Citat:
Ursprungligen postat av
Katzyn
Alltså tvivlar jag enormt på att nya zeelands lagstiftning är skriven på ett helt annat sätt än all annan lagstiftning i världen och att den i så fall skulle erkännas giltig av resten av världen.
Men det var sista chansen, så nu utgår jag ifrån att svaret på frågan VARFÖR som du vägrar ge, är att du tycker att det är ett kränkande yrke som människor mår dåligt av och far illa inom och att det därför inte är rimligt att tvinga folk att söka det.
Jag utgår ifrån att du inte har läst genom det. Här är grejen, om lagen inte motiverar varför så är det av den enkla anledningen att det inte behöver motiveras. Ditt behov av en motivering skiter jag fullständigt i. Det är irrelevant.
För övrigt så håller jag inte med dig och om du vill titta på vad som är kränkande så är det sexköpslagen. Det är ett grovt rättsövergrepp.
Personligen så anser jag att det finns tjänster som ställer så höga krav på utföraren att det vore olämpligt att ha någon som bara är där för att denne annars skulle bli nekad ersättning. Tex polis, psykolog, frisör, läkare, prostituerad osv.