2014-04-06, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Jag förstår absolut hur du räknar, men vad menar du med att chansen är mindre än antalet partiklar i universum? Det är väl ganska jävla självklart, då sannolikheten graderas från noll till ett?

Tror han menar mindre än en partikel. Han målar upp en bild för att göra det mer konkret då många har svårt för abstrakta storheter.
Citera
2014-04-06, 18:24
Medlem
RomanesEuntDomuss avatar
Tror snarare att han menar att antalet möjliga kombinationer är större än antalet partiklar i universum. 3,71 * 10^100 (som jag fick det till, såg inte att han hade räknat ut det innan) är en jäkligt stor siffra.
Citera
2014-04-06, 18:24
Medlem
Nu var det ju ovanligt många som skrev provet igår. Kommer detta att leda till högre intagningsgränser med HP i höst?
Citera
2014-04-06, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragazor
Nu var det ju ovanligt många som skrev provet igår. Kommer detta att leda till högre intagningsgränser med HP i höst?

Det kommer leda till att samma frågor om antagning och normering upprepas var tolfte minut i tråden
Citera
2014-04-06, 18:27
Medlem
AnaheimDuckss avatar
Är det någon som har facit på testprovet?

Det är förövrigt jävligt synd att det är 6 månader till nästa prov. Jag vill helst göra om det redan imorgon!
Citera
2014-04-06, 18:39
Medlem
BistroVagnens avatar
Visst bör normeringstabellen bli mer fördelaktig jämfört med senaste provet? Läste nämligen att det var 27% fler som skrev HP nu än i höstas och generellt sätt lär väl det "sänka nivåerna" på normeringsfördelningen?
Citera
2014-04-06, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trondja22
Att gränsen höjs tror jag knappast, snarare finns det en chans för att den sänks då antalet provdeltagare är 40% fler än i höstas. Den skulle då sänkas eftersom majoriteten som skriver är rena idioter.

Det som är trist är att detta är dåligt för den som inte skrev HP denna gång, men har gjort det tidigare... Ett stort gäng idioter kan lätt hamna över en i antagningarna nu. För att inte tala om var de som man dragit jämnt med tidigare hamnat nu
Citera
2014-04-06, 18:49
Medlem
jettesnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnaheimDucks
Är det någon som har facit på testprovet?

Det är förövrigt jävligt synd att det är 6 månader till nästa prov. Jag vill helst göra om det redan imorgon!
Nej, finns ingen som har facit till testprovet.
Citera
2014-04-06, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BistroVagnen
Visst bör normeringstabellen bli mer fördelaktig jämfört med senaste provet? Läste nämligen att det var 27% fler som skrev HP nu än i höstas och generellt sätt lär väl det "sänka nivåerna" på normeringsfördelningen?
förhoppningsvis, förutsatt att mycket nytt gymnasiefolk skriver mycket för att testa på och får låga poäng.
Citera
2014-04-06, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedspis
Det verkar som att fjällväxterna (som så många andra ) har problem med att få till sexuell reproduktion. Detta löser de genom asexuell produktion, de låter helt enkelt "nya" växter växa fram i form av "groddknoppar, utlöpare eller sidoskott".
Vad kan nu detta kallas? Keyword: "växa".

Se, det var väl inte så svårt?

Se där ja, då var det väl en kombination av dålig ordkunskap och dålig kunskap om termer för växternas fortplantningsvanor. Trodde helt enkelt att "vegetativ fortplantning" var en benämning för all slags fortplaning för växter. Får helt enkelt hoppas att gränserna inte höjs från förra året så att jag inte behöver poänget. Och i värsta fall har man ju lärt sig något!
Citera
2014-04-06, 19:07
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman
Vad väntar du på? Nu kör vi!
Har biologiprov om drygt en vecka som jag har väldigt dålig koll på; det hade varit skönt att få bättre koll på det först innan man lägger krut på hp. Funderar dock på att i alla fall göra en timme hp varje dag trots att jag har väldigt mycket annat att göra. Har ~15 introuppgifter om integraler samt massa uppgifter på primitiva funktioner att gå igenom som jag faktiskt ligger efter med. Målet är att hinna dessa i dag, men får se om jag hinner. Har bara gjort fem av de femton integraluppgifterna hittills. Får se om jag klämmer in ett delprov senare eller inte.

Var det någon här som använde öronproppar och tidtagarur på provet förresten? Vad kör ni med? Måste skaffa något ordentligt. Jag försökte med några kassa öronproppar som trillade ut hela tiden, vill nu skaffa något bättre.
Senast redigerad av Soulsurfer 2014-04-06 kl. 19:25.
Citera
2014-04-06, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Har biologiprov om drygt en vecka som jag har väldigt dålig koll på; det hade varit skönt att få bättre koll på det först innan man lägger krut på hp. Funderar dock på att i alla fall göra en timme hp varje dag trots att jag har väldigt mycket annat att göra. Har ~15 introuppgifter om integraler samt massa uppgifter på primitiva funktioner att gå igenom som jag faktiskt ligger efter med. Målet är att hinna dessa i dag, men får se om jag hinner. Har bara gjort fem av de femton integraluppgifterna hittills. Får se om jag klämmer in ett delprov senare eller inte.

Var det någon här som använde öronproppar och tidtagarur på provet förresten? Vad kör ni med? Måste skaffa något ordentligt. Jag försökte med några kassa öronproppar som trillade ut hela tiden, vill nu skaffa något bättre.

Du kompletterar väl bara elelr har u tänkt läsa upp dina betyg till 22.5 också?

Jag kör med båda och det rekommenderas starkt! Jag kan är också lättdistraherad så när det kommer till verb så är det skitbra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in