2014-04-05, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Äntligen någon som håller med att DTK kändes svår på provpass 1. Det gjorde att jag avsatte 45 min på den här skitdelen att jag glömde bort tiden.

Lider man inte av tidsbrist så tycker jag DTK är den lättaste delen på hela provet, möjligtvis efter xyz. men bara man har fokus och inte slarvar kan man få fullt pott ganska lätt.
Citera
2014-04-05, 21:28
Medlem
Fel tråd kanske men om man har 1.0 på hp men väljer ett program som kräver 1.5 som förstahandsval, får man då mindre chans att komma in på andrahandsvalet eller tredje?

Lite onödigt men kul att veta om det skadar att välja ett program som man inte tror att man kommer in på som förstahandsval.
Citera
2014-04-05, 21:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi.12
Har lite frågor angående antagningen via högskoleprovet (hoppas att jag är rätt nu).

1. Kan man ändå, fast provet blir "officiellt rättat" om 4 veckor söka in på Universitetet med det högskoleprovsresultatet man skrev idag? Eftersom facit finns har man ändå en viss hum på vart man kommer att ligga.
Ja, du kan använda dagens högskoleprov i ansökan till studier HT14.

Fel tråd för övriga frågor.

Fråga i dessa trådar istället: (FB) Stora tråden om antagning till högskola & (FB) Kommer jag in med mina betyg/mitt reservnummer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi.12
Har lite frågor angående antagningen via högskoleprovet (hoppas att jag är rätt nu).

1. Kan man ändå, fast provet blir "officiellt rättat" om 4 veckor söka in på Universitetet med det högskoleprovsresultatet man skrev idag? Eftersom facit finns har man ändå en viss hum på vart man kommer att ligga.

2. Om jag t ex söker Civil Indek som 1, Civil Data som 2 och Civil Maskin som tredje, kommer de som ha valt Datateknik på första plats att ha förtur då jag har den på andra plats?

3. Om det står att det var t ex 1.5 förra antagningen, är det de lägsta någon kom in på då? Tänkte då på reserverna, eller kan reserverna ha lägre?

Hoppas ni förstår frågorna, hjärnan är lite kaputt efter dagens HP skrivning.

Tack på förhand!

1. Ja
2. Nej
3. Ja
Citera
Medlem
Citat:
Major Björklund.
Fanskapet. Tycker det är
Så jääävla orättvist ((( alla
Behöver inte matten
Citera
2014-04-05, 21:30
Medlem
Citat:
Äntligen någon som håller med att DTK kändes svår på provpass 1. Det gjorde att jag avsatte 45 min på den här skitdelen att jag glömde bort tiden.

Samma här, äckligaste tabeller jag stött på. Fel i både DTK och KVA och slarvfel i XYZ sabbade mig totalt

Verbal vill jag inte snacka om längre. Jag har gjort bättre än så
Citera
2014-04-05, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usernamezzzz
Fanskapet. Tycker det är
Så jääävla orättvist ((( alla
Behöver inte matten

Neeee och alla behöver inte bli munknullade av genuskuk heller. Så... ta bort hela hp?
Citera
2014-04-05, 21:31
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duca00
Jag hann inte heller göra de fem sista på DTK(provpass 1)

DTK på pass 1 var brutal!
Den grillade oss vanliga dödliga. Det var uppgifterna om eleverna jag satt så länge på tror jag... sedan kartan som jag ville spy över.
Citera
2014-04-05, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Den grillade oss vanliga dödliga. Det var uppgifterna om eleverna jag satt så länge på tror jag... sedan kartan som jag ville spy över.

Ja. Jag hoppades på att det var utprövningsblocket, men icke. Det gick mycket bättre på utprövningsblocket.
Citera
2014-04-05, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman
Neeee och alla behöver inte bli munknullade av genuskuk heller. Så... ta bort hela hp?

Nä, men svenska och engelska är common sense, något en använder varje dag. Räkna ut areor och formler är det icke
Citera
2014-04-05, 21:33
Medlem
m0ffins avatar
Höjning på 0.15 som det ser ut! Succepoäng på verb och åthelvete på matten. Tränat som en idiot och samtalat en hel del med snillet till bror för att försöka öka förståelsen men höjde mig ändå inte eller endast marginellt.. Men då finns det rum för förbättring Så en till sånhär höjning och det blir jurist i uppsala till våren. En lång dusch på det här och saken är gjord kram på er alla duktiga!
Citera
2014-04-05, 21:34
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duca00
Jag hann inte heller göra de fem sista på DTK(provpass 1)

DTK på pass 1 var brutal!
Nu drömmer man mardrömmar om olovliga strejker i natt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in