2014-04-06, 07:52
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Här är en bättre uppräkning, med tydligt skrivna citat. Siffran 6.000.000 har enligt länken förekommit 140 ggr i dagspress före Nurembergrättegångarna. Alla dessa tillfällen återges.

http://balder.org/judea/Six-Million-140-Occurrences-Of-The-Word-Holocaust-And-The-Number-6,000,000-Before-The-Nuremberg-Tria ls-Began.php

Hur det här skulle bevisa att den systematiska förintelsen inte ägt rum förstår jag dock inte.
Ja det är intressant, men hur mycket sanning ligger bakom "sajten" ? Det är en dansk revisionistiskt sajt!

Det har man lärt sig igenom åren, de är glada fiffla med siffror och citat. Läser man citaten är det inte så mycket om själva "förintelsen" för efter 1943. Bara siffran 6 miljoner... vilka notiser har andra siffror, som de inte har tagit upp?
Men nu om citaten stämmer, så är det intressant att året 1943 dyker upp, året efter wannaseekonferansen 1942. Då det tog beslut om "Den slutliga lösningen". Men siffran 6 miljoner är intressant, men hur många andra nämnda siffror om judedomen har de inte tagit upp ? De måste nämna någon siffertal, vilka är de andra i så fall? Att det just blide 6 miljoner dessa tillfällen är ju bara en siffra.

Så tar man bara upp de notiser som nämner siffran 6 miljoner, och låter de andra vara(glömmer dem).
Så ser det ut som förintelsen på 6 miljoner är bara också påhitt, pågrund av de andra tidningsnotiser nämner 6 miljoner. Enkelt psykologiskt effekt att hjärntvätta människor att få folk tro på det är bluff med siffran 6 miljoner judar dog.....

Men hur många av citaten stämmer då ? jag vet inte, för de kan inte visa upp helsidorna. Se felias svar till mig. Där han helt plötsligen vänder kappan att den som påvisar något, behöver inte bevisa det. Vilket de inte normalt inte bruka göra... Normalt ska vi kunna komma bevis om förintelse, vilket de alltid avfärdar förstås.
2014-04-06, 08:54
Medlem
felias avatar
Citat:
Här är en bättre uppräkning, med tydligt skrivna citat. Siffran 6.000.000 har enligt länken förekommit 140 ggr i dagspress före Nurembergrättegångarna. Alla dessa tillfällen återges.

http://balder.org/judea/Six-Million-140-Occurrences-Of-The-Word-Holocaust-And-The-Number-6,000,000-Before-The-Nuremberg-Tria ls-Began.php

Hur det här skulle bevisa att den systematiska förintelsen inte ägt rum förstår jag dock inte.

Du ser inget samband med att siffran sex miljoner är ständigt förekommande i den mytologiska judendomen?
2014-04-06, 12:20
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Du ser inget samband med att siffran sex miljoner är ständigt förekommande i den mytologiska judendomen?

6.000.000 eller inte 6.000.000 innebär inte att förintelsen ägt/inte ägt rum. Men du får gärna förklara logiken för mig.

Eller menar du som i "logiken" i högstadiets filosofi?

=

"Mamma är tung.
En sten är tung.
Alltså är mamma en sten."

2014-04-06, 12:26
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ja det är intressant, men hur mycket sanning ligger bakom "sajten" ?
Men hur många av citaten stämmer då ?

Kanske allt är photoshoppat? Kanske det finns lika mycket andra siffror som förekommer? Kanske 4 milj eller 2 milj förekommer ännu oftare? Who knows. Det är lätt att ta ut fakta och vinkla den. Revisionsterna älskar sånt här. Man tar ut en liten detalj och isolerar den från sitt sammanhang. sen kryddar man på eller vrider lita på sanningen. Och vips så kan vi förneka eller bevisa något helt annat. Förnekarna är ju kända för att inte kunna ta till sig och avfärda vetenskapliga metoder.
2014-04-06, 17:21
Medlem
felias avatar
Citat:
6.000.000 eller inte 6.000.000 innebär inte att förintelsen ägt/inte ägt rum. Men du får gärna förklara logiken för mig.

Eller menar du som i "logiken" i högstadiets filosofi?

