Citat:
Ursprungligen postat av
Lavezzi92
Jag har svarat. Om du inte har förstått beror det på att du har en bristande intelligens. Oroväckande låg intelligens.
Svar: Jag tycker samma sak som lagstiftning på Nya Zeeland säger.
Nu ska du svara på min fråga: Varför behöver man inte ta jobb som tex strippa, cam-girl, porrskådespelerska?
Nej du har fortfarande inte svarat på frågan. Frågan var inte vilket system du tycker är bättre.
Frågan var VARFÖR INTE?
Jag har studerat en hel del lagstiftning i mitt liv. Lagstiftning brukar inte innehålla motiveringar. Lagstiftning förklarar inte varför en viss lag är bra, den slår bara fast bestämmelser.
Alltså tvivlar jag enormt på att nya zeelands lagstiftning är skriven på ett helt annat sätt än all annan lagstiftning i världen och att den i så fall skulle erkännas giltig av resten av världen.
Så svaret på VARFÖR man inte ska tvingas söka jobb som hora kommer jag inte finna i Nya Zeelands lagstiftning, och vill du hävda motsatsen får du hänvisa till exakt paragraf.
Men det var sista chansen, så nu utgår jag ifrån att svaret på frågan VARFÖR som du vägrar ge, är att du tycker att det är ett kränkande yrke som människor mår dåligt av och far illa inom och att det därför inte är rimligt att tvinga folk att söka det.
Själv tycker jag inte att arbetslösa på dagens arbetsmarknad ska tvingas söka några jobb överhuvudtaget, varken tjänst som porraktris, ICA-biträde eller sekreterare. Det finns ingen mening att tvinga folk att söka jobb när vi har en så stor arbetslöshet att alla tjänster ändå får in säckvis med ansökningar.