2014-03-30, 15:24
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
Jag tror nog Carl Philip både får komma till och vet hur man gör. Att sedan hovstallmästaren Adolf Fredrik Munck af Fulkila påstods ha förklarat "det hela" för Gustaf III var säkerligen skvaller och propaganda redan på 1700-talet, och inte speciellt fint att ta upp idag.

Däremot så verkar den gode prinsen inte ha speciellt gått omdöme vad gäller kvinnor, men det gäller ju hans far också.

Jag är väldigt glad att vi har ett kungahus, men det kunde gott vara ett annat än Bernadotte.....

Vill du ha ett kungahus där du också acceptera den slit du får. Det ligger så att säga i monarkins natur. Om det är fint eller inte att ta upp Muncks hjälp må vara hänt , men sådant har jag inte brytt mig om hittills. Man ska också komma ihåg att man var mindre pryd på 1700-talet. Anledningen till att Munck fick skriva mer sin redogörelse var för att visa att det var Gustav III som var far. Så det illasinnade ryktet är inte att kungen behövde hjälp, utan att det var Munck som var far.
Citera
2014-03-30, 21:57
Medlem
Sofia gick ett par steg efter någon Patrick Sommerlath ut ur Slottskyrkan enligt AB
Han är väl inte kunglig person
Citera
2014-03-30, 22:11
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Watsonrepublikan
Sofia gick ett par steg efter någon Patrick Sommerlath ut ur Slottskyrkan enligt AB

Det är inte hon heller.
Citera
2014-03-31, 08:16
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Watsonrepublikan

Ingen av dem är knugliga. Han är dock nära släkt med en viss ingift person med hög ställning i knugahuset.
Citera
2014-04-01, 16:03
Medlem
http://www.aftonbladet.se/theyouway/redcarpet/article18639088.ab

"Här är Sofias stilresa"

"Det finns en ny modeprinsessa i stan! Sofia Hellqvist, prins Carl Philips flickvän, har gått från klarhet till klarhet på sistone. Här tar vi en titt på hennes stil genom åren."

Är en mörkblå klänning det som kvalificerar en ny kunglighet?
Citera
2014-04-01, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helenaell
Läste i dagens Sv Damtidning att förlovning mellan Sofia och Prinsen eklateras inom 7 veckor!!!

vad betyder eklateras?
Citera
2014-04-01, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unacervezaporfavor
vad betyder eklateras?

Det är ett fint ord som används för att tala om att fint folk och kungligheter kommer ingå äktenskap. Offentligöra, tillkännage eller tala om är vanligare språk för att berätta att nu ska det unga paret förlova sig.

Visst ska det bli spännande med ytterligare kattor bland hermelinerna? Det blir säker en svensk som får göra bröllopsklänningen. Dags att köpa en Alladin och bänka sig framför TVn.
Citera
2014-04-02, 21:19
Medlem
I senaste damblaskan har en del personer från ,gamla skolfröken till Paradis Hotell- kompisar , uttalat sig om hur "rar o jordnära" Sofia är. Tror någon att någon skulle säga något annat ? Ingen vill väl komma onåd när nu Utviket står på tröskeln till de fina salongerna.
Citera
2014-04-02, 23:06
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lerog
I senaste damblaskan har en del personer från ,gamla skolfröken till Paradis Hotell- kompisar , uttalat sig om hur "rar o jordnära" Sofia är. Tror någon att någon skulle säga något annat ? Ingen vill väl komma onåd när nu Utviket står på tröskeln till de fina salongerna.

Är det någon som grävt fram hennes gamla betyg?
Citera
2014-04-03, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Är det någon som grävt fram hennes gamla betyg?

Betygen och det förflutna är glömt. Nu krattar republikanerna manegen för ännu en kunglighet!

Kanske prins CP får kalla fötter?

http://www.expressen.se/noje/extra/sofia-hellqvists-hinder-pa-vagen-mot-karleken/
Citera
2014-04-03, 20:38
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Betygen och det förflutna är glömt. Nu krattar republikanerna manegen för ännu en kunglighet!

Kanske prins CP får kalla fötter?

http://www.expressen.se/noje/extra/sofia-hellqvists-hinder-pa-vagen-mot-karleken/

Du menar väl att monarkisterna krattar för ännu en kunglighet eller?

Men det är väl bara att konstatera att Utviket, Sofia, Strippan eller vad fan hon nu heter snart är en medlem av Bernadottefamiljen. Önskar Sofia lycka till!

Så här tror jag det går till;

Kungen: Välkommen in i vår lilla fina familj Sofia. Jag tycker du är trevlig och du får gärna baka pepparkakor med mig. Men bara jag får knåda och kamerorna är avstängda.

Silvia: Willkommen bästa Sofia, do är so söt und trevlig und Du har samma bakgrund som jag

Victoria: Hej kära Sofia, du är den finaste finaste tjejen jag känner. Du är vacker, trevlig och dessutom älskar du min broder C-P, min älskade bror.

Madeleine: Ge fan i min bror! Emma och jag vet vad du går för. Vi är så tighta asså! Men är det så förbannat viktigt att du och jag ska bli släkt så ger jag mig lite, men nästa gång du kommer hit så köp en flaska Whisky och en limpa röda Prince!

Chris O'Neil: Hallo Sweetie! I have just smoked a cigarette and I am going to sleep. My wife is not at home, she's with her friends somewhere here i NY.
Leonor, our daughter is OK, I think and hope, do you know?

Daniel: Ja men vad fan Sofia, det är ju bara att hänga med, det har ju jag gjort. Eller?
Tänk dig Sofia, för 10-15 år sen så var vi vanliga personer. Och även om jag sett lite fina bilder på dig när du var 16 år så har jag glömt det. Säger Vickan.

Emma Pernald: Sofia, jag önskar dig verkligen lycka till med Carl-Philip. Du är fin. Men jag är finare, både i kropp och själ, och dessutom har jag lite klass. Min pappa tjänar mer än din! Tror jag.

Jonas Bergström; Tjena Sofia! Long time.... Har legat lite lågt eftersom det sket sig lite här i det offentliga livet. Som du vet så var Madeleine och jag förlovade och morsan och farsan var så jävla stolta över mig. Det var verkligen livet och morsan träffade Silvia och dom hade trevligt och planerade för bröllopet mellan Madeleine och mig. Farsan träffade också Silvias man, min blivande svärfar. Men dom kom inte överens ett dugg. Min farsa är seriös och hårt arbetande och det kan man ju så här i efterhand inte säga om Madeleines pappa. Vilken jävla looser! Han frågade om min pappa hade kontakt med lite galanta damer, men då valde min pappa att lämna audiensen hos Kungen.
Men då vi märkte att det inte fungerade mellan Madeleine och mig så drog jag till Norge och hade sketaskoj där i en fjällstuga. Sofia, har du varit i en norsk fjällstuga nån gång?

Estelle: Hej Sofia, tycker om dig, du blir nog en bra moster
Citera
2014-04-03, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Du menar väl att monarkisterna krattar för ännu en kunglighet eller?

Men det är väl bara att konstatera att Utviket, Sofia, Strippan eller vad fan hon nu heter snart är en medlem av Bernadottefamiljen. Önskar Sofia lycka till!

Så här tror jag det går till;

Kungen: Välkommen in i vår lilla fina familj Sofia. Jag tycker du är trevlig och du får gärna baka pepparkakor med mig. Men bara jag får knåda och kamerorna är avstängda.

Silvia: Willkommen bästa Sofia, do är so söt und trevlig und Du har samma bakgrund som jag

Victoria: Hej kära Sofia, du är den finaste finaste tjejen jag känner. Du är vacker, trevlig och dessutom älskar du min broder C-P, min älskade bror.

Madeleine: Ge fan i min bror! Emma och jag vet vad du går för. Vi är så tighta asså! Men är det så förbannat viktigt att du och jag ska bli släkt så ger jag mig lite, men nästa gång du kommer hit så köp en flaska Whisky och en limpa röda Prince!

Chris O'Neil: Hallo Sweetie! I have just smoked a cigarette and I am going to sleep. My wife is not at home, she's with her friends somewhere here i NY.
Leonor, our daughter is OK, I think and hope, do you know?

Daniel: Ja men vad fan Sofia, det är ju bara att hänga med, det har ju jag gjort. Eller?
Tänk dig Sofia, för 10-15 år sen så var vi vanliga personer. Och även om jag sett lite fina bilder på dig när du var 16 år så har jag glömt det. Säger Vickan.

Emma Pernald: Sofia, jag önskar dig verkligen lycka till med Carl-Philip. Du är fin. Men jag är finare, både i kropp och själ, och dessutom har jag lite klass. Min pappa tjänar mer än din! Tror jag.

Jonas Bergström; Tjena Sofia! Long time.... Har legat lite lågt eftersom det sket sig lite här i det offentliga livet. Som du vet så var Madeleine och jag förlovade och morsan och farsan var så jävla stolta över mig. Det var verkligen livet och morsan träffade Silvia och dom hade trevligt och planerade för bröllopet mellan Madeleine och mig. Farsan träffade också Silvias man, min blivande svärfar. Men dom kom inte överens ett dugg. Min farsa är seriös och hårt arbetande och det kan man ju så här i efterhand inte säga om Madeleines pappa. Vilken jävla looser! Han frågade om min pappa hade kontakt med lite galanta damer, men då valde min pappa att lämna audiensen hos Kungen.
Men då vi märkte att det inte fungerade mellan Madeleine och mig så drog jag till Norge och hade sketaskoj där i en fjällstuga. Sofia, har du varit i en norsk fjällstuga nån gång?

Estelle: Hej Sofia, tycker om dig, du blir nog en bra moster

Underbart, det var det roligaste inlägg jag läst om ämnet, skrattade gott!

Men jag menar faktiskt republikaner. För är man fortfarande rojalist, så är denna mesallians nådastöten för ätten Bernadotte. Det hjälper inte att hon kramar bruna små barn i Afrika, i brist på personliga meriter. För det är faktiskt så att en prins gifter sig inte med vem som helst, utan beaktande av personens bakgrund och tidigare liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in