2014-04-06, 19:16
Medlem
Rätt så vacker substans faktist!
Citera
2014-04-07, 10:20
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exuras
Rätt så vacker substans faktist!

Jag tycker det ser lite mer ut som en gulvit gegga bara hahaha
Citera
2014-04-07, 23:45
Medlem
Amnias avatar
DMT är något jag _verkligen_ vill testa. Får ångest av tanken av att inte få göra det under min livstid...
En syra-tripp är en sak, men DMT... Det verkar bara obeskrivligt och otänkbart att ens försöka föreställa sig hur det skulle kunna kännas.

I "värsta" fall får jag försöka mig på att framställa det med hostilis-bark själv; kan man följa ett recept så ska man väl klara av det på något vänster? Vissa säger att det är så lätt, andra verkade misslyckas första gångerna?

Eller leta efter det på SR? Aldrig använt mig av SR så har ingen aning hur utbudet ser ut där...
Citera
2014-04-08, 13:21
Medlem
buskrullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amnia
DMT är något jag _verkligen_ vill testa. Får ångest av tanken av att inte få göra det under min livstid...
En syra-tripp är en sak, men DMT... Det verkar bara obeskrivligt och otänkbart att ens försöka föreställa sig hur det skulle kunna kännas.

I "värsta" fall får jag försöka mig på att framställa det med hostilis-bark själv; kan man följa ett recept så ska man väl klara av det på något vänster? Vissa säger att det är så lätt, andra verkade misslyckas första gångerna?

Eller leta efter det på SR? Aldrig använt mig av SR så har ingen aning hur utbudet ser ut där...

Finns på SR
Citera
2014-04-08, 16:51
Medlem
kvertys avatar
Citat:

En rejäl syratripp är något utöver denna värld. En del tar en lapp LSD och ser lite färger och mönster och tror det är allt typ. Testa runt 500μg om du verkligen vill känna dig som alice i underlandet.
Citera
2014-04-08, 22:04
Medlem
Amnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kverty
En rejäl syratripp är något utöver denna värld. En del tar en lapp LSD och ser lite färger och mönster och tror det är allt typ. Testa runt 500μg om du verkligen vill känna dig som alice i underlandet.

Jag har upplevt den skeva syra-världen ganska så ordentligt tycker jag. Men av vad jag hört och läst så går det inte att jämföra en syra- och DMT-tripp egentligen ? Nu har jag ju inte rökt DMT men bara i och med att det är en "invärtes" trip som bara tar 10-15min måste det skilja sig en hel del?
Citera
2014-04-09, 00:25
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Jag har upplevt den skeva syra-världen ganska så ordentligt tycker jag. Men av vad jag hört och läst så går det inte att jämföra en syra- och DMT-tripp egentligen ? Nu har jag ju inte rökt DMT men bara i och med att det är en "invärtes" trip som bara tar 10-15min måste det skilja sig en hel del?

Har inte heller testat DMT men jag tvekar inte på att det är upplevelse bortom allt, av alla rapporter jag läst. Menar bara att det går att komma låååångt bort på klassiska hallucinogener som svamp, meskalin, LSD...jag misstog mig då jag trodde att du var en typ som partyknarkat på syra och bara blivit flummig och sett färger. Har man uppnått den där spirituella sidan av hallucinogener så betraktar man aldrig hallucinogener, eller världen, på samma sätt. Blir ett sorts sakrament.
Citera
2014-04-09, 03:52
Medlem
Citat:

Det är mera en "verklighet" än vad man upplever "den skeva syra-världen" tycker jag.
Har inga siffror eller detaljer på exakt vad jag rökte, det enda jag vet är att det var changa och att det kom till mig av en slump i en del av mitt liv som gjorde att det var det bästa jag någonsin kunde uppleva just då. Jag hade varit och var fortfarande extremt deprimerad och har alltid haft problem med ångest och sömn, men just då befann jag mig på en plats där jag lika gärna skulle kunnat dö som leva.

Jag hade fantastisk setting och var i gott sällskap, rökte med vape ett flertal gånger under natten och kände mig bara totalt omfamnad av hela universum, ungefär som att jag upplevde vad det är att bli älskad, för första gången. Vet inte exakt vad alla menar med att "slå igenom" men antar att ni prata om att träffa "the creator"? eller "att se universum utifrån"?
Varför det målas upp som DEN STARKASTE vet jag inte riktigt samtidigt som jag förstår precis vad som menas, men det är lite missvisande och avskräckande kan jag tycka. Biologiskt besitter vi alla en kapacitet att ta upp DMT, så att förbereda sig mentalt och våga lite på sig själv och substansen är väl en bra början för en bra upplevelse.

