2011-05-01, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
Men va fan...!

Inga fördomar om kemister och matematiker (ren matematik, inte tillämpad)?

Är vi inte ens värda att nämna?
Matematiker.. då menar du någon med minst doktorstitel antar jag? Finns ju inte så vansinnigt mycket jobb till folk som läst en kandidat eller masters i ren matematik om man inte läst något mer vid sidan av. Då är ju det enda alternativet att doktorera
Citera
2011-05-01, 15:04
Medlem
Marsovs avatar
Kör lite fördomar om några gymnasieprogram då jag inte har fått högskoleerfarenheter än.

Lite bakgrund vart jag fått mina fördomar ifrån först:
Litet samhälle i mellannorrland, invånare antal: ca 3000. Antal elever på skolan: Ca 200.

Men den infon antar jag att ni förstår att det kan med råge skilja sig ifrån er skola/tidigare skola.

Naturvetenskap:
Många på natur har en tendens att vara musikaliska. Dom har självklart hög IQ, dock är natur så smarta och hövliga så dom försöker att inte se ner på andra pga detta, även fast det lyser genom.

Samhälle:
Tjejerna i samhälle är verkligen stereotypa. Leggings(?), tight linne och converse är klädseln. Killarna var för lata för natur.

Industri:
Bönder, bönder, bönder. Epa traktor och moped på fritiden. Sunkiga mjukisbyxor och flammsiga FOX hoods är klädseln. Valde enbart industri pga att Lennart valde industri osv.

Teknik:
Datornördar som vill gå på högskola för att festa. Tråkiga och stereotypa.

Barn och fritid:
Väldigt intressanta studenter. 19 år och barn, kort hår och antingen inget smink eller helt igen spacklad. När man frågar vad dom vill göra efter gymnasiet säger dom: "Jobba med barn". Grattis, du valde rätt program, du kommer få jobba med barn, hela ditt liv.

El:
Valde något bara för att välja något. Skoltrötta. Några el och teknik intresserade och resten vet inte bättre. Relativt smarta.

Självklart stämmer inte alls detta med alla, man kan ju som sagt hitta trevliga människor överallt.
Citera
2011-05-01, 17:22
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
Men va fan...!

Inga fördomar om kemister och matematiker (ren matematik, inte tillämpad)?

Är vi inte ens värda att nämna?

Matematiker:
Folk som fått för sig att matematik är mer än ett verktyg och har något slags egenvärde.

Kemi:
Gott om söta tjejer.
Citera
2011-05-01, 18:54
Medlem
elmisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Matematiker:
Folk som fått för sig att matematik är mer än ett verktyg och har något slags egenvärde.

Kemi:
Gott om söta tjejer.
Lägger till lite.

Matematiker:
Har jeansen uppe i armhålorna, en vit t-shirt, bär oftast glasögon och har den största storleken på New Era:s baseboll kepsar - för att visa att de har större hjärna än alla andra. Inredningen hemma är siffror på tapeterna och en säng formad som en etta (1).

Kemister:
Har alltid en vitrock och svarta byxor, dels för att det är praktiskt med fickorna och dels för att det får dem att se ut som läkare. Fritiden spenderas antingen med att undersöka vilka olika atomer de kan hitta i hemmet, eller göra olika blandningar och se vad som smäller högst.
Citera
2011-05-02, 01:15
Medlem
Coffeeaddicteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsov
Kör lite fördomar om några gymnasieprogram då jag inte har fått högskoleerfarenheter än.

Lite bakgrund vart jag fått mina fördomar ifrån först:
Litet samhälle i mellannorrland, invånare antal: ca 3000. Antal elever på skolan: Ca 200.

Men den infon antar jag att ni förstår att det kan med råge skilja sig ifrån er skola/tidigare skola.

Naturvetenskap:
Många på natur har en tendens att vara musikaliska. Dom har självklart hög IQ, dock är natur så smarta och hövliga så dom försöker att inte se ner på andra pga detta, även fast det lyser genom.

Samhälle:
Tjejerna i samhälle är verkligen stereotypa. Leggings(?), tight linne och converse är klädseln. Killarna var för lata för natur.

Industri:
Bönder, bönder, bönder. Epa traktor och moped på fritiden. Sunkiga mjukisbyxor och flammsiga FOX hoods är klädseln. Valde enbart industri pga att Lennart valde industri osv.

Teknik:
Datornördar som vill gå på högskola för att festa. Tråkiga och stereotypa.

Barn och fritid:
Väldigt intressanta studenter. 19 år och barn, kort hår och antingen inget smink eller helt igen spacklad. När man frågar vad dom vill göra efter gymnasiet säger dom: "Jobba med barn". Grattis, du valde rätt program, du kommer få jobba med barn, hela ditt liv.

El:
Valde något bara för att välja något. Skoltrötta. Några el och teknik intresserade och resten vet inte bättre. Relativt smarta.

Självklart stämmer inte alls detta med alla, man kan ju som sagt hitta trevliga människor överallt.
Hehe, vi har fler lärare än ni har elever
Citera
2011-05-17, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merkurli
Fördomar om folk som utbildar sig till stridspilot?

Totalt befriade från någon som helst egen personlighet.
Totalt socialt inkompetenta.
Väldigt målmedvetna och kan vad som krävs av dem.

Dock kanske inte någon fördom, efter att träffat och varit bekant med några så känns analysen ganska träffande.
Citera
2011-05-18, 04:23
Medlem
Sökte men verkade som denna inte tagits upp än:

Litteraturvetenskap

Vad är fördomarna där?
Citera
2011-05-18, 10:46
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnowEater
Totalt befriade från någon som helst egen personlighet.
Totalt socialt inkompetenta.
Väldigt målmedvetna och kan vad som krävs av dem.

Dock kanske inte någon fördom, efter att träffat och varit bekant med några så känns analysen ganska träffande.
Det är väl bara att se Top Gun för att få sig en uppfattning?
Citera
2011-05-18, 12:11
Medlem
elmisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Det är väl bara att se Top Gun för att få sig en uppfattning?
Dock är de amerikaner
I Sverige är man som de, fast lite smartare och tycker det är rätt att betala skatt (i alla fall var det så när såssarna styrde Sverige, inte lika mycket med (m) )
Citera
2011-05-18, 12:57
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeus
Sökte men verkade som denna inte tagits upp än:

Litteraturvetenskap

Vad är fördomarna där?
Feminister
Citera
2011-05-18, 13:26
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmiss
Dock är de amerikaner
I Sverige är man som de, fast lite smartare och tycker det är roligt att betala skatt (i alla fall var det så när såssarna styrde Sverige, inte lika mycket med (m) )
Fixade ditt inlägg åt dig
Citera
2011-05-18, 14:09
Medlem
elmisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Fixade ditt inlägg åt dig
Haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera