2014-04-06, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyktattare
Har bara gjort det en gång. Är ingen stjärna på Matte men totalt fick jag 1.1 på provet. Vet inte om det klassas som bra, medel eller kasst.

En bit över medel.
Citera
2014-04-06, 15:55
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebrra3
Inte hängt med i diskussioner/ev. poängsättning/rykten etc. i tråden. Vad tror ni man kan för 95 poäng?

Du tar verbala och kvantitativa delen för sig och kollar i en tabell vad du får, sedan tar du genomsnittet mellan dessa två för att få fram dina poäng.

Årets tabell har inte kommit än.
Citera
2014-04-06, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Du tar verbala och kvantitativa delen för sig och kollar i en tabell vad du får, sedan tar du genomsnittet mellan dessa två för att få fram dina poäng.

Årets tabell har inte kommit än.

Ah! Då förstår jag. Tack ska du ha!

Men fler provdeltagare innebär inte per automatik högre poängsättning eller? Menar ni att det är fler kids som deltar och att de isf skulle skriva sämre?
Citera
2014-04-06, 15:59
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foreverflawless
Förbereder du dig för ht-14?
Inte ännu, men funderar på att ta tag i det nu direkt. Ångrar att jag inte gjorde det inför det här provet.
Citera
2014-04-06, 16:00
Medlem
Citat:

Men fler provdeltagare innebär inte per automatik högre poängsättning eller? Menar ni att det är fler kids som deltar och att de isf skulle skriva sämre?

Det är vad många tror, inklusive jag själv. MEN det är bara spekulationer utan något att luta sig tillbaka på. Håll ut ett par veckor så vet du definitivt.
Citera
2014-04-06, 16:00
Medlem
Busstations avatar
Citat:

Jag har förstått det som det. Sägs att det är många 95or som skriver och de förväntas att prestera sämre än genomsnittet vilket isf drar ner snittet. Kan givetvis lika gärna bli tvärtom, men det är bara spekulationer.
Citera
2014-04-06, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Inte ännu, men funderar på att ta tag i det nu direkt. Ångrar att jag inte gjorde det inför det här provet.

Vad väntar du på? Nu kör vi!
Citera
2014-04-06, 16:13
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherland
Vad tror ni om 70 på verb och 51 på kvant? Kan jag räkna med 1.6 eller mer? Kanske upp emot 1.7 med fördelaktig normering?
1.8 på verb och 1.4 på kvant. Du får inte mer än 1.60.
Citera
2014-04-06, 16:16
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman
Vad väntar du på? Nu kör vi!

Hur kommer ni två förbereda er? Jag känner själv nu att ifall man skulle göra plugg till en daglig rutin ända fram till nästa provtillfälle så kommer det gå bra. Nu har jag som mest motivation.
Citera
2014-04-06, 16:30
Medlem
Vedspiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ted.awa
Vill förresten tillägga att en av frågorna jag hade fel på var en MEK, något i stil med hur några fjällväxter fortplantar sig. Jag tyckte att det var så uppenbart att det var växter att det inte kunde vara "vegetativt", tänkte att textens sammanhang måste vara i jämförelse med andra växter, så jag svarade "sporadiskt". Vissa växter fortplantar ju sig bara vid speciella förhållanden, tänkte att dessa kanske gjorde det sporadiskt. Anser ni hade jag hade solklart fel eller att detta är något man kan klaga på? Jag la ca 10 minuter på denna frågan sammanlagt, kunde verkligen inte lista ut vad de ville ha för svar.

Det verkar som att fjällväxterna (som så många andra ) har problem med att få till sexuell reproduktion. Detta löser de genom asexuell produktion, de låter helt enkelt "nya" växter växa fram i form av "groddknoppar, utlöpare eller sidoskott".
Vad kan nu detta kallas? Keyword: "växa".

Se, det var väl inte så svårt?
Citera
2014-04-06, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3
Hur kommer ni två förbereda er? Jag känner själv nu att ifall man skulle göra plugg till en daglig rutin ända fram till nästa provtillfälle så kommer det gå bra. Nu har jag som mest motivation.

Genom att plugga en vecka nu, tappa motivationen, plugga en vecka innan nästa prov och så spika 2.0
Citera
2014-04-06, 16:38
Medlem
en.svensk.nigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman
Genom att plugga en vecka nu, tappa motivationen, plugga en vecka innan nästa prov och så spika 2.0
hehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in