Samtidigt så har jag ju bara min egna erfarenhet att utgå från, jag har ingen aning om ifall vissa kanske bara upplever det som rent obehagligt, men jag har då aldrig hört talas om det. För som sagt, kroppen innehåller redan DMT och bryter ned det väldigt snabbt, därav den korta närvaron av det en upplever. Därför känner jag, testa. Det värsta som kan hända (om jag inte missar något väldigt viktigt) är att du är tillbaka inom 10-15 minuter och aldrig gör om det. eller så skiter man i att uppleva något annat än verkligheten, vilket de flesta ändå inte gör i.o.m alkohol, andra droger etc. Därför så tycker jag att man nästan kan va lite "skyldig" sig själv att uppleva detta innan man dör.
För mig gav det definitivt en väldig livskraft, inspiration och framför allt ett syfte.

Nu förbereder jag mig fysiskt och psykiskt för en resa till Sydamerika där jag planerar att utforska ayahuasca.

ett sista tips för alla som verkligen är intresserade av vad det är man upplever är att kolla in Terrence McKenna. Jag läser The invisible landscape just nu och kan säga att den klargjort lika mycket som den förvirrat.. typ som DMT
Citera
2014-04-10, 02:07
Medlem
Magnituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kverty
Har inte heller testat DMT men jag tvekar inte på att det är upplevelse bortom allt, av alla rapporter jag läst. Menar bara att det går att komma låååångt bort på klassiska hallucinogener som svamp, meskalin, LSD...jag misstog mig då jag trodde att du var en typ som partyknarkat på syra och bara blivit flummig och sett färger. Har man uppnått den där spirituella sidan av hallucinogener så betraktar man aldrig hallucinogener, eller världen, på samma sätt. Blir ett sorts sakrament.

Man kan även möta andra liknande varelser där ute via svamp och man skulle kunna säga att det är på samma grad också om man intar minst 5g av potent svamp.. Skillnad på detta plan är att på dmt så går det så jävla snabbt och sen är man hemma igen och känner sig som innan typ... Medan på svamp så har man fan åkt på semester i flera timmar.. Krävs även en så mycket större dos svamp också..

Det finns självklart massa annat som skiljer när det gäller dmt och andra hallucinogener och en till utav dessa är iaf för mig att även fast man tar samma dos om och om igen så är dmt så jävla mycket mer oförutsägbart när det gäller vilken plats man hamnar i och vad man kommer se.. Medan på svamp, LSD, meskalin och annat så kommer jag alltid till samma ställe på samma dos och det gäller även på mindre doser.

När det gäller dessa grader så är det dock så mycket lättare att nå nivå 10 på dmt ahahahahaha http://www.shroomery.org/9067/What-do-the-different-trip-levels-Lvl-1-5-mean

Tycker att det kan bli så rörigt om man då når level 5 på svamp och då så känner man sig redan som en svamp på insidan och helt enkelt så förändrad och så stiger det då in en liten shamanskt liten healer in från en annn dimension och börjar blåsa på ens tallkottkörtel jahahaha då blir man fan inte den samma 10 timmar efter haha.
Senast redigerad av Magnitud 2014-04-10 kl. 02:33.
Citera
2014-04-10, 17:41
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buskrullarn
Finns på SR

SR är en aningen trassligt att fatta sig på, extraktionen är bara tidsödande & de gick åt helvete när jag skulle testa herr om året.

hm, får bli att testa sig på SR om man fattar !
Citera
2014-04-11, 01:57
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
SR är en aningen trassligt att fatta sig på, extraktionen är bara tidsödande & de gick åt helvete när jag skulle testa herr om året.

hm, får bli att testa sig på SR om man fattar !
Extraktionen är ju en enkel princip. Vatten+NaOH+bark+organiskt lösningsmedel(nafta) och vänta ett tag, häll av naftan och låt naftan dunsta eller ställ in skiten i frysen så att DMTn kristalliseras.
Citera
2014-04-11, 19:23
Medlem
dunderdasens avatar
Visst är väl caapi och mimosa lagligt i Sverige? Det blir olagligt när man kokar dem tillsammans? Väntar på paket från azarius och börjar bli lite orolig. Kan man råka ut för husrannsakan för något som är lagligt?
Fyfan vad jag hatar att man inte bara får bestämma över sig själv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in