=

"Mamma är tung.
En sten är tung.
Alltså är mamma en sten."

En liten detalj i sammanhanget är att Raul Hillberg proklamerat att förintelsens omfattning var 5,1 miljoner, inte sex miljoner. Sen har vi då Auschwitz som reviderat ned dödssiffran från fyra miljoner till 1,4 miljoner men förintelsen är fortfarande sex miljoner. Naturligtvis besväras inte du av sådana små detaljer. Huvudsaken är ju att förintelsen skett.

I analogi med din logik så måste du vara stendum.
2014-04-06, 21:34
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
En liten detalj i sammanhanget är att Raul Hillberg proklamerat att förintelsens omfattning var 5,1 miljoner, inte sex miljoner. Sen har vi då Auschwitz som reviderat ned dödssiffran från fyra miljoner till 1,4 miljoner men förintelsen är fortfarande sex miljoner. Naturligtvis besväras inte du av sådana små detaljer. Huvudsaken är ju att förintelsen skett.

Beträffande Auschwitz finns ingen siffra som alla är överens om. Den varierar från allt mellan 900.000 till 1.500.000. Beträffande siffran 6 miljoner är det revisionisterna som är besatt av den. Även där finns en hel del varianter. Men nej, sånt besvärar mig inte. Förnekarna förenklar och generaliserar mycket, men vetenskapliga metoder är tyvärr inte lika enkla och självklara. Man ifrågasätter hela tiden sina egna teorier och bevis samtidigt som olika personer drar olika slutsatser. Vad alla seriösa forskare, judar som icke-judar är överens om är just det att det skedde ett planerat och systematiskt försök till utrotning av judarna samt att en del andra grupper drabbades av förintelsen. Trots alla skilda åsikter finna ett mycket starkt konsensus om att det inte råder några som helst tvivel om Holocaust. Varför skulle man det när det finns bevismaterial på hundratusentals dokument, bilder, filmer och enormt många vittnesmål, och intervjuer som alla talar samna klara språk? Bara en människa med extremt låg IQ eller en extrem antisemit tvivlar på Holocaust.
2014-04-07, 00:14
Medlem
Citat:
Beträffande Auschwitz finns ingen siffra som alla är överens om. Den varierar från allt mellan 900.000 till 1.500.000. Beträffande siffran 6 miljoner är det revisionisterna som är besatt av den. Även där finns en hel del varianter. Men nej, sånt besvärar mig inte. Förnekarna förenklar och generaliserar mycket, men vetenskapliga metoder är tyvärr inte lika enkla och självklara. Man ifrågasätter hela tiden sina egna teorier och bevis samtidigt som olika personer drar olika slutsatser. Vad alla seriösa forskare, judar som icke-judar är överens om är just det att det skedde ett planerat och systematiskt försök till utrotning av judarna samt att en del andra grupper drabbades av förintelsen. Trots alla skilda åsikter finna ett mycket starkt konsensus om att det inte råder några som helst tvivel om Holocaust. Varför skulle man det när det finns bevismaterial på hundratusentals dokument, bilder, filmer och enormt många vittnesmål, och intervjuer som alla talar samna klara språk? Bara en människa med extremt låg IQ eller en extrem antisemit tvivlar på Holocaust.

Såklart alla inte är överens hur många som dog i Auschwitz, utan riktiga bevis blir det ju liksom svårt att bevisa, mer än att det var ett läger och att människor dör i krig.
Sen spelar det ingen roll hur många som dog, bara siffran 6 miljoner, gas och kremering hålls vid liv av förintelsetroende så är allt i sin ordning. Att tänka utanför den boxen, skulle inte vara tänkbart för en förintelsetroende då deras världsbild skulle rasa samman.
2014-04-07, 00:28
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YardBull
Att tänka utanför den boxen, skulle inte vara tänkbart för en förintelsetroende då deras världsbild skulle rasa samman.

