2014-04-06, 17:28
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApproachMinimums
Hur mycket har ni höjt er med på den kvantitativa delen som mest?
Dessvärre sänkte jag mig från höstens resultat. Urkasst med andra ord.

Hade 71 poäng och sänkte mig nu till 57 poäng. Dock höjde jag mig markant på verb från 59 till 76.
Citera
2014-04-06, 17:29
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Den texten om Bigfoot Ballyhoo var lite för simpel för att vara på ett högskoleprov. Kändes som jag satt och skrev nationella prov i engelska B. Barnsligt enkel.

Haha.

Får man fråga Pastmaster hur du förberett dig inför LÄS och ELF, samt ORD och MEK? Har du enbart pluggat gamla prov eller läser du mycket i övrigt också? Böcker, tidskrifter och annan litteratur? Vad skrev du på verb förra gången? Verkar som att du gjorde en jättehöjning.

Hur länge förberedde du dig inför detta prov? Samt en fråga till, hur många tidigare HP-prov har du skrivit?
Citera
2014-04-06, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Dessvärre sänkte jag mig från höstens resultat. Urkasst med andra ord.

Hade 71 poäng och sänkte mig nu till 57 poäng. Dock höjde jag mig markant på verb från 59 till 76.

Det var inte en liten höjningen på verb! var det innan du använde dig utav din läsmetod eller har du bara generellt blivit bättre?
Citera
2014-04-06, 17:37
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3
Haha.

Får man fråga Pastmaster hur du förberett dig inför LÄS och ELF, samt ORD och MEK? Har du enbart pluggat gamla prov eller läser du mycket i övrigt också? Böcker, tidskrifter och annan litteratur? Vad skrev du på verb förra gången? Verkar som att du gjorde en jättehöjning.

Hur länge förberedde du dig inför detta prov? Samt en fråga till, hur många tidigare HP-prov har du skrivit?
Gamla prov, ingen stress, läst i normal takt. Försöker istället ta in texten än att hänga upp på snabbheten per ord. Du måste tycka det är roligt för då kommer det att lossna garanterat. Se det som ett korsord. Och reflektera gärna, försök vädra dina åsikter mot recensenten eller författaren.

Jag läser knappt. Jag läste någorlunda som barn men tappade intresset när jag började i mellanstadiet. På verb skrev jag 59 poäng i höstas. Jag var mestadels stressad då. Texterna var mycket lättare jämfört med vårens prov.

Med vårens är detta mitt andra HP-prov. Jag förberedde mig väldigt lite.
Citera
2014-04-06, 17:41
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foreverflawless
Det var inte en liten höjningen på verb! var det innan du använde dig utav din läsmetod eller har du bara generellt blivit bättre?
Ja, jag hade ingen taktik från början så jag blev sönderstressad i höstas. Satt för länge med orden att jag inte gick vidare till LÄS.

Det blev mycket bättre med LÄS, ELF, ORD (2 min) och MEK i den ordningen.
Citera
2014-04-06, 17:47
Medlem
Bara jag som tyckte den andra mattedelen (utprövningspasset) var galet mycket enklare än de andra två? Första gången och får enligt 2013's normeringstabeller ett resultat på 1.4, nöjd!
Citera
2014-04-06, 18:08
Medlem
andesrs avatar
0.2 är faktiskt häpnadsväckande dåligt. Hur går det ens till?

Jag har alltid skämts lite över att jag bara fick 1.4. Jag var nykter, utvilad och gjorde mitt bästa. Av de jag känner som har skrivit HP har två fått 2.0, en 1.8 och en 1.6.
Citera
2014-04-06, 18:10
Medlem
Snusklubbans avatar
Går igenom alla frågor nu med mitt kontrollpapper i handen. Ser att jag har skrivit fel på pappret nu när jag rättar då jag inser att det var inte det jag hade som jag hade tänkt att svara *"Fan heller, jag svarade 'C' på denna uppgiften!"*. Förhoppningsvis så jag har kryssat rätt i plupparna på de riktiga svarsblanketterna och jag har slarvat i processen att skriva över svaren till pappret, eller så har jag svarat fel på båda två. Någon annan som har märkt samma sak?

110p totalt (än så länge ), en höjning iallafall. Kändes som jag chansade hejvilt på mattedelen men spikade dem flesta trots detta med ett stort fall på slutet med DTK där jag fick kryssa i resterande frågor på måfå i brist av tid.
Citera
2014-04-06, 18:13
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andesr
0.2 är faktiskt häpnadsväckande dåligt. Hur går det ens till?

Jag har alltid skämts lite över att jag bara fick 1.4. Jag var nykter, utvilad och gjorde mitt bästa. Av de jag känner som har skrivit HP har två fått 2.0, en 1.8 och en 1.6.
1.4 är ju en rätt bra bit över medel, det är väl knappast något att skämmas för!
Citera
2014-04-06, 18:16
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mo-lester
Alltså en minimal chans. Mindre chans än antalet partiklar i universum. Förstått?
Jag förstår absolut hur du räknar, men vad menar du med att chansen är mindre än antalet partiklar i universum? Det är väl ganska jävla självklart, då sannolikheten graderas från noll till ett?
Citera
2014-04-06, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusklubban
Går igenom alla frågor nu med mitt kontrollpapper i handen. Ser att jag har skrivit fel på pappret nu när jag rättar då jag inser att det var inte det jag hade som jag hade tänkt att svara *"Fan heller, jag svarade 'C' på denna uppgiften!"*. Förhoppningsvis så jag har kryssat rätt i plupparna på de riktiga svarsblanketterna och jag har slarvat i processen att skriva över svaren till pappret, eller så har jag svarat fel på båda två. Någon annan som har märkt samma sak?

110p totalt (än så länge ), en höjning iallafall. Kändes som jag chansade hejvilt på mattedelen men spikade dem flesta trots detta med ett stort fall på slutet med DTK där jag fick kryssa i resterande frågor på måfå i brist av tid.

Började själv fylla i från fel spalt i svarshäftet på första KVA. Hade ju varit kul att komma hem och upptäcka att man hade max två rätt...

Ska kontrollräkna ikväll. Första rättningen gjordes i baksätet på en bil...
Citera
2014-04-06, 18:17
Medlem
andesrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
1.4 är ju en rätt bra bit över medel, det är väl knappast något att skämmas för!

Nä jag får skärpa mig. Det är ju en ganska dryg sak att skämmas för. Min brorsa satte 2.0 och då känns 1.4 inte som något att slå sig för bröstet för precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in