2014-04-08, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vassapennan
Bli häktad för dessa brott i en tid av internet och flashback 2014 kan inte va det roligaste. Det tog liksom nån timme innan GM var identifierad och uthängd. Man kan fråga sig om denna häxjakt verkligen är nödvändig då GM förmodligen redan mår som sämst just nu, oavsett uthängning eller inte.

Måste vara svårt med vänner och familj efter sådant brott. Och barnen lär ju knappast känna sig bättre för att folk på flashback gottar sin avsky mot GM.

De egentliga vinnarna blir i dessa fall medlemmarna här på forumet som ges möjlighet att peka finger, med eller utan "respekt" för de inblandade.

Ja, att han hängdes ut med fullständigt namn osv innan det var säkert att det var han var lite dåligt. Det håller jag med om. Som tur är visade det sig att det var rätt person, varför moderatorerna inte pekade hårt på det med stjärnor istället för bokstaven just i denna tråden har jag funderat över. Samma sak med att andra hängdes ut med bilder som verkligen inte skulle finnas med i denna tråden.

MEN

En sak är säker. Vår lilla Joakim känner inte ångest och mår dåligt. Idag under häktningsförhandlingen frågade han om han kunde få tillgång till texter han jobbar med. Svaret var självklart nej. Hade han mått dåligt och haft någon form av empati i kroppen hade han inte varit sugen på sina texter. Hade han haft någon som helst ånger i sin kropp hade han varit apatisk. Så nej GM ska ingen tycka synd om. Inte när han har våldtagit en 4-åring och ev en till unge.
Citera
2014-04-08, 01:46
Medlem
vassapennans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
En sak är säker. Vår lilla Joakim känner inte ångest och mår dåligt. Idag under häktningsförhandlingen frågade han om han kunde få tillgång till texter han jobbar med. Svaret var självklart nej. Hade han mått dåligt och haft någon form av empati i kroppen hade han inte varit sugen på sina texter. Hade han haft någon som helst ånger i sin kropp hade han varit apatisk. Så nej GM ska ingen tycka synd om. Inte när han har våldtagit en 4-åring och ev en till unge.

Såvida du inte är GM så saknar du insikt i hur han mår just nu. Ingen frisk människa mår bra efter sådant brott uppdagats. Det finns nog skäl till att dennes facebook ligger nere. Skulle personen i fråga helt sakna empati och andra mänskliga egenskaper så kommer nog denna tråd göra mindre skillnad.

Egentligen bryr jag mig mindre hur GM mår just nu. Det jag bryr mig om är barnen som eventuellt kommer läsa denna tråd i framtiden och fenomenet häxjakt. Jag har fortfarande inte förstått syftet att hänga ut folk, skyldig eller oskyldig spelar i min mening ingen roll
Citera
2014-04-08, 01:53
Medlem
Mx_1337s avatar
Utifrån vad som länkats i tråden så verkar ju GM besitta en tämligen störd personlighet, kanske flera sådana.
Det är väl så nära man kan komma en "förklaring" till denna fruktansvärda händelse.

Har bott i, och spenderat en hel del övrig tid i Kalmarområdet, men jag har aldrig tidigare noterat att det finns ett samhälle i länet som heter Ruda. Det var ju tråkigt att man skulle få reda på det under såna här omständigheter. Nu kommer jag, förmodligen som många andra, alltid koppla namnet på orten till den här händelsen, om jag hör det fler gånger.
Citera
2014-04-08, 02:23
Medlem
KenLoachs avatar
Citat:
Bli häktad för dessa brott i en tid av internet och flashback 2014 kan inte va det roligaste. Det tog liksom nån timme innan GM var identifierad och uthängd. Man kan fråga sig om denna häxjakt verkligen är nödvändig då GM förmodligen redan mår som sämst just nu, oavsett uthängning eller inte.

Måste vara svårt med vänner och familj efter sådant brott. Och barnen lär ju knappast känna sig bättre för att folk på flashback gottar sin avsky mot GM.

De egentliga vinnarna blir i dessa fall medlemmarna här på forumet som ges möjlighet att peka finger, med eller utan "respekt" för de inblandade.

Tänkvärt inlägg. Försvarar absolut inte GM på något sätt, men att spä på hatet via nätet på detta sätt i alla forum får nog alla människor i hans närhet att må fruktansvärt (än värre än vad de redan innan gör). Menar bara att den här människan kan ha syskon, mor- och farföräldrar osv. som inte alls behöver vara vedervärdiga svin bara för att GM är det. Att spy hat och hot omkring sig kommer aldrig få de drabbade barnen att må bättre.
Citera
2014-04-08, 02:31
Medlem
Yugens avatar
Citat:
Han lider nog tillräckligt, med eller utan din hjälp.
Sen resonerar du såsom du själv vore minderårig så jag tvivlar på att du har några egna barn

Ja, han lider, för att han åkte fast och säkert sjukt nog för att han inte längre nu kan träffa de barn han utsatte. Vi måste ha i åtanke att pedofiler har inte det begrepp om lidande som de flesta andra, i hans lilla värld "skadade" han aldrig barnen.

