2014-04-05, 01:14
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jag tycker att alla som inte tycker som jag i valfri fråga skall förbjudas. De bör få professionell hjälp och vägledas in i ett normalt och hälsosamt tillstånd. En normal människa tänker som jag.

Du verkar inte förstå att det inte handlar om någon valfri fråga, det handlar om prostituerade kvinnor som säljer sig. Det är varken särskilt normalt, sunt eller värdigt. Många här stödjer prostitution men skulle gå i taket och förmodligen spy på sina knän om det gällde någon i familjen. Vad säger det?
Senast redigerad av -DaRude- 2014-04-05 kl. 01:16.
Citera
2014-04-05, 02:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Du verkar inte förstå att det inte handlar om någon valfri fråga, det handlar om prostituerade kvinnor som säljer sig. Det är varken särskilt normalt, sunt eller värdigt. Många här stödjer prostitution men skulle gå i taket och förmodligen spy på sina knän om det gällde någon i familjen. Vad säger det?

Ursäkta men som svensk är du inte värdig att vare sig ställa eller svara på den frågan. Är det sunt och värdigt att arbeta sex dagar i veckan och tjäna 2000 kr? Om du verkligen bryr dig så bör du skänka pengar. Ditt moralistiska mässande förändrar ingenting förutom att du kanske får utlopp för dina unkna värderingar. Prostitution är ingen sjukdom, det är symptomet för fattigdom. Prostituerade är inte att se ned på. Jag blir oerhört trött på människor som aldrig presenterar lösningar utan endast förbud som inte förändrar någonting alls. Slag i luften. Nej, serier av slag i luften. Jag borde egentligen bara skratta, men tyvärr så genomsyras samhället av okunnighet och trångsynthet hela vägen upp till våra inkompetenta politiker. Jag skäms över att vara svensk.
Citera
2014-04-05, 07:29
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Jag har svarat. Om du inte har förstått beror det på att du har en bristande intelligens. Oroväckande låg intelligens.

Svar: Jag tycker samma sak som lagstiftning på Nya Zeeland säger.

Nu ska du svara på min fråga: Varför behöver man inte ta jobb som tex strippa, cam-girl, porrskådespelerska?

Nej du har fortfarande inte svarat på frågan. Frågan var inte vilket system du tycker är bättre.

Frågan var VARFÖR INTE?

Jag har studerat en hel del lagstiftning i mitt liv. Lagstiftning brukar inte innehålla motiveringar. Lagstiftning förklarar inte varför en viss lag är bra, den slår bara fast bestämmelser.

Alltså tvivlar jag enormt på att nya zeelands lagstiftning är skriven på ett helt annat sätt än all annan lagstiftning i världen och att den i så fall skulle erkännas giltig av resten av världen.

Så svaret på VARFÖR man inte ska tvingas söka jobb som hora kommer jag inte finna i Nya Zeelands lagstiftning, och vill du hävda motsatsen får du hänvisa till exakt paragraf.

Men det var sista chansen, så nu utgår jag ifrån att svaret på frågan VARFÖR som du vägrar ge, är att du tycker att det är ett kränkande yrke som människor mår dåligt av och far illa inom och att det därför inte är rimligt att tvinga folk att söka det.

Själv tycker jag inte att arbetslösa på dagens arbetsmarknad ska tvingas söka några jobb överhuvudtaget, varken tjänst som porraktris, ICA-biträde eller sekreterare. Det finns ingen mening att tvinga folk att söka jobb när vi har en så stor arbetslöshet att alla tjänster ändå får in säckvis med ansökningar.
Citera
2014-04-05, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Nej du har fortfarande inte svarat på frågan. Frågan var inte vilket system du tycker är bättre.

Frågan var VARFÖR INTE?

Jag har studerat en hel del lagstiftning i mitt liv. Lagstiftning brukar inte innehålla motiveringar. Lagstiftning förklarar inte varför en viss lag är bra, den slår bara fast bestämmelser.

