2014-04-08, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My-Time
Du trollar va? Eller tycker du verkligen synd om gm i fall som detta?

För GM spelar det nog ingen roll. Även innan FB:s tid så spred sig sånt här som en löpeld.

GM kommer väl dömas till några års fängelse/psykiatriskt vård. Sen är det väl namnbyte och flytt till annan del av Sverige. Blir nog inte så svårt att få skyddade personuppgifter heller.

Det som är jobbigt nu är för släkt. Stranke är inte ett vanligt efternamn (finns bara 16 personer med Stranke som efternamn i Sverige). De är helt oskyldiga men kommer få mycket skit bara för sitt namn.
Citera
2014-04-08, 08:38
Medlem
Lite kul att vissa här tycker han hängs ut och undrar på vilket sätt någon annan har vinning på detta! Ni t.ex som är sååååå nyfikna så ni måste läsa en tråd på 33 sidor! Hycklare! Klart han ska hängas ut, han har erkät det vidrigaste brott du kan begå enligt mig!
Nu hoppas jag på att han är så pass sjuk så det blir Rättsspyk, då kan han sitta länge.
Citera
2014-04-08, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colibri
En man som står ut med att jobba med små barn 40h i veckan är inte normal, så enkelt är det och som någon tidigare i tråden nämnt så ringer varningsklockorna när man stöter på en sådan "halvman". Hen behöver inte vara en pedofil men något är inte skruvat rätt...

Du är alltså en vek person med låg tolerans.

Så vad händer om du blir tvungen att umgås med barn 40 timmar i veckan? Blir du aggressiv och utåtagerande som en "riktig" man?
Citera
2014-04-08, 08:47
Medlem
Sirianas avatar
Min personliga åsikt: Den som gör ett barn illa bryter mot vårt gemensamma mänskliga kontrakt.
De människorna har förbrukat sin rätt att vara en del av vår gemenskap.

Pedofili är inte en sjukdom, det är en sexuell läggning. Att försöka "bota" den sexuella läggningen är bara dumheter. Pedofiler är för det mesta psykiskt sjuka och har svårt att förstå varför det är olagligt att förgripa sig på barn.
Återfallsrisken för pedofiler är tyvärr hög.

Trots det försöker den svenska kriminalvården/psykvården "bota" pedofiler genom ROS (relationer och samlevnad).
(https://www.kriminalvarden.se/sv/Fangelse/Arbete-klientutbildning-och-behandling/Behandlingsprogram/ROS/Hur-arbetar-Kriminalvarden-med-sexualbrottsdomda/ )

Som mamma har jag vid ett flertal gånger skrivit till svenska beslutsfattare och påpekat det orimliga i att försöka bota eller ändra på en sexuell läggning. Det funkar INTE.
Citera
2014-04-08, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
För GM spelar det nog ingen roll. Även innan FB:s tid så spred sig sånt här som en löpeld.

GM kommer väl dömas till några års fängelse/psykiatriskt vård. Sen är det väl namnbyte och flytt till annan del av Sverige. Blir nog inte så svårt att få skyddade personuppgifter heller.

Det som är jobbigt nu är för släkt. Stranke är inte ett vanligt efternamn (finns bara 16 personer med Stranke som efternamn i Sverige). De är helt oskyldiga men kommer få mycket skit bara för sitt namn.
Tycker dom kan hängas ut allihopa. Tror inte dom kommer klippa banden med denna joakim bara för att han dragit deras efternamn i skiten! Det visar brodern tydligt, att dom accepteta tidigare dömda pedofiler! Dom är äckliga !
Citera
2014-04-08, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siriana
Pedofili är inte en sjukdom, det är en sexuell läggning. Att försöka "bota" den sexuella läggningen är bara dumheter. Pedofiler är för det mesta psykiskt sjuka och har svårt att förstå varför det är olagligt att förgripa sig på barn.
Återfallsrisken för pedofiler är tyvärr hög.

Stämmer detta?

Har för mig att de flesta pedofiler inte agera mot barn då de vet att det är fel.

Finns ju några referenser på Wikipedia som säger att 4-5% av befolkningen är pedofiler (baserat på undersökningar) men att bara en bråkdel av dessa agerar mot barn.

En annan undersökning från USA visade att 7% skulle ha sex med barn om de inte skulle straffas - dock är det oklart hur frågan ställdes. I USA görs ju ingen skillnad på 16 eller 7 år och många kanske menade att de skulle ha sex med en 16-åring.
Senast redigerad av Kalmar2004 2014-04-08 kl. 09:09.
Citera
2014-04-08, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Stämmer detta?

Har för mig att de flesta pedofiler inte agera mot barn då de vet att det är fel.

Finns ju några referenser på Wikipedia som säger att 4-5% av befolkningen är pedofiler (baserat på undersökningar) men att bara en bråkdel av dessa agerar mot barn.