Tror du att hans så kallade "lidande" betyder ett skit jämfört med den han orsakade och inte känner?
Citera
2014-04-08, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yugen
Ja, han lider, för att han åkte fast och säkert sjukt nog för att han inte längre nu kan träffa de barn han utsatte. Vi måste ha i åtanke att pedofiler har inte det begrepp om lidande som de flesta andra, i hans lilla värld "skadade" han aldrig barnen.

Tror du att hans så kallade "lidande" betyder ett skit jämfört med den han orsakade och inte känner?

Får känslan av att han är förståndshandikappad eller väldigt obegåvad på något sätt. Han kanske inte ens inser allvaret i brottet han begått.
Citera
2014-04-08, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kicki.sweden
Har en bekanting som jobbat med barn i 25 år. Det ENDA han någonsin gjort för att komma i klammeri med rättvisan var att spöa skiten ur en pappa som slog sin som på en tunnelbanestation. Män som gillar barn är inte sjuka. Män som ser något sexuellt hos barn är det.

Du anser att bara tjejer ska jobba inom vården också antar jag?

En man som står ut med att jobba med små barn 40h i veckan är inte normal, så enkelt är det och som någon tidigare i tråden nämnt så ringer varningsklockorna när man stöter på en sådan "halvman". Hen behöver inte vara en pedofil men något är inte skruvat rätt...
Citera
2014-04-08, 06:05
Medlem
Lordshins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yugen
Sånt gör mig väldigt förbannad, hur man/vi ens kan stå bakom sådan "rättvisa", tycker inte att samhället borde skydda dömda pedofiler som sitter inne, de har ju gjort det värsta tänkbara brottet det är bara att de tar vara på sig själva (om de kan). Man känner sig liksom själv ansvarig att dessa avskum får "speciell skydd" på skattebetalarnas pengar.

Just peddon är ju så jäkla laddat, deras brott riktas ju mot det viktigaste vi har, våra barn. Samtidigt är det ju inte så att de väljer att bli pedofiler, de föds väl med läggningen precis som homo/trans/hetero personer? Är nog väldigt svårt att vårda dessa personer till att ändra sin sexuella läggning utan nån form av avacerad hjärnkirurgi/hormon förändrande medicinering.
Enklaste är ju att bara kastrera, låsa in resten av livet eller skjuta dem. Men så får man ju inte göra i ett civiliserat samhälle :/
Citera
2014-04-08, 06:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av colibri
En man som står ut med att jobba med små barn 40h i veckan är inte normal, så enkelt är det och som någon tidigare i tråden nämnt så ringer varningsklockorna när man stöter på en sådan "halvman". Hen behöver inte vara en pedofil men något är inte skruvat rätt...

Egentligen borde jag inte svara dig eftersom du uppenbarligen trollar eller bara tycker det är kul att skapa provokation.. men på nåt jäkla sätt svarar jag endå för jag anser att du har inte en jävla aning om vad du skriver..
jag är man och har praktiserat på dagis för att jag tycker om barn och tycker det är roligt med barn och vill vara en förebild för dem. Men jag la av efter ca ett halvår då jag inte orkade med alla jävla gamla kärringar som jobbade där och fortfarande gör. 60+ tanter som inte går att säga emot.
Citera
2014-04-08, 06:32
Bannlyst
Tänkte på en sak.. nu när alla vet vem GM är så kanske GM tänker att det inte spelar nån roll längre om han gör ett nytt övergrepp(den gången han väl får chansen igen) eftersom han förmodligen tänker att folk hatar honom lika mycket oavsett? så återfallsrisken tror jag bara blivit mycket större nu när han är medveten om att alla vet hur han är pga denna tråd?

Bara en tanke
Senast redigerad av ABESEDE 2014-04-08 kl. 06:34.
Citera
2014-04-08, 07:28
Medlem
Kontra att han får mycket svårare att begå liknande brott eftersom han Nu är välkänd ...
Citera
2014-04-08, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colibri

du är ju för fan sjuk själv. Det är inget fel på killar som jobbar heltid med barn. det finns många manliga pedagoger som är kanon och övervägande delen av PA inom skolor är män och inte fan är dom peddo för det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in