2014-04-04, 22:26
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
https://www.facebook.com/joakim.stranke

Kolla hans inlägg om 'Peter Pan'- samma dag som våldtäkten, efter... Är han ett barn i huvudet? Han har sminkat sig dessutom som 'Joker' på flera bilder.... Isåfall såg han sig i samma nivå som en 4-5 åring.. Men aaa... Helt stört...

Njä, det är nog det minst märkliga med hela hans facebook, det är hans kommentarer / vänner som verkar lite creepy.

Kollar man vad han gillar på facebook så är där flera konvent, dvs ställen där man klär ut sig om man vill och träffas och pratar om samma intressen, kan liknas vid halloween ungefär, fast här kan det vara flera 100 eller flera 1000 utklädda på samma ställe.

Typisk snubbe som hänger på 4chan och gillar att gå på konvent, spelar mycket zelda/mario
Citera
2014-04-04, 22:27
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Nej. Han arbetar vid en förskola (uppenbarligen om allt stämmer) med inriktning mot teater. Gillar cosplay och ritar mycket emo inriktning. Normalt i den subkulturen. Går på konvent. Bilder där han är sminkad är inte en indikation på psykiskt instabilitet.

sluta spela Gta och fifa och gå ut i verkligheten.

Som sagt, många bäckar små. Allt talar för att han är GM. Psykfallsbilderna, misstanken om att han är GM, bilden där han håller om ett barn, kommentaren han fick på bilden och att själv kommenterar andra bilder.

Börjar nästan kännas som att du känner GM med tanke på din ständiga jakt på att försvara honom och de andra inblandade. All fakta talar för att det är han som gjort det.

Vad TV-spel och verkligheten har med saken att göra förstår jag inte heller..
Citera
2014-04-04, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
På hans första bild kommenterar en 8-årig tjej, som han sedan svarar.

En 8-årig tjej som enligt hennes profil gått på Mönsteråsgymnasiet. Nånting säger mig att det kanske inte är en 8-årig gymnasieelev det rör sig om?
Citera
2014-04-04, 22:48
Medlem
Citat:
Som sagt, många bäckar små. Allt talar för att han är GM. Psykfallsbilderna, misstanken om att han är GM, bilden där han håller om ett barn, kommentaren han fick på bilden och att själv kommenterar andra bilder.

Börjar nästan kännas som att du känner GM med tanke på din ständiga jakt på att försvara honom och de andra inblandade. All fakta talar för att det är han som gjort det.

Vad TV-spel och verkligheten har med saken att göra förstår jag inte heller..

Vänta med att hänga ut gärningsman innan det blir bekräftat från fler håll! Falskt anklagad för barnvåldtäkt är nog INTE så najs. Tänk på vad du gör!
Citera
2014-04-04, 22:49
Medlem
Valkyries avatar
Fan vad äckligt att läsa hur ni fullkomligt hänger ut en människa utan mer kött på benen än att nån anonym flashbackare sagt att det var han...

Ja, den där bilden med barnet och kommentaren var rätt konstigt. Men utan kommentaren hade jag inte tyckt bilden var nåt att höja på ögonbrynen åt. Inte heller att han kommenterar att vissa barn ser bra ut, det kan jag själv göra till mina brorsöner. Inte fan är det bevis för att jag är pedofil.

Tagga ner häxjakten, man kan göra oerhört med skada genom att hänga ut fel person.
Citera
2014-04-04, 22:49
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Oändligt vidrigt, sinnesjukt och tragiskt. Det utpekade facebook-kontot var visserligen bland det skummare man sett, men man får verkligen hoppas att han inte är oskyldigt uthängd.
Citera
2014-04-04, 22:51
Medlem
"Flappar" iaf en del enl egen utsago:

http://www.brentalflossthecomic.com/?id=140

Kommentar under serierutan
Joakim Kokko Stranke · Parkskolan
I will be just like that kid... Except that my life involves "flap flap" and not that much tap tap ;P.

Nog för att jag vet att lite runkande inte gör att man automatiskt blir en pedofil, men känns lite märkligt att ta upp det på den sidan... eller?
Citera
2014-04-04, 22:55
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snegassap
NU RÄCKER DET!!!
Det är Polisen som avgör vem GM är, inte ni!
Det är INTE OK att hänga ut folk på detta viset innan dom är dömda!
Tänk riiiktigt noga på vad ni sysslar med!

Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Seriöst, ska ni förstöra ännu en persons liv som ni gjorde med en tidigare snubbe som var helt oskyldig? Vänta tills ni får det bekräftat innan ni hänger ut folk

Citat:
Ursprungligen postat av Dudde123
Vänta med att hänga ut gärningsman innan det blir bekräftat från fler håll! Falskt anklagad för barnvåldtäkt är nog INTE så najs. Tänk på vad du gör!

Skulle det sedan visa sig att allt var felaktigt så är det ju bara att revidera det man tidigare skrivit. Naturligtvis ska vi få spekulera i ifall den misstänkte GM verkligen är GM. På samma sätt som han har all makt i världen att bevisa sin oskuld, exempelvis genom att skriva ett inlägg på facebook eller liknande. Bättre att spekulationer sker öppet så man har chans att ifrågasätta och kritisera än att de sker dolt. Och som sagt, skulle motsatsen bevisas så kommer vi ju få reda på det.
Citera
2014-04-04, 22:59
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demando
Du är medveten om att bilden är tagen för två år sen?

Visst det kanske var ett dåligt skämt eller vad du nu vill kalla det, men det spelar ingen roll, det du gör är mer fel än hans kommentar.

Jag tror INTE att det var ett skämt. Joachim vet något. En känsla, helt enkelt.
Citera
2014-04-04, 23:12
Medlem
Demandos avatar
Citat:
Skulle det sedan visa sig att allt var felaktigt så är det ju bara att revidera det man tidigare skrivit. Naturligtvis ska vi få spekulera i ifall den misstänkte GM verkligen är GM. På samma sätt som han har all makt i världen att bevisa sin oskuld, exempelvis genom att skriva ett inlägg på facebook eller liknande. Bättre att spekulationer sker öppet så man har chans att ifrågasätta och kritisera än att de sker dolt. Och som sagt, skulle motsatsen bevisas så kommer vi ju få reda på det.

Självklart kan man spekulera fast på det sättet du "spekulerar" på igenom att hänga ut folk och hetsa upp dig över saker du inte har en aning om är endast onödigt.
Citera
2014-04-04, 23:15
Medlem
Citat:

Hur många 21-åringar har 8-åriga tjejer som kommenterar deras bilder?

Jobbade han inte på förskolan? Då är det ju inte så märkligt. Jag känner en person som jobbade på lågstadie för något år sen. Hennes elever skickade post hem till oss. Barnen pratade tydligen om mig också och att dom ville träffa mig. Och jag var fan aldrig ens där eller i kontakt med barnen. Så det är nog inte så konstigt att man addar barn man jobbar med på facebook. Sen att man skriver att dom är snygga... Ja, är det så ultra-konstigt? Folk säger jämt till sina barn att dom är snygga, att dom kommer växa upp och bli dö-attraktiva och att alla killar kommer vilja ha dom. Det är inget märkligt alls.
Citera
2014-04-04, 23:40
Medlem
En av hans fb vänner anr* st*sny. Tidigare dömd för liknande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här