2014-03-10, 09:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Jag tror att det är du som inte förstår vad som sägs. Poängen är att kvinnor blir upphetsade av all sorts sex, även om de säger att de inte blir det.
Nej, det är inte poängen.

Citat:
De blir mer upphetsade av ett sorts sex än ett annat, men all sorts sex gör de upphetsade i alla fall till en viss grad. Till exempel om en kvinna ser en scen med lesbiskt sex så kommer hon att bli sexuellt upphetsad av det. Om hon sen har lesbiskt sex så kommer hon att tycka om det. Om en tjej ser en scen med analsex så kommer hon att bli upphetsad av att se den scenen. Om hon sen har analsex så kommer hon att tycka om det. Det kan vara så att hon tycker om anal mer än lesbiskt men hon tycker fortfarande om båda. Så om en kvinna säger "jag tycker inte om analt" så är det inte sant. För om hon skulle ha analsex skulle hon tycka om det. Det gäller för all sorts sex.
Detta är definitivt inte poängen.
Citera
2014-03-10, 09:34
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är inte poängen.

Detta är definitivt inte poängen.

Du kanske inte förstår engelska så bra?

Man satte fast en apparat som mäter blodflödet till vaginan på olika kvinnor sedan lät man dem se på olika sex scener, heterosexuellt sex, lesbiskt sex, bög sex, bonobo sex, bilder på nakna kvinnor och män. Kvinnor fick indikera på en keypad hur upp hetsade de blev av de olika sex scenerna. Sedan jämförde man hur upphetsade kvinnorna indikerade att de var på keypaden med hur mycket blod som fyllde upp blodådrorna i vaginan. Alltså hur upphetsade kvinnorna sa att de var jämfört med hur upphetsade de egentligen var. Sedan jämförde man det med män. Män var ärliga kvinnor ljög. Män som tände på hetro sex tände inte på bög sex. Män som tände på bög sex tände inte på hetro sex. Kvinnorna som var hetro sa att de bara tände på hetro sex men tände egentligen på allt, hetro, lesbiskt, bög, bonobo. Kvinnor som var lesbiska sa att de bara tände på lesbiskt, men de tände på hetro, bög och bonobo.

Citat:
The genitals of the volunteers were connected to plethysmographs — for the men, an apparatus that fits over the penis and gauges its swelling; for the women, a little plastic probe that sits in the vagina and, by bouncing light off the vaginal walls, measures genital blood flow. An engorgement of blood spurs a lubricating process called vaginal transudation: the seeping of moisture through the walls. The participants were also given a keypad so that they could rate how aroused they felt.

Citat:
All was different with the women. No matter what their self-proclaimed sexual orientation, they showed, on the whole, strong and swift genital arousal when the screen offered men with men, women with women and women with men. They responded objectively much more to the exercising woman than to the strolling man, and their blood flow rose quickly — and markedly, though to a lesser degree than during all the human scenes except the footage of the ambling, strapping man — as they watched the apes. And with the women, especially the straight women, mind and genitals seemed scarcely to belong to the same person. The readings from the plethysmograph and the keypad weren’t in much accord. During shots of lesbian coupling, heterosexual women reported less excitement than their vaginas indicated; watching gay men, they reported a great deal less; and viewing heterosexual intercourse, they reported much more. Among the lesbian volunteers, the two readings converged when women appeared on the screen. But when the films featured only men, the lesbians reported less engagement than the plethysmograph recorded. Whether straight or gay, the women claimed almost no arousal whatsoever while staring at the bonobos.

Det visar att kvinnor tänder på allt sex inklusive bonobo sex. Det betyder att om kvinnor har all sorts sex så kommer de att tycka om det det är så kvinnor fungerar.

Här är en länk på svenska,

http://www.expressen.se/halsa/kvinnor-tander-mer-pa-landskapsvyer-an-en-naken-manskropp/
Senast redigerad av Babianen 2014-03-10 kl. 09:42.
Citera
2014-03-10, 09:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du kanske inte förstår engelska så bra?

