2014-04-05, 19:45
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinglebear-Cherry
Jovars, utbudet blev genast lite större. Då ingen whiskey finns inom räckhåll får jag nöja mig med någon öl. Skål!

Skål broder, det blir nog bra för oss! Mina vänner är rasande för att jag inte är nöjd med mitt resultat, de fick bra mycket lägre och är jätteglada.. tror jag ska sluta upp med dem och se positivt på det hela!

Vi fick trots allt bättre resultat än 95% av de som gör provet!
Citera
2014-04-05, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Antingen kommer det att höjas eller så kommer det att stagnera sig. Det är vad jag tror. Folk verkar så skärpta när det gäller matten. Tyckte DTK var ovanligt svår än i höstas.

Fyfan, jag hoppas med hela mitt hjärta att alla 96or failar och gynnar oss istället.
Citera
2014-04-05, 19:46
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maraudeur
Det var kvantpasset efter lunchen som sänkte mitt resultat mest. Fick 32/40 på första kvant, men endast 24/40 på det andra. Fattar inte vad som hände där.
Ja, det var faktiskt ett skumt pass. Förstod inte att jag kunde gå bet på vissa DTK-uppgifter. Annars så var XYZ lätt men KVA var tusan lite svårare än vad det brukar. Synd att provpass 2 var ett utprövningsblock, det gick så bra för mig på det passet.

Nu pluggar vi som fan inför kvant.
Citera
2014-04-05, 19:47
Medlem
Banksias avatar
Smaskade in 74 på Verb och 59 på Kvant... Kunde gått mycket bättre men men. Hade MvG i både Matte E och Svenska/Engelska C. 1.6 eller 1.7 typ? Pluggade inte så mycket, skulle börjat tidigare. Hoppas det gick bättre för resten!

Citera
2014-04-05, 19:48
Medlem
Tindles avatar
70 på kvantitiva och 65 på verbala. Känner mig nöjd.
Citera
2014-04-05, 19:49
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman
Hooooooooooooraaaaaaaa!!!!! Fiiitttaaa!!!! Kuuuuk!

2.0 på kva, 1.4 på verb enligt snitt av tidigare normeringar. 1.7 totalt vilket var 0.3 ifrån mitt mål.

Idiot är jag. Bytte flera korrekta svar på både ord och mek för att det äckliga fittprovet är 55 minuter...

Jaja. Plugga ord nu då fram till höst...

69/80 kva är 10 > än i höst
58/80 verb är samma som i höstas.

Jag är inte så arg som jag låter. Mest besviken på mig själv.

Får jag fråga vad för linje du vill komma in på som kräver så högt resultat så du hellre väntar ett år till med att söka (och göra högskoleprovet igen) istället för att söka in med 1.7 som trots allt täcker de flesta utbildningarna? Av ren nyfikenhet.

Jag själv känner ju att jag hellre hade sänkt kravet på högskoleprogram än att vänta ett år extra och göra högskoleprovet en/två gånger till för att höja mig lite till.
Citera
2014-04-05, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tindle
70 på kvantitiva och 65 på verbala. Känner mig nöjd.

Det borde du vara! Grattis din jävel
Citera
2014-04-05, 19:55
Medlem
laerandes avatar
En seriös fråga: kan invandringen göra det enklare att få bättre resultat på HP? Var flera nyanlända som gick efter bara ett par delprov i klassrummet jag skrev i. Många som verkar ha otroligt svårt för både kvant/verbal. Kan vi se en förändring i framtiden(5-10år)? Många av dagens ungdomar utgörs av folk som inte har föräldrar med svenska som modersmål, som saknar gedigen grundutbildning med stökiga klassrumsmiljöer etcetera. Kan medelresultat på sikt sänkas med en hög invandring? Ännu en anledning att vara för ökad invandring i sådant fall.
Citera
2014-04-05, 19:55
Medlem
Kallesvenne13s avatar
blev 1.25 med höstens normering
Citera
2014-04-05, 19:58
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laerande
En seriös fråga: kan invandringen göra det enklare att få bättre resultat på HP? Var flera nyanlända som gick efter bara ett par delprov i klassrummet jag skrev i. Många som verkar ha otroligt svårt för både kvant/verbal. Kan vi se en förändring i framtiden(5-10år)? Många av dagens ungdomar utgörs av folk som inte har föräldrar med svenska som modersmål, som saknar gedigen grundutbildning med stökiga klassrumsmiljöer etcetera. Kan medelresultat på sikt sänkas med en hög invandring? Ännu en anledning att vara för ökad invandring i sådant fall.
Om 5-10 år lär högkoleprovet vara på arabiska.
Citera
2014-04-05, 19:59
Medlem
ningudos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman
9 fel på andra KVA. Så det ligger på gränsen. Men att jag fick så dåligt resultat på verb fattar jag inte. Jag har inga som helst problem med språket och kan prata byråkrarisvenska om det behövs. LÄS börjar jag fan bli förbannad på för om det är något jag är bra på så är dwt läsförståelse.

Förra höstens NP i svenska gjorde jag på 30min med alla rätt, att jämföra med resten av eleverna på komvux som behövde drygt två timmar. Kuk...

Jaja. Då öppnar vi World War Z och ordprov.se ikväll...
Japp öppna ordprov.se idag, imorgon och överimorgon. Dagen därefter tar du och läser facklitteratur, ena dagen om "bangladesh - i kölvattnet" för att dagen efter läsa en naturvetenskaplig artikel om hur svartmyran kan relateras till människan. Dag för dag...

Vi måste ta till vara på suget vi känner just nu. Och inte låte denna flamma sjunka till glödande kol. Precis som om vi nu vore nygifta och är beredda att göra vad som heslöt för vår partner, för att sedan tappa kärleksgnista nästa i korrelation till tiden efter äktenskapet.
Citera
2014-04-05, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SecretCharm
Åhhh.. detta var inte kul...
grattis till er som gjorde bra ifrån er! Själv så ligger man mellan 0.2-0-3.

nåväl.. ska försöka i höst igen...
Min flickvän fick 0,3 för 1 år sedan, hon gjorde det idag och borde ligga runt 1-1,2 så det är absolut inte försent, var det första gången för dig så är det också en aspekt. Själv ligger jag runt 0,8 - 1,0 och behöver 1,2 så det är bara att plugga hårt nu i 6 månader så löser vi det nästa gång!!

Mvh Blomkossan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in