De flesta seriösa historiker är vana att "tänka utanför boxen", det ingår i deras arbete att ständigt ifrågasätta sig själva och andras forskning. Seriösa granskningar av förintelsen bygger på sån forskning. Förnekarnas "tänka utanför boxen" består dock i att läsa ett fåtal illa skrivna texter, fulla av lögner och icke-vetenskapliga argument, utan att granska deras källor eller besvära sig om att tänka över deras argument. Et voilá! Vips så kan man tänka utanför boxen!
2014-04-07, 00:42
Medlem
felias avatar
Citat:
Beträffande Auschwitz finns ingen siffra som alla är överens om. Den varierar från allt mellan 900.000 till 1.500.000.

På minnestenen vid Auschwitz står det 1,4 miljoner. Tydligen vet du bättre än dem.

Citat:
Beträffande siffran 6 miljoner är det revisionisterna som är besatt av den. Även där finns en hel del varianter.

Snarare judarna som är besätta av sex miljonerssiffran, vilket tydligt framgick av alla tidningsnotiser du uppenbarligen inte kunde läsa.

Citat:
Men nej, sånt besvärar mig inte.

Ignorance is bliss.

Citat:
Förnekarna förenklar och generaliserar mycket, men vetenskapliga metoder är tyvärr inte lika enkla och självklara. Man ifrågasätter hela tiden sina egna teorier och bevis samtidigt som olika personer drar olika slutsatser. Vad alla seriösa forskare, judar som icke-judar är överens om är just det att det skedde ett planerat och systematiskt försök till utrotning av judarna samt att en del andra grupper drabbades av förintelsen. Trots alla skilda åsikter finna ett mycket starkt konsensus om att det inte råder några som helst tvivel om Holocaust.

Källhänvisning på de idiotpåståendena, tack.

Citat:
Varför skulle man det när det finns bevismaterial på hundratusentals dokument, bilder, filmer och enormt många vittnesmål, och intervjuer som alla talar samna klara språk?

Då kan vi äntligen få se obduktionsprotokollet på en gasad jude.

Citat:
Bara en människa med extremt låg IQ eller en extrem antisemit tvivlar på Holocaust.

Det tycks inte heller stämma, verkar snarare förhålla sig tvärtom.
2014-04-07, 04:25
Medlem
JamesBondages avatar
Intressant tråd detta, däremot inte mycket till debatt. Ena sidan är väldigt påläst och andra är inte, eftersom ena sidan är insatt medan andra oftast inte är det. Ungefär som när någon som påstår att månlandningen ej ägde rum diskuterar - många argument som låter rätt trovärdiga (givetvis skitsnack) och är av en karaktär som en oförberedd person kan ha svårt att bemöta. Detta leder till att månlandingsförnekarna anser sig själva dom vinnare.

Sedan tycker jag det mesta grundar sig i att det saknas dokument. Nazisterna förlorade inte på en dag, utan detta syntes långt i förväg. Är det då inte rimligt att flertalet dokument som är avslöjande brändes?

Att siffran 6.000.000 kanske inte är helt hundra kan jag köpa, men det beror på osäkerheten i uppskattningen och behöver inte vara en indikation på att det är en konspiration.
2014-04-07, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesBondage
Intressant tråd detta, däremot inte mycket till debatt. Ena sidan är väldigt påläst och andra är inte, eftersom ena sidan är insatt medan andra oftast inte är det. Ungefär som när någon som påstår att månlandningen ej ägde rum diskuterar - många argument som låter rätt trovärdiga (givetvis skitsnack) och är av en karaktär som en oförberedd person kan ha svårt att bemöta. Detta leder till att månlandingsförnekarna anser sig själva dom vinnare.

Sedan tycker jag det mesta grundar sig i att det saknas dokument. Nazisterna förlorade inte på en dag, utan detta syntes långt i förväg. Är det då inte rimligt att flertalet dokument som är avslöjande brändes?

Att siffran 6.000.000 kanske inte är helt hundra kan jag köpa, men det beror på osäkerheten i uppskattningen och behöver inte vara en indikation på att det är en konspiration.

Problemet med argumentet att bevisen skulle undanröjts är att ett sådant resonemang kan användas för att "bevisa" i princip vad som helst.

Det är bara att hävda någonting, vadsomhelst, och sedan ursäkta frånvaron av vettiga bevis med att dessa måste blivit förstörda.

Det håller liksom inte.

Klart det mesta grundar sig i att det saknas dokument och andra vettiga fynd.