Man satte fast en apparat som mäter blodflödet till vaginan på olika kvinnor sedan lät man dem se på olika sex scener, heterosexuellt sex, lesbiskt sex, bög sex, bonobo sex, bilder på nakna kvinnor och män. Kvinnor fick indikera på en keypad hur upp hetsade de blev av de olika sex scenerna. Sedan jämförde man hur upphetsade kvinnorna indikerade att de var på keypaden med hur mycket blod som fyllde upp blodådrorna i vaginan. Alltså hur upphetsade kvinnorna sa att de var jämfört med hur upphetsade de egentligen var. Sedan jämförde man det med män. Män var ärliga kvinnor ljög. Män som tände på hetro sex tände inte på bög sex. Män som tände på bög sex tände inte på hetro sex. Kvinnorna som var hetro sa att de bara tände på hetro sex men tände egentligen på allt, hetro, lesbiskt, bög, bonobo. Kvinnor som var lesbiska sa att de bara tände på lesbiskt, men de tände på hetro, bög och bonobo.
Nej, om du klarade språket - eller om den som nu hjälpte dig hade förklarat ordentligt - så hade du sett att kvinnorna INTE tände så mycket på heterosex som de påstod att de gjorde, däremot tände de mer på lesbisk sex än de uppgav och mycket mer på att se apor än de angav.

Alltså - om vi skall dra så där långtgående slutsatser från undersökningen som du vill göra så blir slutsatsen att heterokvinnor inte alls gillar heterosex så mycket och borde ge lesbisk sex en chans istället.

Inte att de borde ställa upp allt porr visar - eftersom heterosex inte alls var så upphetsande som de låtsades.

Citat:
Det visar att kvinnor tänder på allt sex inklusive bonobo sex. Det betyder att om kvinnor har all sorts sex så kommer de att tycka om det det är så kvinnor fungerar.

Här är en länk på svenska,

http://www.expressen.se/halsa/kvinnor-tander-mer-pa-landskapsvyer-an-en-naken-manskropp/
Sorry grabben. Undersökningen visar inte det du vill. Jag förstår att du hade önskat det - men det var inte ens det som den var ute efter att kartlägga.
Citera
2014-03-10, 09:56
Bannlyst
Hela det tankesättet utgår ju från den feministiska klassikern att våldtäkt inte har någonting med kåthet att göra, vilket ju dom flesta förstår är rent trams så har man en vettig utgångspunkt så förstår man också att porr fungerar som ett substitut och därmed minskar övergrepp.

Däremot så tror jag att porr kan ha en viss negativ effekt när det kommer till det naturliga samspelet mellan människor när det vankas sex och folk kanske tappar sin lyhördhet om allt man kan om sex är inlärt från porrens värld. Porrskador är nog ingen myt.
Citera
2014-03-10, 09:58
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Nej, om du klarade språket - eller om den som nu hjälpte dig hade förklarat ordentligt - så hade du sett att kvinnorna INTE tände så mycket på heterosex som de påstod att de gjorde, däremot tände de mer på lesbisk sex än de uppgav och mycket mer på att se apor än de angav.

Alltså - om vi skall dra så där långtgående slutsatser från undersökningen som du vill göra så blir slutsatsen att heterokvinnor inte alls gillar heterosex så mycket och borde ge lesbisk sex en chans istället.

Inte att de borde ställa upp allt porr visar - eftersom heterosex inte alls var så upphetsande som de låtsades.

Ja men poängen är att de fortfarande tycker om det. De säger att de inte tycker om lesbiskt sex men egentligen så tycker de om det. På samma sätt kan vi säga att en kvinna som tittar på anal sex och säger att hon inte tycker om det egentligen tycker om det.

Vad undersökningen visar är att kvinnor är sexuellt "fluid" alltså de tänder på allt. Därför kommer hon att tycka om att ha allt möjligt sorts sex. Det betyder att kvinnor kan ha allt sorts porr sex och tycka om det.

Citat:
Sorry grabben. Undersökningen visar inte det du vill. Jag förstår att du hade önskat det - men det var inte ens det som den var ute efter att kartlägga.

Jag är kvinna så att jag vet att det stämmer. Jag vet hur kvinnor fungerar.
Citera
2014-03-10, 10:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja men poängen är att de fortfarande tycker om det. De säger att de inte tycker om lesbiskt sex men egentligen så tycker de om det. På samma sätt kan vi säga att en kvinna som tittar på anal sex och säger att hon inte tycker om det egentligen tycker om det.
Nej, det är inte poängen - tvärtom när det gäller heterosex faktiskt. De gillar de inte alls så mycket som de påstår.