Alltså tvivlar jag enormt på att nya zeelands lagstiftning är skriven på ett helt annat sätt än all annan lagstiftning i världen och att den i så fall skulle erkännas giltig av resten av världen.

Så svaret på VARFÖR man inte ska tvingas söka jobb som hora kommer jag inte finna i Nya Zeelands lagstiftning, och vill du hävda motsatsen får du hänvisa till exakt paragraf.

Men det var sista chansen, så nu utgår jag ifrån att svaret på frågan VARFÖR som du vägrar ge, är att du tycker att det är ett kränkande yrke som människor mår dåligt av och far illa inom och att det därför inte är rimligt att tvinga folk att söka det.

Själv tycker jag inte att arbetslösa på dagens arbetsmarknad ska tvingas söka några jobb överhuvudtaget, varken tjänst som porraktris, ICA-biträde eller sekreterare. Det finns ingen mening att tvinga folk att söka jobb när vi har en så stor arbetslöshet att alla tjänster ändå får in säckvis med ansökningar.
Tycker du att telefonsäljare är ett kränkande yrke? Ingen är tvingad att söka jobb som telefonförsäljare på AMS ändå är det lagligt att sälja saker som telefonförsäljare.

Finns massvis med yrken som man inte måste söka som arbetslös.
Citat:
Hur bedöms om ett arbete är lämpligt för dig?

För att ha rätt till arbetslöshetsersättning kan du behöva söka andra typer av arbeten än vad du har haft tidigare. Här får du mer information om bedömningen av vad som är ett lämpligt arbete. Undrar du över något, hör av dig till din kontaktperson hos oss.

Utbildning och yrkesvana

Hänsyn ska tas till din utbildning och yrkesvana, men ett arbete kan anses lämpligt även om det inte stämmer överens med din utbildning och yrkeserfarenhet.
Kompetens

Om en arbetsgivare anser att dina kvalifikationer är tillräckliga och vill anställa dig är arbetet lämpligt, även om du själv inte tycker att du har tillräckliga kunskaper eller färdigheter för arbetet.

Medicinska hinder

Om du av medicinska skäl inte söker eller tackar nej till ett arbete måste du styrka det med ett
läkarutlåtande som beskriver varför du inte kan utföra arbetet. Om du inte kan styrka det medicinska hindret är arbetet lämpligt.

Familjeskäl

Om ett barn eller någon annan i ditt hushåll är beroende av din tillsyn och dagliga närvaro och ni inte kan flytta, kan du under en skälig övergångsperiod begränsa ditt sökområde geografiskt. Detta gäller också om du är ensamstående förälder och beroende av stöd av någon annan på bostadsorten för att kunna klara ett arbete. Om du är sambo med någon som har ett arbete som gör att han eller hon inte kan sköta hushållet eller flytta, kan det också vara ett skäl för dig att begränsa ditt sökområde geografiskt.

Du får begränsa dig till att söka arbeten inom dagpendlingsavstånd på grund av familjeskäl under en begränsad tid. Men som arbetslös måste du alltid verka för att kunna söka arbete utanför dagpendlingsavstånd. Efter en skälig övergångsperiod anses ett arbete lämpligt om du kan besöka din familjebostad varje vecka, alltså veckopendla.

Resor till och från arbetet

Ett anvisat eller erbjudet arbete är lämpligt om du kan resa mellan arbetsplatsen och bostaden på ett rimligt sätt och till en skälig kostnad. Du måste vara beredd att dagpendla med allmänna kommunikationer eller annat färdsätt, exempelvis egen bil. Om det är möjligt har du även en skyldighet att försöka anpassa arbetstiderna för att kunna ta ett arbete.

Ny bostad på dagpendlingsavstånd från arbetsorten

Om du kan få en bostad på dagpendlingsavstånd från arbetsplatsen när din anställning börjar anses arbetet lämpligt, även om du inte kan pendla mellan arbetsplatsen och din ursprungliga bostad varje dag.

Om arbetet medför att din familj måste flytta med, anses arbetet lämpligt om det inom rimlig tid går att få en bostad på dagpendlingsavstånd från arbetsorten.

