2014-04-04, 21:58
Medlem
PandorasAsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Underbart, det var det roligaste inlägg jag läst om ämnet, skrattade gott!

Men jag menar faktiskt republikaner. För är man fortfarande rojalist, så är denna mesallians nådastöten för ätten Bernadotte. Det hjälper inte att hon kramar bruna små barn i Afrika, i brist på personliga meriter. För det är faktiskt så att en prins gifter sig inte med vem som helst, utan beaktande av personens bakgrund och tidigare liv.

Instämmer till 100%, en prins gifter sej inte med en som vikit ut sej, oavsätt hur många svarta barn hon än kramar. Det är kungahusets slut. På sätt och vis tycker jag jättesynd om knugen och Silvia, ingen av deras barn har gift sej adligt eller med nån kunglighet. Kolla Daniel, helt ok och Vickan är kär, men hans bakgrund (!!)..och Madde, en businessman i New York. Sämsta lotten drar CP som gifter sej med en som poserat naken. Bilder finns på internet, de försvinner aldrig.
Citera
2014-04-04, 22:28
Medlem
Gorthaurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PandorasAsk
Instämmer till 100%, en prins gifter sej inte med en som vikit ut sej, oavsätt hur många svarta barn hon än kramar. Det är kungahusets slut. På sätt och vis tycker jag jättesynd om knugen och Silvia, ingen av deras barn har gift sej adligt eller med nån kunglighet. Kolla Daniel, helt ok och Vickan är kär, men hans bakgrund (!!)..och Madde, en businessman i New York. Sämsta lotten drar CP som gifter sej med en som poserat naken. Bilder finns på internet, de försvinner aldrig.

Ja far och mor kan fan inte vara stolta

En gifte sig med en bonnläpp, den andre med en alkis och den tredje ( kanske ) med en hora

Dom tål lite bly i nackarna!
Citera
2014-04-05, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55

Jonas Bergström; Min farsa är seriös och hårt arbetande och det kan man ju så här i efterhand inte säga om Madeleines pappa. Vilken jävla looser!

Är han lösare? Det stavas loser för förlorare

Svensk Dam slår nu på stora trumman för att Sofia ska förlova sig med CalleP. Johan T Lindwall är också inne på linjen. Media vill ha en förlovning.
Citera
2014-04-05, 16:39
Medlem
Om det blir förlovning/giftermål mellan Utviket och CP under våren/sommaren kan nästa gäng nobelpristagare "förhandsgranska" sin kommande bordsdam i enbart mässingen. Fint va´! Bilderna finns på internet och kommer alltid att göra det oavsett vad som händer och sker. Kanske får vi dessutom se fler bilder när Utviket blir officiell. Säkert att det finns någon som vill göra sig en hacka.
Citera
2014-04-05, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lerog
Om det blir förlovning/giftermål mellan Utviket och CP under våren/sommaren kan nästa gäng nobelpristagare "förhandsgranska" sin kommande bordsdam i enbart mässingen. Fint va´! Bilderna finns på internet och kommer alltid att göra det oavsett vad som händer och sker. Kanske får vi dessutom se fler bilder när Utviket blir officiell. Säkert att det finns någon som vill göra sig en hacka.

Det märkliga är, att frågan om prins CP ska fortsätta vara prins och kunglig inte diskuteras av dessa tidningar, som nu vill se detta gifte. Det borde vara ett val där prinstiteln offras för kärleken. En sak denne prins inte har råd med!

En sak är att gifta sig med vad som helst, en annan är att fortsätta vara kunglig. Tidigare Bernadottar har förlorat sin prinstitel, trots att de gift sig med yrkeskvinnor och kvinnor med både klass, stil och utbildning. Då var vår kung sträng och oresonlig.
Citera
2014-04-05, 18:15
Medlem
Vår kung hade helst av allt velat gifta sig med en gindrickande kaffeflicka och givetvis önskar han sin son det bästa. Så blev det så här. Dessutom bör svenska rojalister vara oändligt tacksamma att det fortfarande finns flickor som strävar mot toppen. Utan dem hade vår lågbegåvade och otroligt bortskämda prins aldrig funnit en fru.
Citera
2014-04-05, 18:33
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellint
Vår kung hade helst av allt velat gifta sig med en gindrickande kaffeflicka och givetvis önskar han sin son det bästa. Så blev det så här. Dessutom bör svenska rojalister vara oändligt tacksamma att det fortfarande finns flickor som strävar mot toppen. Utan dem hade vår lågbegåvade och otroligt bortskämda prins aldrig funnit en fru.

Toppen? Hur menar du då?
Citera
2014-04-07, 20:26
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Det märkliga är, att frågan om prins CP ska fortsätta vara prins och kunglig inte diskuteras av dessa tidningar, som nu vill se detta gifte. Det borde vara ett val där prinstiteln offras för kärleken. En sak denne prins inte har råd med!

En sak är att gifta sig med vad som helst, en annan är att fortsätta vara kunglig. Tidigare Bernadottar har förlorat sin prinstitel, trots att de gift sig med yrkeskvinnor och kvinnor med både klass, stil och utbildning. Då var vår kung sträng och oresonlig.

Utviket är sedan länge godkänd av knugafamiljen. Monarken själv gifte sig med en ofrälse likaså hans döttrar. Lilian fick sin prinsesstitel. Att gammelknugen är mycket konservativ vad gäller att ändra sina företrädares beslut är en annan sak. Återstår att se om det blir H.K.H Utviket eller "bara" prinsesstiteln för hennes del.

Dessa tidningar vill bara sälja lösnummer till oroliga rojalister och skadeglada republikaner.
Citera
2014-04-08, 07:39
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:

Har han aldrig varit nar det galler detta, tvartom. Lillian och Bertil fick antligen gifta sig sa fort kungen blev kung eftersom han gav sitt tillstand.

Enda gangen som han vagrade ge med sig var nar Sigvard (tror det var han) borjade braka och ville ha tillbaka sin prinstitel, dar blev det stopp, och det var helt korrekt enligt mig.
Citera
2014-04-08, 17:18
Medlem
Helt fel att jämföra Utviket med Silva och Daniel. Förvisso är båda två "ofrälse"men det tycker jag inte spelar någon större roll. Det viktiga är trots allt vad man är för person och att man har möjlighet att representera Sverige.Utviket har tyvärr för mycket i sin bakgrund för att kunna göra det och även för lite utbildning i botten. Jag tror inte att man kommer så långt med någon skum estetisk linje samt "yogalärare" i dessa sammanhang.
Mitt tips är att om Itviket och CP gifter sig så ser hon till att få en unge inom ett år och sedan blir det skilsmässa och hon har sin försörjning fixade för tid och evig. För jobba för brödfödan det ligger inte för fröken Hellqvist
Citera
2014-04-08, 17:40
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Helt fel att jämföra Utviket med Silva och Daniel. Förvisso är båda två "ofrälse"men det tycker jag inte spelar någon större roll. Det viktiga är trots allt vad man är för person och att man har möjlighet att representera Sverige.Utviket har tyvärr för mycket i sin bakgrund för att kunna göra det och även för lite utbildning i botten. Jag tror inte att man kommer så långt med någon skum estetisk linje samt "yogalärare" i dessa sammanhang.
Mitt tips är att om Itviket och CP gifter sig så ser hon till att få en unge inom ett år och sedan blir det skilsmässa och hon har sin försörjning fixade för tid och evig. För jobba för brödfödan det ligger inte för fröken Hellqvist

Hon kan ju fortsätta bli fotograferad sen då
Citera
2014-04-08, 21:32
Medlem
DrBrasas avatar
Citat:
Eh. Kan du nämna någon, frälse eller ofrälse, i kungafamiljen som har gått en utbildning på riktigt? Victorias strökurser i politik, Madeleines juridiska översiktskurs, Carl-Philips märkliga studier till lantmästare, Daniels tvååriga gymnasieskola med påföljande köpta kurs på Karolinska Institutet? Och Kungen och Silvia, vad har de?

Låt oss inse en sak, ingen i kungafamiljen är i närheten av att vara akademiker, faktum är att ingen av dem skulle kunna föra ett akademiskt samtal och ingen av dem läser en bok frivilligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in