En annan undersökning från USA visade att 7% skulle ha sex med barn om de inte skulle straffas - dock är det oklart hur frågan ställdes. I USA görs ju ingen skillnad på 16 eller 7 år och många kanske menade att de skulle ha sex med en 16-åring.
Pedofili är det bara om barnet inte är könsmoget. Löjligt att kalla sex med 16-åring för pedofili.
Citera
2014-04-08, 10:26
Medlem
Denna förskola verka oseriös som fan.. det har varit en stor diskussion bland föräldrar om hurvida man får fota eller inte på förskolan. Många har ju förbjudits att fota sina barn på många förskolor i Sverige just för att detta delas på facebook och så vidare.. men här har till och med förskolan egen hemsida med flera bilder på barnen. Dessa bilder kommer dessutom upp på google bara du googla på förskolan??
Mina barn hade aldrig ens fått sätta foten på den oseriösa verksamhet. . Dagis inrikta sig speciellt för teater blanf annat vilkey var ett av Joakims intresse. Han och förskolans chef fick ju kontakt vis rudarevyn där joakim gjorde ett uppträde och därav lär hon ju sett han som väldigt passande för deras verksamhet..
Citera
2014-04-08, 10:31
Medlem
tinsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingtart
Får känslan av att han är förståndshandikappad eller väldigt obegåvad på något sätt. Han kanske inte ens inser allvaret i brottet han begått.

oavsett psykiskt tillstånd så ska ingen som kan skada andra på detta sätt få vara i allmänheten.
Citera
2014-04-08, 10:53
Medlem
Snobbs avatar
1. Alla pedofiler ger sig inte på barn. Bara för att man är pedofil så är man inte tvungen att leva ut sina fantasier. Många människor tänder på olagliga handlingar, men man har ett ansvar att låta bli. Känner man att det är svårt så ska man söka hjälp innan man skadar någon. Det är ju inte olagligt att tända på barn, det är olagligt att ge sig på dem. Finns säkert många heterosexuella män som tänder på kvinnor som de aldrig kommer att få ligga med, ska vi då ursäkta detta om de ger sig på kvinnorna med våld? Nej eller hur. Man är uppenbart en dålig person om man vill tvinga någon till sex, för då sätter man sina egna sexuella behov framför någon annans välmående och liv.

2. För brottsoffrens skull så måste vi visa att detta brott som begicks mot dem är totalt oacceptabelt. Tyvärr fungerar inte rättsväsendet så i Sverige idag. Att sitta inne någon/några fjuttiga år är ett hån mot brottsoffren som lider mycket mer. Det spelar ingen roll om pedofilen kommer att falla tillbaka i brottslighet eller ej, det handlar om att han gjorde fel och att det bör finnas konsekvenser hårda nog för honom då. Vi sänder också ut ett budskap till resten av samhället, om vad som är ok eller ej. Jag tycker inte att GM ska släppas in i samhället igen efter det han gjort. Det brottet var för grovt, hans förtroende är förbrukat. Livstid är egentligen det enda jag tycker är rätt här men om han släpps tidigare så bör han bevakas ständigt och hårt, inte få bo, jobba eller befinna sig i närheten av barn osv.

3. Jag tror att många inte förstår hur sexualbrottslingar fungerar. Jag har träffat en hel del, ingen av dem visar tecken på skuld, de bryr sig helt enkelt inte om de personerna som de ger sig på. De vet att de gjort något olagligt, men fortsätter så länge det går ändå, eftersom de tycker att det är värt risken. Hade de riskerat livstid så kanske de inte hade gjort det, vad vet jag, men det är inte av ren empati de låter bli om de redan någon gång gått över gränsen. Det här är otroligt obehagliga människor, absolut inte korkade eller efterblivna, utan personer som sätter sig själv före alla andra. Ofta är de charmiga och blir omtyckta, de sitter inte bakom en buske och lurar. Jocke verkade trevlig och normal nog att få umgås ensam med en massor av barn trots sin unga ålder. Han har nog omöjligt verkat förståndshandikappad eller skum. Barnen tyckte säkert jättemycket om honom... tills de fick se hans verkliga sida.

4. I och med att jag har mycket erfarenhet av sexualbrottslingar och andra våldsbrottslingar, samt offren, så har jag märkt att människor som inte har den erfarenheten har det svårt att förstå sig på ondska. Jag blir inte förvånad att detta i Kalmar har skett, jag vet att det finns gott om människor, även i lilla Sverige, som gillar att skada och känna makt över någon annan. Alla sexualbrott handlar om makt, man tänder på att ha total kontroll över någon annan, att kunna göra vad man vill med någon annans kropp och ibland även dess psyke. En del pedofiler snackar om att de inte förstår att barnet mår dåligt eller att de älskar barnet, men vi andra måste vara smartare än så, vi kan inte köpa de där bortförklaringarna. Det där är samma strunt som vanliga våldtäktsmän kommer med också: De förstod inte att offret inte ville. Det är illa nog att de får lov att sprida dessa lögner, men det är värre att vi köper dem med hull och hår. Det finns inga missförstånd här, bara sexualbrottslingar som vill försvara sig själv och sina handlingar med lögner och på så sätt slippa undan ansvar. Ingen tvingade dem att våldta, det är bara att acceptera följderna nu.
Citera
2014-04-08, 11:37
Medlem
Vem fan bryr sig om hur han mår? Mänskligheten är påväg utåt när man tar hänsyn till hans känslor. Såg att han bor ihop med en tjej, på hennes fbsida står det att hon är förlovad. Det är henne man ska tycka synd om, hans familj, offret och dennes familj! Kan tänka mig att dagispersonalen klandrar sig själva för att dom ej upptäckt något trots att det inte är deras fel!
Citera
2014-04-08, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amaryllis92
Vem fan bryr sig om hur han mår? Mänskligheten är påväg utåt när man tar hänsyn till hans känslor. Såg att han bor ihop med en tjej, på hennes fbsida står det att hon är förlovad. Det är henne man ska tycka synd om, hans familj, offret och dennes familj! Kan tänka mig att dagispersonalen klandrar sig själva för att dom ej upptäckt något trots att det inte är deras fel!
om du läser tråden så förstår du nog snart du är nog ute å segla.. hans facebook är borttagen och nej han bodde inte med någon. Hade ingen status förlovad hela. Ge fan i å kommentera innan du tagit reda på fakta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in