Citat:
Ursprungligen postat av
Amnia
Jag har upplevt den skeva syra-världen ganska så ordentligt tycker jag. Men av vad jag hört och läst så går det inte att jämföra en syra- och DMT-tripp egentligen ? Nu har jag ju inte rökt DMT men bara i och med att det är en "invärtes" trip som bara tar 10-15min måste det skilja sig en hel del?
Det är mera en "verklighet" än vad man upplever "den skeva syra-världen" tycker jag.
Har inga siffror eller detaljer på exakt vad jag rökte, det enda jag vet är att det var changa och att det kom till mig av en slump i en del av mitt liv som gjorde att det var det bästa jag någonsin kunde uppleva just då. Jag hade varit och var fortfarande extremt deprimerad och har alltid haft problem med ångest och sömn, men just då befann jag mig på en plats där jag lika gärna skulle kunnat dö som leva.
Jag hade fantastisk setting och var i gott sällskap, rökte med vape ett flertal gånger under natten och kände mig bara totalt omfamnad av hela universum, ungefär som att jag upplevde vad det är att bli älskad, för första gången. Vet inte exakt vad alla menar med att "slå igenom" men antar att ni prata om att träffa "the creator"? eller "att se universum utifrån"?
Varför det målas upp som DEN STARKASTE vet jag inte riktigt samtidigt som jag förstår precis vad som menas, men det är lite missvisande och avskräckande kan jag tycka. Biologiskt besitter vi alla en kapacitet att ta upp DMT, så att förbereda sig mentalt och våga lite på sig själv och substansen är väl en bra början för en bra upplevelse.
Samtidigt så har jag ju bara min egna erfarenhet att utgå från, jag har ingen aning om ifall vissa kanske bara upplever det som rent obehagligt, men jag har då aldrig hört talas om det. För som sagt, kroppen innehåller redan DMT och bryter ned det väldigt snabbt, därav den korta närvaron av det en upplever. Därför känner jag,
testa. Det värsta som kan hända (om jag inte missar något väldigt viktigt) är att du är tillbaka inom 10-15 minuter och aldrig gör om det. eller så skiter man i att uppleva något annat än verkligheten, vilket de flesta ändå inte gör i.o.m alkohol, andra droger etc. Därför så tycker jag att man nästan kan va lite "skyldig" sig själv att uppleva detta innan man dör.
För mig gav det definitivt en väldig livskraft, inspiration och framför allt ett syfte.
Nu förbereder jag mig fysiskt och psykiskt för en resa till Sydamerika där jag planerar att utforska ayahuasca.
ett sista tips för alla som verkligen är intresserade av vad det är man upplever är att kolla in Terrence McKenna. Jag läser The invisible landscape just nu och kan säga att den klargjort lika mycket som den förvirrat.. typ som DMT