Citat:
Vad undersökningen visar är att kvinnor är sexuellt "fluid" alltså de tänder på allt. Därför kommer hon att tycka om att ha allt möjligt sorts sex. Det betyder att kvinnor kan ha allt sorts porr sex och tycka om det.
Nej, det visar inte undersökningen heller. Den visar att kvinnor gärna ljuger (för sig själva också kanske) om vad de verkligen tänder på och svarar som de tror att de förväntas svara och inte utifrån vad som verkligen hetsar upp dem.

Citat:
Jag är kvinna så att jag vet att det stämmer. Jag vet hur kvinnor fungerar.
Nej, det vet du verkligen inte.
Du vet hur du fungerar, och det är utifrån det du kan uttala dig.
Citera
2014-03-10, 10:13
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Nej, det är inte poängen - tvärtom när det gäller heterosex faktiskt. De gillar de inte alls så mycket som de påstår.

Det beror på saker som hur attraktiv mannen är, hur bra sexet är, på vilket sätt de har hetro sex, med mera. Det betyder inte att kvinnor inte gillar hetro sex det betyder bara att de inte gillade just de scenerna lika mycket.

Citat:
Nej, det visar inte undersökningen heller. Den visar att kvinnor gärna ljuger (för sig själva också kanske) om vad de verkligen tänder på och svara som de förväntas svara och inte utifrån vad som verkligen hetsar upp dem.

Om kvinnor tänder på lesbiskt sex så betyder det att de skulle tycka om lesbiskt sex om de hade det. Det samma gäller för allt sex du kan se i porr. Därför finns det inga kvinnor som till exempel inte gillar analt. Det finns kvinnor som ljuger om att de gillar analt och kvinnor som är ärliga men alla kvinnor tycker om det om de börjar göra det.

Citat:
Nej, det vet du verkligen inte.
Du vet hur du fungerar, och det är utifrån det du kan uttala dig.

Jag har känt så pass många kvinnor i mitt liv att jag vet att många kvinnor vill förneka saker som de tycker om sexuellt.
Citera
2014-03-10, 10:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det beror på saker som hur attraktiv mannen är, hur bra sexet är, på vilket sätt de har hetro sex, med mera. Det betyder inte att kvinnor inte gillar hetro sex det betyder bara att de inte gillade just de scenerna lika mycket.
Det där framgår inte av undersökningen alls.
Men i sak är jag med dig - människor gillar olika saker.

Citat:
Om kvinnor tänder på lesbiskt sex så betyder det att de skulle tycka om lesbiskt sex om de hade det. Det samma gäller för allt sex du kan se i porr. Därför finns det inga kvinnor som till exempel inte gillar analt. Det finns kvinnor som ljuger om att de gillar analt och kvinnor som är ärliga men alla kvinnor tycker om det om de börjar göra det.
Nej, det betyder det inte. Vad man tänder på visuellt, i fantasin osv går inte att direkt översätta till vad man faktiskt finner skönt/upphetsande i sängen.

Om nu du känner att du måste ha de där argumenten för att ställa upp på sex som du inte gillar - och som du ändå av någon konstig anledning tvingar dig själv att ställa upp på, bra om det fungerar för dig.
Så många andra lär du inte lyckats övertyga. I synnerhet inte mig.

Citat:
Jag har känt så pass många kvinnor i mitt liv att jag vet att många kvinnor vill förneka saker som de tycker om sexuellt.
Ja, lesbisk sex uppenbarligen. För problemet för dig här blir ju att heterosexet ljög ju kvinnorna om åt andra hållet. Det kvinnor sagt om dig i positiva ordalag om heterosex kan du alltså ta med en nypa salt - för det undersökningen visar är att de tenderar att ljuga när de uttalar sig positivt om heterosexet.

Du får nog leta reda på en annan undersökning Dude.
Citera
2014-03-10, 10:37
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det där framgår inte av undersökningen alls.
Men i sak är jag med dig - människor gillar olika saker.

Nej det framgår inte av undersökningen men det är sunt förnuft till varför inte alla kvinnor tände 100% på hetro sexet.

Citat:
Nej, det betyder det inte. Vad man tänder på visuellt, i fantasin osv går inte att direkt översätta till vad man faktiskt finner skönt/upphetsande i sängen.

Om nu du känner att du måste ha de där argumenten för att ställa upp på sex som du inte gillar - och som du ändå av någon konstig anledning tvingar dig själv att ställa upp på, bra om det fungerar för dig.
Så många andra lär du inte lyckats övertyga. I synnerhet inte mig.

Det är klart det betyder att man gillar det i sängen det är så kvinnor fungerar.