Hur vet man att någonting är ett faktum, om inte sådant existerar?
2014-04-07, 10:23
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
På minnestenen vid Auschwitz står det 1,4 miljoner. Tydligen vet du bättre än dem.
Jag har inte nämnt någon minnessten. Jag talar om att historiker inte är enade om någon siffra. Men jag vet att du inte kan det här med att läsa och dra slutsatser så bra.

Citat:
Snarare judarna som är besätta av sex miljonerssiffran, vilket tydligt framgick av alla tidningsnotiser du uppenbarligen inte kunde läsa.

Det är förnekarsidan som ständigt återkommer till siffran med påståenden om att det är bluff, inte judarna.
Det är inte heller judar som skrivit artiklarna. Eller hur menar du att judarna enligt artiklarna skulle vara besatta av siffran? Men jag förstår, du tror att judarna är besatta eftersom "judar" och "6 miljoner" nämns i samma text. Jo tack, jag vet att förnekarna har sin egen "logik" som bara de förstår och drar sina egna slutsatser som bara de kan dra.

Citat:
Källhänvisning på de idiotpåståendena, tack.

Det finns gott om folk som påpekar bristerna i era påhittade metoder. Sök lite också på Google, gärna om hur vetenskaplif forskning går till. Sånt har ni ju ingen aning om:

Citat:
there's a difference between denier "science" and true science. The fundamental principle of true science is this: any theory must take into account any relevant observable facts. That is, the theory must fit the facts; a true scientist never denies facts simply because they don't fit the theory. The way an honest scientist works is to make observations first, and only then come up with a theory which explains what is seen. If at any time the facts contradict the theory, the theory is discarded as false. A new one must be formed.

The Holocaust deniers reverse this process. First they decide what they want the "facts" to be, contrary to all eyewitness testimony and documentary and physical evidence. They come up with theories to "prove" that the "true" facts must be the way they want them to be. Therefore all documents are forgeries or mean something other than what they clearly seem to mean, and eyewitnesses to events which contradict their theory must be lying, mistaken, crazy, or victims of some form of coercion which caused themto give false testimony.

There are other ways in which honest science can be distinguished from quackery.
Real scientists are cautious. They look at possible alternative explanations. They look for possible sources of error. They explain any limitations or problems they know about. They shy away from making assumptions, and if they do have to make them, they explain and justify them openly. All conclusions are based on facts plus properly established theories, not speculation and unproven assumptions.

When one examines denier "science," one finds that every one of these rules are violated. Fred Leuchter simply assumed that it would have taken just as much cyanide to kill people as it took to kill lice. That's false; lice take much more cyanide to kill and they need to be exposed to it for a lot longer. He also seems to have assumed that gassings took place much more often than they really did, apparently taking the abnormal conditions at the peak of the Hungarian deportations as being typical of the entire time at Birkenau.

Finns hur mycket som helst på sidorna som motbevisar era infantila fantasier och genomskliga lögner, men jag vet att ni inte skulle läsa nån Judekälla

Citat:
Då kan vi äntligen få se obduktionsprotokollet på en gasad jude.

Det finns det och jag har skrivit om hur man får tag på det. Jag skulle kunna be dig läsa, men du vsiar ju hela tiden att du är för korkad för att fatta det du läser. Det är därför du hela tiden frågar samma idiotfrågor som du får svar på. Skaffa dig ett par hjärnceller, det skulle vara en bra idé.

Citat:
Ursprungligen postat av JamesBondage

Nej, det är osäkerheten och och de olika uppfattningarna om detaljerna som ger vetenskapliga arbetet från Holocausttroende historiker tyngd och trovärdighet! Den logiken kan dock inte de enkelspåriga förnekarna fatta eftersom de inte har en aning om vad vetenskapligt arbete handlar om!

Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Klart det mesta grundar sig i att det saknas dokument och andra vettiga fynd.

Ja, det är ju det ni påstår. Men det är en dum och okunnig idiotlögn. Ni förnekar hundratusentals dokument som faktiskt finns. Hundratusentals bevis som faktiskt finns. Hur korkade kan människor bli!
Senast redigerad av MasterBait 2014-04-07 kl. 10:25.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in