra. Själv råkat ut för det och fått betala många tusen för hantverkare, nya golv mm. Behöver inte vara någon hemsk katastrof för att det ska dra iväg till höga summor.
Citera
2014-04-08, 17:15
Medlem
Kardnialvokals avatar
Good finding! Sjukt spännande. Ok så Berny åkte alltså fast med den där Cat hon uppgav ett tag på facebook att hon var tillsammans med. Vidare... "snatteri", "häleri", "narkotikabrott". Wow, badass verkligen. "Berny Pålsson uppger att hon vid tiden missbrukade narkotika och inte minns någonting". Haha lysande! Den plötsliga glömskan.
Citera
2014-04-08, 22:53
Medlem
kupochans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Good finding! Sjukt spännande. Ok så Berny åkte alltså fast med den där Cat hon uppgav ett tag på facebook att hon var tillsammans med. Vidare... "snatteri", "häleri", "narkotikabrott". Wow, badass verkligen. "Berny Pålsson uppger att hon vid tiden missbrukade narkotika och inte minns någonting". Haha lysande! Den plötsliga glömskan.

Har mailat övriga tingsrätter i Stockholm för att se om det finns något mer där. Dock tvivlar jag på det. Men jag är nyfiken på bernys historia om sitt kriminella liv. Hon har ju hävdat att hon knivskar en person i Göteborg. Samt att hon misshandlat en taxichaufför , där brottet även filmats.
Men från Göteborg tingsrätt finns inga sådana fall.
Hon säger att hon "snackat sig ur" sådana situationer, men jag köper inte det. Taxichauffören i fråga borde ju ha anmält ärendet ,och även om det inte ledde till åtal så ska ju en anmärkning finnas.

Jag förstår inte. Är det "coolt" att "erkänna" sådana här saker? Vad vinner hon på det?

PS. Till den personen som pm:at mig konstant och sagt att jag inte har något liv. Well, jag tycker det här är intressant och det tar inte många minuter att maila olika tingsrätter. Och NEJ jag är inte Sinfon heller.
Citera
2014-04-09, 01:11
Medlem
Men en röksanering låter inte logiskt då hon och Jonas inte bodde där särskilt länge, väl? Hade grannar som riktigt rökte in lägenheten totalt under 12 års tid och de fick inte betala en sanering så hm. Däremot om djuren gått inne så visst men e bodde där för kort tid för att det skulle ha kunnat orsaka en sådan skada..Tycker man. Kanske blir det värre på kortare tid än man tror.
Citera
2014-04-09, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Men en röksanering låter inte logiskt då hon och Jonas inte bodde där särskilt länge, väl? Hade grannar som riktigt rökte in lägenheten totalt under 12 års tid och de fick inte betala en sanering så hm. Däremot om djuren gått inne så visst men e bodde där för kort tid för att det skulle ha kunnat orsaka en sådan skada..Tycker man. Kanske blir det värre på kortare tid än man tror.

Det är tillåtet att röka i de flesta hyreslägenheter, så knappast på grund av det.

Om det luktar kattpiss kan man dock behöva sanera.

Även en sönderriven tapet, spricka i handfatet, hål i en dörr blir dyrt. Skulle tro att det också handlar om utebliven flyttstädning.
Tror inte att hon skrubbade ugn och ventiler innan hon drog, och då blir det svindyrt.
Senast redigerad av lillamopsen 2014-04-09 kl. 10:58.
Citera
2014-04-09, 14:54
Medlem
Kardnialvokals avatar
Lite OT men har för övrigt läst igenom domen mot T.M nu och kritiken från B är verkligen helt obefogad. Den enda som ifrågasätter E:s historia är försvararen vilket är helt naturligt eftersom det är hans jobb att fria sin klient. Sen är det tingsrätten som skriver att de har några "generella iakttagelser" (bland annat att det är så länge sedan brottet begicks samt att E varit medicinpåverkad i rätten osv) men de är heller ingenting konstigt utan tvärtom nödvändigt för att stärka rättssäkerheten. I övrigt beskrivs hon som mycket trovärdig och att T.M har låg trovärdighet. Jävligt rövigt gjort. B har verkligen tagit ut valda delar ur sitt sammanhang från domen och lyckats skriva ett helt blogginlägg om detta för att misskreditera E. Fräscht.
Citera
2014-04-09, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Lite OT men har för övrigt läst igenom domen mot T.M nu och kritiken från B är verkligen helt obefogad. Den enda som ifrågasätter E:s historia är försvararen vilket är helt naturligt eftersom det är hans jobb att fria sin klient. Sen är det tingsrätten som skriver att de har några "generella iakttagelser" (bland annat att det är så länge sedan brottet begicks samt att E varit medicinpåverkad i rätten osv) men de är heller ingenting konstigt utan tvärtom nödvändigt för att stärka rättssäkerheten. I övrigt beskrivs hon som mycket trovärdig och att T.M har låg trovärdighet. Jävligt rövigt gjort. B har verkligen tagit ut valda delar ur sitt sammanhang från domen och lyckats skriva ett helt blogginlägg om detta för att misskreditera E. Fräscht.

Jag tycker att det är ett lite konstigt sammanträffande att en av tjejerna i målet har samma advokat som den som Berny hänvisat till i sin blogg gällande sitt eget mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in