Citat:
Ursprungligen postat av
2006
Märkligt att det nu plötsligt kommer fram att AB var i ett betydligt sämre mentalt skick än vad man tidigare gjort gällande. Vad är finns sanningen att hämta i denna tråden och vilka syften vill man egentligen uppnå?
Det är olika saker, som du inte begriper. När man väl har förvaltare så ska det inte vara en omständighet som upplevs som kränkande. Alice mentala skick var inte så som de påstod, när de vidtog rättsliga åtgärder mot henne. Det är just det som skrämmer många av oss. Alice hade inget att sätta emot, och hon fick inte ens träffa sina vänner eftersom hon klagade och visade att hon hade synpunkter.
Jag anser att det inte är rätt att sätta någon under förvaltarskap på det sätt som man gjorde med Alice, där man tar ifrån individen allt, till och med små beslut; som kontakt med vänner telefonledes. Det är avhumaniserande att ta ifrån en människa rätten att besluta om vardagliga ting. Det är en makalös grymhet.
Mitt förslag till dig är att tänka på hur du själv vill ha det, när du blir skröplig och skulle få det svårt med rörligheten.
Jag är inte rädd för att råka ut för samma sak som Alice, och därför säger min intuition mig att relationerna inte var så bra, mellan Alice och barnen. Barnens oro var för pengarna och för att inte få nog. När mannen dog kunde inte Alice värja sig längre, och det måste ha gjort ont att se vad ens egna barn är kapabla till. För även om man som barn har en massa åsikter, så verkställer man inte det man vill med en maktdemonstration.
Men att det är möjligt att genomföra dessa åtgärder visar på att något är väldigt fel. Särskilt när de involverade kan få igenom detta i en tingsrätt, visar på att lagstiftaren inte tänkt på allt! Det presumeras hej vilt om relationer och då presumerar man att barnen står närmast och givetvis menar väl!
De har garderat sig alla, med köpta ord av en brottsmålsadvokat och Alice är nu död, så nu äger de både lögnen och sanningen till det facila priset av ca 70.000 kronor.
Det är inte så enkelt som Titti påstår. Just den omständigheten att Titti hade behov av advokat och då anlitade en brottmålsadvokat, är graverande. För pengarna har hon köpt den officiella sanningen som den story man kan framföra utan att bli motsagd.