Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-01, 01:58
  #2629
Medlem
eenoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Intressant. 0,2 verkar helt vansinnigt samtidigt väldigt spännande!

Är det inte lätt att få tolerans om man använder dropp tänker jag?

Ja man skulle be någon trycka in lösningen sakta istället.
Citera
2018-02-01, 02:05
  #2630
Medlem
eenoks avatar
Jag ser på DMT-nexus att någon skrivit att 0.4 milligram per kg kroppsvikt var en optimal dos, det var tydligen hämtat från doktorns bok, salt och inte fribas

Så 40 milligram i mitt fall om man tar 0.4*100.
__________________
Senast redigerad av eenok 2018-02-01 kl. 02:09. Anledning: Tillägg
Citera
2018-02-01, 08:47
  #2631
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eenok
Ja man skulle be någon trycka in lösningen sakta istället.

Ja de måste man annars blir det lätt onödiga sår/ blod över allt när man vaknat.
Citera
2018-02-01, 14:30
  #2632
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eenok
Shamanen Patricio i dokumentären spirit molecule gav dom 0.2 miligram IV har jag för mig och han var borta i för honom tusen år så man ska nog vara försiktig med IV och höga doser, nånting som jag tror vore coolt är ett dropp med dmt som utsöndras under en längre tid som man kan öka eller minska vid behov.

Video på Patricio dominguez när han pratar om sin upplevelse med en hög dos DMT intravenöst: https://youtu.be/6Rhln28YJcg
Det han pratar om vid 7 min om en "picture puzzle pattern door" finner jag otroligt intressant. Det är så långt jag lyckats komma och det närmsta jag hittat som kan jämföras med de CEV's jag upplevde är detta. Han snackar om att denna "dörr" är en själv.
Om ni kollar på länken så ser ni vissa ansiktslösa figurer, just de med den sittande figuren i buddhaposition är exakt det jag såg. Var det jag själv som satt där? Som kollade på mig själv?

Är det skillnad på en breakthrough experience om man jämför IV och röka?
__________________
Senast redigerad av FuGeeLala 2018-02-01 kl. 14:42.
Citera
2018-02-05, 04:58
  #2633
Medlem
eenoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuGeeLala
Det han pratar om vid 7 min om en "picture puzzle pattern door" finner jag otroligt intressant. Det är så långt jag lyckats komma och det närmsta jag hittat som kan jämföras med de CEV's jag upplevde är detta. Han snackar om att denna "dörr" är en själv.
Om ni kollar på länken så ser ni vissa ansiktslösa figurer, just de med den sittande figuren i buddhaposition är exakt det jag såg. Var det jag själv som satt där? Som kollade på mig själv?

Är det skillnad på en breakthrough experience om man jämför IV och röka?

Jag vet inte skillnaden, min högsta dröm och mitt nästa livsmål är att ha tio gram dmt och bara låsa iväg mig från verkligheten och sitta och meditera och röka dmt och lite hasch så jag har varken provat det ena eller det andra, så jag kan inte uttala mig om dmt, jag kommer tillverka eget sen när jag har råd och röka det som när man röker hasch med flaska och hink fast istället för folie i toppen så skär man av botten av flaskan och lägger dmt på folie och har det som flask botten sen gör man en gravity bong hit och håller så länge man orkar,
Men jag kommer prova röka på olika sätt också.
Jag har studerat dmt i flera år, det är som en saga för mig eller ett förspel, vill jag kan jag köpa om jag ger mig fan på det eller så kan jag göra eget men varje gång jag bestämt mig har det dykt upp någonting som stör projektet och jag har fått vänta. Jag avundas människor som har fått utforska detta ämne, men förr eller senare kommer jag få min chans eller så är den ultimata resan min nästa och sista.

Iaf så tror jag IV gör att man kommer längre för dosen blir mer koncentrerad och peaken blir starkare för den tar en väg in i hjärnan istället för miljoner i lungan så att säga, sen känns det som att livsenergi hjälper till i hur långt man kommer, hur mycket orkar hjärnan och kroppen frigöra själen tillsammans med dmtet, det är sånna här saker jag kommer få lära mig sen när jag har tillfälle.

Mvh
Citera
2018-02-11, 14:40
  #2634
Medlem
makduis avatar
Ingen annan som sett sin egna själ under påverkan av denna kärlekssubstans?
Citera
2018-02-14, 22:15
  #2635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Ingen annan som sett sin egna själ under påverkan av denna kärlekssubstans?
Om du menar i visuell ("halluinonatorisk visualisation") så nej. Däremot har jag sett min själ på många andra sätt i livet och speicellt på DMT! Om jag skulle få definera "meningen" med DMT i en ordbok skulle det stå något i stil med "En substans som får dig att lära känna & se dig själv, igen."...
Citera
2018-02-21, 14:32
  #2636
Medlem
Hur länge håller dmt pulver om det förvaras mörkt och i rumstemp?
Citera
2018-02-21, 22:36
  #2637
Medlem
JackArrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googlemenow
Hur länge håller dmt pulver om det förvaras mörkt och i rumstemp?

Det undrar jag med.
Citera
2018-02-23, 13:24
  #2638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackArrow
Det undrar jag med.
Det lukta ju lika starkt efter 1 månad iaf.
Citera
2018-03-04, 16:38
  #2639
Medlem
JackArrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googlemenow
Det lukta ju lika starkt efter 1 månad iaf.

Jag har haft mitt pulver sedan början av hösten. Jag har dock inte luktat på den för att den är fortfarande oöppnad i en vakuumförseglad påse. Den borde väl hålla så länge det är förseglat? Ca 1g i påsen.
Citera
2018-03-12, 12:40
  #2640
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spionkillen
Det låter som att den mycket starka psykedeliska substansen har utlöst ett underliggande genetisk anlag för schizofreni hos dig. Att använda en app för att kommunicera med andar/änglar/demoner i nyktert tillstånd? Du får erkänna att det låter rätt besynnerligt och tossigt. Ändå blir jag nyfiken. Vad heter appen?

Nå??? Har du testat än eller sket du på dig av bara tanken att det skulle förekomma en sanning i mitt appspökeri?
Citera
dmt

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback