Bra snack, snillet_1.
Familjen är sjuk, så jag har en såsig dag hemma. Började direkt på morgonen med min köttfärssås, och vid sidan av satte jag igång en tomatsås som kommer att bli pestoliknande när det är serveringsdags.
Jag har tidigare beskrivit hur jag karamelliserade tomatsåsen genom att ständigt föda den med ytterligare lite passerad tomat. Idag så stekte jag upp lite bacon och lök, och dunkade ned passerade tomater med lite buljong och en skvätt balsamvinäger, och låter den stå och puttra.
Köttfärssåsen innehåller dock endast riktiga tomater. Kokade upp, skalade och hackade. Efter 8-10 timmar så har det nog ingen betydelse. Men jag gillar tanken att det är riktiga råvaror.
Jag lullar runt, och häller lite vin i såserna, och lite mer i kocken.
*
Palermo vann igen och leder Serie B i fin stil. Siena förlorade sin match mot Cittadella med 1-0, missade en straff, och fick ytterligare ett poängavdrag, dvs man är nu uppe i sammanlagt åtta poäng som man tilldömts. Ett jävla otyg.
Vinsten för Cittadella gör att Padova återigen befinner sig på nedflyttningsplats, trots att de spelade oavgjort.
*
Cellino vann sin överklagan mot Football League, dvs han får köpa Leeds. Han kommer att plöja ner pengar där, och kanske ”stjäla” några spelare från Cagliari. Jag hoppas att han nu lämnar Cagliari.
Tyvärr verkar de hetaste köparna vara amerikanare och araber. Vafan!
Jag hade kunnat tänka mig en nisse som Renato Soru, dvs grundaren till Tiscali som har sitt huvudkontor i Cagliari. Han har tidigare varit president för regionen Sardinien, och visat att han bryr sig. Verkar dock inte särskilt intresserad av Calcio, och kommer såklart inte särskilt väl överens med Cellino.