Citat:
Ursprungligen postat av
lerog
Helt fel att jämföra Utviket med Silva och Daniel. Förvisso är båda två "ofrälse"men det tycker jag inte spelar någon större roll. Det viktiga är trots allt vad man är för person och att man har möjlighet att representera Sverige.Utviket har tyvärr för mycket i sin bakgrund för att kunna göra det och även för lite utbildning i botten. Jag tror inte att man kommer så långt med någon skum estetisk linje samt "yogalärare" i dessa sammanhang.
Mitt tips är att om Itviket och CP gifter sig så ser hon till att få en unge inom ett år och sedan blir det skilsmässa och hon har sin försörjning fixade för tid och evig. För jobba för brödfödan det ligger inte för fröken Hellqvist
Eh. Kan du nämna någon, frälse eller ofrälse, i kungafamiljen som har gått en utbildning på riktigt? Victorias strökurser i politik, Madeleines juridiska översiktskurs, Carl-Philips märkliga studier till lantmästare, Daniels tvååriga gymnasieskola med påföljande köpta kurs på Karolinska Institutet? Och Kungen och Silvia, vad har de?
Låt oss inse en sak, ingen i kungafamiljen är i närheten av att vara akademiker, faktum är att ingen av dem skulle kunna föra ett akademiskt samtal och ingen av dem läser en bok frivilligt.