Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Varför tror du att jag tror att Gud skapar homosexuella? Jag tror inte heller att Gud skapar diabetes, schizofreni, cancer, ondska eller något annat som är emot Guds ursprungliga tanke med skapelsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gahlster
Vem har skapat detta enligt dig då?
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Inte vem, vad, t.ex. miljögifter och skadade arvsanlag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gahlster
Så du menar att Jahve inte skapade de grundämnen och dess förmåga att bilda miljögifter? Hen skapade inte heller arvsanlaget och hur det fungerar?
Det är inte Gud som använder t.ex. flamskyddsmedel i elektronik, och det är inte Gud som spränger atombomber, och det är inte Gud som tvingar människor att äta för mycket socker så att diabetes bildas, är du verkligen så okunnig och har du verkligen så svårt att förstå eller missförstår du med flit?
Det här är allmänbildning att mycket av våra sjukdomar, hormonstörningar och annat är på grund av människans aktiviteter, hur kan du skylla detta på Gud? Om nu homosexuella är "skapade" som homosexuella(vissa menar att man har bevis för detta med t.ex. hjärnröntgen), så har det kommit längs vägen efter människans avfall. Exakt hur homosexualitet har uppkommit har jag lika stor hum om som vetenskapen,man vet inte. Men det är i alla fall inte Gud som har skapat detta, detta är inte Guds vilja.
Ditt ursprungliga påstående om att jag skulle anse att Gud skapat homosexualitet anser jag härmed vara bevisad felaktig, och du får gärna bekräfta detta så att vi kan lägga det till handlingarna.
Nu börjar dina inlägg innehålla alltför mycket personangrepp, så jag överväger att avsluta detta meningslösa tjafset om det inte blir bättring.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gahlster
Du förstod alltså inte att vissa djur kan sägas vara asexuella och ändå föröka sig? Och att då djur kan vara homosexuella och ändå veta hur man ska göra för att föröka sig?
Så du menar att alla djur har denna förmåga, och om alla djur blev homosexuella, så skulle dom ändå para sig heterosexuellt och då få barn, för att direkt efter gå tillbaka till sin homosexuella partner, och då har djuren löst problemet med att dom skulle dö ut? Tror du verkligen själv på detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
Gahlster
Du missade det där lilla med att föräldrarna till barnet också hade ansvar, va?
Du missar mina poäng medvetet eller omedvetet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gahlster
Förlåt, jag trodde att alla verkligen förstod att jag pratade om människor. Ledsen att jag överskattade dig. Och förstod du inte det så kan jag ha visst överseende med att du kanske helt enkelt inte inser att du bara tramsar.
Meningslösa personangrepp.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Vad är det som säger att dina premisser är dom rätta istället för t.ex. en person som samtycker med att ha sex med djur? Det lutar nog åt att "det bara är så"?
Citat:
Ursprungligen postat av
Gahlster
Ha! Du förutsätter att jag tycker på ett visst sätt! Frågan är ju egentligen om djuret kan anses ha samtyckt och det inte är så att personen förgripit sig på djuret samt att djuret inte lidit någon skada.
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Va? Förklara vad du menar här. Är det verkligen som jag uppfattar att du menar?
Citat:
Ursprungligen postat av
Gahlster
Ja, och? Har du ett problem med det? Kom i så fall med något vettigt motargument.
Sluta krångla, kan du inte svara och förklara vad du menar, så att jag inte behöver dra felaktiga slutsatser om vad du menar. Men OK av dina svar här drar jag slutsatsen att du tycker inte att tidelag är något fel eller konstigt, bara det skett i samtycke och att personen inte förgripit sig på djuret samt att djuret inte lidit någon skada.
Då ber jag om ursäkt, för jag har diskuterat med förutsättningen att dom flesta människor tycker att tidelag är fel, och att även du gjorde det.
Men då får jag tänka om vilka argument jag ska använda istället, men då vill jag först ha det bekräftat att du tycker så här.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
Gahlster
Varför denna fascination av sex mellan människor och djur från din sida?
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Ingen större fascination än sex mellan homosexuella eller varför man inte får döda andra människor. Vi diskuterar vad som är rätt och fel, vi diskuterar "varför hens väg är bättre än min".
Insinuerar du något?
Citat:
Ursprungligen postat av
Gahlster
Varför då detta behov av att blanda in tidelag när vi diskuterar homosexualitet?
Du menar alltså att bara för att jag diskuterar tidelag och homosexualitet, så är jag "fascinerad" av tidelag, och då menar du väl att på liknande sätt är icke öppet homosexuella så "fascinerade" av att tala emot homosexualitet bara för att dom själva är det?
Och då menar du indirekt att jag själv är "tidelagist" (eller vad det heter). Varför är du själv så intresserad av att veta om jag är "tidelagist"? Är det för att du själv är det, och kanske är intresserad av kontakt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Gahlster
Om du läser vad det var du citerade så var det fel för att man sedan anses som oren. Om man inte kan bli oren så kan det således inte anses fel enligt det citatet.
Nu griper du väl efter halmstrån? Denna orenhet ledde till att mannen och djuret dödades:
"
Om en man har könsumgänge med ett djur, skall han straffas med döden. Djuret skall ni också döda." (3 Mose 20:15 Bibel2000)
Citat:
Ursprungligen postat av
Gahlster
Och här var enbart sex mellan människa och djur som du svarade på trots att jag försökte leda in det på det vi faktiskt diskuterade, sex mellan människor. Så en tredje gång, snälla svara nu och snacka inte bara djursex för då tar jag det som en bekräftelse på att det jag insinuerade halvt på skämt som faktiskt sant,
Vad håller du på med? Bara för att jag inte svarar som du vill, så kommer du att anta att jag håller på med tidelag?
Citat:
Ursprungligen postat av
Gahlster
spelar det då någon roll hur man har sex? Om ja, exakt vilken eller vilka handlingar är det hen finner så förkastliga? Och varför just dessa och inte andra liknande?
Om du vill begränsa dig med att bara prata om sex mellan människor, så får du faktiskt specificera genom att ställa frågan "spelar det då någon roll hur man har sex
mellan människor?"
Citat:
Ursprungligen postat av
Gahlster
Slutligen besvarades inte heller frågan om homosexuell läggning, även utan handling är förkastligt enligt din Jahve.
Du har inte frågat ordentligt, du kommer hellre med insinuationer och personangrepp.