Citat:
Citat:
Å andra sidan måste man väl redan vara en hjärntvättad drönare till viss del om man funderar på att läsa till journalist? 
Nåväl, jag skall försöka mig på en sammanfattning. Blivande journalister är ett besynnerligt släkte. Å ena sidan har vi idealisterna, de som innerligt tror på att riktig journalistik kan åstadkomma förändring. Det är typer som inte skulle dra sig för att åka till konfliktzoner som Kongo-Kinshasa för att brutalt ärligt rapportera tillbaka om mänsklighetens råa och mörka sida. De är dock få till antalet och blir lätt överröstade av den andra sidan.
Majoriteten utgörs av Söderhipsters, militanta feminister, neo-hippies, lattemorsor, vänsterveganer och diverse flummigt folk. Dessa människor drömmer om att få titulera sig "expert på sociala medier" eller något annat intetsägande, samtidigt som de levererar spaltmeter om valfri känd bloggares senaste upptåg. För detta får de ryggdunkningar av deras proletärkamrater vars hets mot borgare och kapitalism saknar motstycke. Trots detta bor de på fashionabla Söder och dricker dyrt kaffe från Starbucks. Det de alla har gemensamt är att de är hycklare och drönare. I framtiden kommer de ändå att bli arbetslösa, då den digitala revolutionen ger vem som helst med en internetuppkoppling möjlighet att bedriva journalistik. Då hamnar de i kassan på Starbucks.

Den fetstilade stämmer ganska bra iaf! Gällande fördomen om killar som läser miljö kan den nog stämma ganska bra med, nu när jag tänker på det i efterhand... Att personer som jag (är normal) läser miljö, är snarare ett undantag än en regel tyvärr...