2014-04-05, 22:29
Medlem
Askenars avatar
KY/Automationsingenjörer?
Citera
2014-04-06, 00:42
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Snobbar som tror att de blir något bättre av att läsa någon snoffsig ny inriktnign ingen annan hört talas om.
Jag tänkte mer i banorna av någon som ville kunna säga att de läser på "Handels" när de i själva verket går en utbildning i Norrköping med jämförelsevis* låga intagningspoäng.

*Jämfört med Kandidatprogrammet i Business and Economics på HHS.
Citera
2014-04-06, 09:49
Medlem
vanderays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolters
Några fördomar mot folk som läser på valfritt spelutvecklingsprogram?

Jag tänker mig en lökig kille som identifierar sig som riktig GAMER. Köper loss på alla Steam Sales (skulle dö för GabeN), tror att PC är MASTER RACE osv. Dessa pengar skulle istället kunna spenderas på något vettigt, som hygienprodukter.

Då han älskar att spela spel så har han fått för sig att han borde kunna bli datorspelsutvecklare. Han kollar runt på spelutbildningar och hittar bl.a. en i Stockholm, en i Luleå och i Skövde. Han väljer någon av dessa.

Om han hade kollat på Flashback hade han förstått att datorspelsutveckling är lite av en scam. Arbetsmarknaden är helt fylld med blåögda gamers, precis som honom. Programmeringen är bra att ha, men speldesignskurserna och allt annat är antingen flummiga eller väldigt oanvändbara utanför spelbranschen, vilket är tråkigt då den branschen som sagt är hård. Om man faktiskt fixar jobb så har man låg lön och många deadlines (som kräver att man arbetar övertid för att klara av) att se framemot.

Det är iaf vad jag får i huvudet när jag hör spelutvecklare.
Citera
2014-04-06, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanderay

Hahaha, underbar analys. Det matchar dessutom mina fördomar på pricken.
Senast redigerad av Bolters 2014-04-06 kl. 10:04.
Citera
2014-04-06, 11:21
Medlem
en.svensk.nigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
KY/Automationsingenjörer?
Kan inte få jobb men orkar inte läsa en hel universitetsutbildning, men vill gärna kunna kalla sig själva ingenjörer.
Citera
2014-04-06, 11:26
Medlem
Indek på Chalmers?
Citera
2014-04-06, 11:39
Medlem
klassdifferenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Fördomar mot människor som läser Retail Management på HHS?

Kom inte in på Sveavägen - nöjer sig med Norrtälje.
Citera
2014-04-06, 14:06
Medlem
HHS Business & Economics?
Citera
2014-04-06, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanderay
Mycket träffsäkert!

Citat:
Ursprungligen postat av basic369
Indek på Chalmers?
20% folk från Götet som inte orkat flytta, 80% inflyttade strebers som lockades av löftet om guld och gröna skogar på "VD-linjen". Fixade inte betygen för HHS men pga statushetsen i deras blod räckte inte heller vanlig sketen civilekonom/ekonomie kandidat. Valde Chalmers för att det var den lättaste I-utbildningen med minst matte. Social climbers hela bunten. Plus för snygga tjejer, minus för oskön dialekt.

Citat:
Ursprungligen postat av RogueTrader
HHS Business & Economics?
Citerar mig själv från tidigare inlägg:

Pappa betalar. Stekare, överklass, snobbar och wannabe-snobbar. Folk från landet som kommer till Hufvudstaden och leker världsvana. Folk från Stockholm som pluggat ihjäl sig på gymnasiet och inte haft något liv. Adel, direktimporterad från Sigtuna eller Öfvre. Alla utomsocknes anammar Lidingödialekt inom en månad från starten. Om de inte var elitistiska innan lär de definitivt vara det efter tre år på Handels. Stor ambition och tvivelaktig moral kombineras i jakten på högsta betyg. Vissa rationaliserar bort betygens betydelse och bränner i stället några år i diverse utskott i kåren. Utgång minst 3 ggr i veckan, givetvis till Stureplan. Annars är man "fattig" eller - än värre - en "sosse".
Citera
2014-04-06, 19:16
Medlem
Ascendencys avatar
Har sökt genom tråden, men hittar knappt någonting om fördomar kring Journaliststudenter. Bättre kan ni, Flashback! Ni hatar väl journaliststudenter?
Citera
2014-04-06, 20:07
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ascendency
Har sökt genom tråden, men hittar knappt någonting om fördomar kring Journaliststudenter. Bättre kan ni, Flashback! Ni hatar väl journaliststudenter?
Jag tror inte att det är studenterna per se som hatas, utan de är de färdighjärntvättade drönarna som kommer ut från alla dessa institutioner som hatet mest är riktat mot.
Citera
2014-04-06, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Studenter som läser Teatervetenskap?

Rödvinsvänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto