Citat:
Ursprungligen postat av
Rainbowmojo
Någon som vill dela med sig av sitt första resultat och ett senare förbättrat resultat (genom plugg)?
1.0 i tvåan i gymnasiet, vid ett icke-naturvetenskapligt program, detta med det gamla provet och dålig matematisk men god språklig förmåga. 1.65 under tekniskt basår, med förbättrad matematisk förmåga och ett resultat på verbal högskoleprovsdel bland de bästa två procenten. Siktet var med detta sista resultatet läkarprogrammet; jag går idag termin 3 vid läk.
Språket har alltid varit riktigt lätt och jag har konsekvent spikat schyssta resultat. Pluggade matematik som ett djur inför HP. Mycket var enbart träning av "råstyrka" på så vis att jag tränade upp färdigheten i att räkna ut saker i huvudet, och att approximera det jag inte kunde räkna ut blixtsnabbt ( ...nåja).
Avser inte att överdriva. Är bara rätt nöjd med mig själv (

) och vill gärna visa på att
alla kan göra samma sak och gå från att vara matematiskt obegåvade till att i alla fall lära sig den matte som krävs för HP - och som ett plus har tekniskt basår och mycket (basala) mattestudier gjort att matematik nu är något jag självstuderar.