Citat:
Ja, lesbisk sex uppenbarligen. För problemet för dig här blir ju att heterosexet ljög ju kvinnorna om åt andra hållet. Det kvinnor sagt om dig i positiva ordalag om heterosex kan du alltså ta med en nypa salt - för det undersökningen visar är att de tenderar att ljuga när de uttalar sig positivt om heterosexet.

Du får nog leta reda på en annan undersökning Dude.

Jag har redan förklarat varför kvinnor ljög åt andra hållet om hetero sex. Jag trodde att vi hade gått igenom det här jag är en kvinna vill du att jag ska bevisa det igen?
Citera
2014-03-10, 11:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej det framgår inte av undersökningen men det är sunt förnuft till varför inte alla kvinnor tände 100% på hetro sexet.

Det är klart det betyder att man gillar det i sängen det är så kvinnor fungerar.

Jag har redan förklarat varför kvinnor ljög åt andra hållet om hetero sex. Jag trodde att vi hade gått igenom det här jag är en kvinna vill du att jag ska bevisa det igen?
Ja, du har förklarat att du inte förstått den undersökning du själv hänvisar till.

Nej, du behöver inte bevisa någonting alls - dina försök till slutsatser blir ju inte mer riktiga oavsett vad du för stunden har i underkläderna. Vem av er som sitter bakom skärmen.
Citera
2014-03-10, 12:01
Medlem
Citat:
Du har berättat 2 saker 1) han har sex med dig 2) han vill inte ha ett seriöst förhållande med dig. Det betyder att du inte är tillräckligt snygg/sexuell/speciell för att han ska vilja ha dig som partner.

Lägger tjejerna i porr upp bilder/filmer på Internet? Ja. Har tjejerna i porr tjej-sex? Ja. Borde du då, a) inte lägga upp bilder och ha tjej-sex? b) lägga upp bilder och ha tjej-sex? Om det finns snygga/sexuella/speciella kvinnor som lägger upp bilder och har tjej-sex och du inte gör det är du en sämre deal. Titta på Aletta, http://img280.imagevenue.com/img.php?image=667933936_a10_123_560lo.jpg hon har inga problem med bilder/filmer/tjej-sex så varför skulle du ha det?

Jaså, men jag vill inte bli ihop med honom heller. Och det betyder inte att jag inte tycker han är snygg och speciell. Så tyvärr, tar inte åt mig av ditt snack.
Hur trögfattad är du? Jag vill inte se något tjej-sex, jag vill inte ha tjejsex och killen skulle inte bli glad om jag lade upp bilder som du gör så svaret är a utan tvekan.
Vad kan en tjej ge mig, jag gillar kuk? Kollar inte ens porr för blir avtänd av att se fitta.
Dessutom, vad ska jag ha tjejsex till, är väl inte snällt åt tjejen att hon får inse hur många orgasmer jag kan få så hon känner sig underlägsen, samma tänk som du hade till att inte gå utan burka. Synd att de ska behöva jämföra sig med mig.
Senast redigerad av LionQueen88 2014-03-10 kl. 12:11.
Citera
2014-03-10, 12:51
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ja, du har förklarat att du inte förstått den undersökning du själv hänvisar till.

Poängen med studien är att kvinnor säger att de inte tänder på till exempel lesbiskt sex fast de egentligen gör det. Det betyder att när kvinnor säger att de inte tänder på en viss sorts sex ljuger de. Så om en kvinna säger att hon inte tänder på till exempel analt så ljuger hon. Hon säger bara så för att hon inte vill att hennes man ska få analsex.

Poängen är att alla kvinnor gillar porr sex men de vill bara inte ge det till sin man.

Citat:
Nej, du behöver inte bevisa någonting alls - dina försök till slutsatser blir ju inte mer riktiga oavsett vad du för stunden har i underkläderna. Vem av er som sitter bakom skärmen.

Det är jag som skriver så länge jag har min nuvarande avatar uppe. Jag gjorde en video här, https://vimeo.com/88638640 med tillhörande bilder, http://img120.imagevenue.com/img.php?image=452541221_1_123_571lo.jpg , http://img275.imagevenue.com/img.php?image=445257053_3_123_564lo.jpg , http://img222.imagevenue.com/img.php?image=452552247_2_123_859lo.jpg Du kan se att jag är samma person som i den här solo videon, http://www.xvideos.com/video4642344/2013-05-20-170142-171051-20052013
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in