Arbetsinkomsten

Om inkomsten i det erbjudna eller anvisade arbetet är minst 90 procent av din fastställda dagpenning anses arbetet lämpligt.

Om du får ökade levnadsomkostnader på grund av dubbelt boende, ska de tas med vid beräkning av inkomsten.

Anställningsförmånerna ska motsvara kollektivavtal eller de förmåner som anställda med dina kvalifikationer och arbetsuppgifter får hos jämförbara arbetsgivare.

Överenskommelse om annat arbete

Om du redan har fått ett arbete när du anvisas ett annat, kan du i vissa fall tacka nej till det anvisade arbetet. Men då måste du kunna visa ett skriftligt intyg på att du redan har en anställning, som dessutom måste påbörjas inom en månad.

Arbetskonflikt

Om en tillåten stridsåtgärd, exempelvis lockout eller strejk, råder på arbetsplatsen är arbetet inte lämpligt. Har bara varsel om stridsåtgärd utfärdats anses arbetet däremot som lämpligt.
Citera
2014-04-05, 07:58
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Alla kvinnor säljer sig. Titta på par du ser ute tror du att kvinnan har sex med mannen gratis? Nej hon får betalt på något sätt.

2) Vad är mest adaptivt för en kvinna a) jobba med något där hon är attraktiv för män och får sex b) jobba med något där hon är oattraktiv för män och inte får sex?

3) Kvinnor är djur de har ingen värdighet. Till exempel alla kvinnor som är emot prostitution skulle sälja sex om de kunde den enda anledningen till att de klagar är att de är avundsjuka på de kvinnor som säljer sex.
Citera
2014-04-05, 08:15
Medlem
Machinerators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Alla kvinnor säljer sig. Titta på par du ser ute tror du att kvinnan har sex med mannen gratis? Nej hon får betalt på något sätt.

2) Vad är mest adaptivt för en kvinna a) jobba med något där hon är attraktiv för män och får sex b) jobba med något där hon är oattraktiv för män och inte får sex?

3) Kvinnor är djur de har ingen värdighet. Till exempel alla kvinnor som är emot prostitution skulle sälja sex om de kunde den enda anledningen till att de klagar är att de är avundsjuka på de kvinnor som säljer sex.

Jag tycker väldigt synd om dig då du uppenbarligen aldrig har blivit älskad eller älskat en kvinna.

Du missar ett av de vackraste moment med att vara man men du är inte medveten om det.
Citera
2014-04-05, 08:26
Bannlyst
Citat:

Och många antitorskar här tycker det är bra om det finns en försvarsmakt som skyddar Sverige, men vill inte att deras barn dödas krig. Vem är hycklaren egentligen?
Citera
2014-04-05, 08:28
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machinerator
Jag tycker väldigt synd om dig då du uppenbarligen aldrig har blivit älskad eller älskat en kvinna.

Du missar ett av de vackraste moment med att vara man men du är inte medveten om det.

Ja är kvinna.
Citera
2014-04-05, 08:31
Medlem
Machinerators avatar
Citat:
Ja är kvinna.

Bevis?
Citera
2014-04-05, 08:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Är det en tävling i hur många sexpartners man haft?

Allting är en tävling när det kommer till jämställdhet. Om kvinnor får gnälla som småbarn i sandlådan så fort några manliga VD:ar tjänar lite bättre då ska vi tamejfanimej få gnälla över att kvinnor knullar mer och oftare.
Vi behöver lagstiftning som tar bort denna orättvis mot de svenska män som byggde detta land åt de arroganta sliddjuren.
Citera
2014-04-05, 08:34
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machinerator
Bevis?

(FB) Leder porr till sexuella övergrepp? , (FB) Enda tråden för debatt om debattörerna i F&J
Citera
2014-04-05, 08:37
Medlem
Machinerators avatar
Citat:
(FB) Leder porr till sexuella övergrepp? , (FB) Enda tråden för debatt om debattörerna i F&J

Tack för det, bra gjort. Då vänder jag på argumentet. Byt ut "kvinna" mot "man" i mitt sista påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in