2014-04-06, 00:13
Medlem
Zelogaths avatar
Grattis ljushuvuden!
Det är i sånahär lägen som jag hoppas att Robban och Trolljägarna kikar runt på Flashback.

Hur tänker ni när ni med hull och hår sväljer ett rykte och bara öser på bensin på elden?
Vad sker imorgon om det visar sig att GM är någon helt annan?
"Oops, sorry"- eller?

Dessutom länkar ni bilder på barn och fullständiga namn på dessa utan att använda er tankeverksamhet för två öre.

Är ni bara ointelligenta eller bara blinda då ni inte verkar inse att ni i denna häxjakt hänger ut barn som inte förtjänar all denna negativa uppmärksamhet.
Ni kunde väl ändå ha blurrat deras ansikten och censurerat namnen?

Hade jag jobbat nu så hade ni fått en stor spark i ändan med ordet "förtal" med breda bokstäver.
Ingen härinne verkar reflektera över att det ni gör är olagligt.
Men vad som är värre är att ni inte har någon empati för de oskyldiga barnen som ni själva gör till offer nu.
Citera
2014-04-06, 01:56
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Grattis ljushuvuden!
Det är i sånahär lägen som jag hoppas att Robban och Trolljägarna kikar runt på Flashback.

Hur tänker ni när ni med hull och hår sväljer ett rykte och bara öser på bensin på elden?
Vad sker imorgon om det visar sig att GM är någon helt annan?
"Oops, sorry"- eller?

Dessutom länkar ni bilder på barn och fullständiga namn på dessa utan att använda er tankeverksamhet för två öre.

Är ni bara ointelligenta eller bara blinda då ni inte verkar inse att ni i denna häxjakt hänger ut barn som inte förtjänar all denna negativa uppmärksamhet.
Ni kunde väl ändå ha blurrat deras ansikten och censurerat namnen?

Hade jag jobbat nu så hade ni fått en stor spark i ändan med ordet "förtal" med breda bokstäver.
Ingen härinne verkar reflektera över att det ni gör är olagligt.
Men vad som är värre är att ni inte har någon empati för de oskyldiga barnen som ni själva gör till offer nu.
Ett rykte? Tre olika personer har "bekräftat" mgm´s identitet. Enligt ditt sätt att resonera, så skall man ju vänta tills domen vunnit laga kraft innan man börjar rota i saker och ting. MenMen, vi får väl se om du har rätt eller fel. Har du fel så borde du ställa dig i skamvrån, har du däremot rätt, så säger jag bara:Välkommen till Flashback.

"Hade jag jobbat nu..." Gäsp säger jag bara. Dina brorduktigfasoner lämnar en taskig smak i munnen. Känner du att "olagligheter" gör dig illa, så kan jag upplysa dig om att du hänger på helt fel forum. Nja, det verkar som att du tagit lite för mkt intryck av Jerry i MPS.

Att du sen hoppas att Robert Aschberg skall börja jaga fram identiteter på Flashbacks medlemmar säger nog väldigt mkt om dig som person. Tyvärr.

Biten rörande de oskyldiga barnen kan jag dock inte hålla mer med dig om. Det kan inte kännas mer fel än vad det gör. Jag tycker att man alltid skall hålla barn utanför, givetvis både med bild såväl som med namn. Att hänga ut dem för ju inte tråden vidare direkt. Det gör istället bara tråden väldigt, väldigt ledsam.
Citera
2014-04-06, 02:05
Medlem
AntiStudenters avatar
Jag har en känsla av att det hela handlar om en blandning av psykisk ohälsa, efterblivenhet och att han helt enkelt fått för lite fitta.
Kanske har han bara märkt att barn är oskyldiga individer som man lätt kan utnyttja och sen gjort detta. Ett övergrepp är ett övergrepp men han behöver inte vara pedofil för det.

Jag tycker inte det är något snack om att det är personen som nämnts som är den skyldige, men sen vad han egentligen gjort är det som får avgöra hur hårt han ska straffas.

Men han verkar ju ändå helt jävla dum i huvudet.
Citera
2014-04-06, 02:22
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My-Time
Ett rykte? Tre olika personer har "bekräftat" mgm´s identitet. Enligt ditt sätt att resonera, så skall man ju vänta tills domen vunnit laga kraft innan man börjar rota i saker och ting. MenMen, vi får väl se om du har rätt eller fel. Har du fel så borde du ställa dig i skamvrån, har du däremot rätt, så säger jag bara:Välkommen till Flashback.

"Hade jag jobbat nu..." Gäsp säger jag bara. Dina brorduktigfasoner lämnar en taskig smak i munnen. Känner du att "olagligheter" gör dig illa, så kan jag upplysa dig om att du hänger på helt fel forum. Nja, det verkar som att du tagit lite för mkt intryck av Jerry i MPS.

Att du sen hoppas att Robert Aschberg skall börja jaga fram identiteter på Flashbacks medlemmar säger nog väldigt mkt om dig som person. Tyvärr.

Biten rörande de oskyldiga barnen kan jag dock inte hålla mer med dig om. Det kan inte kännas mer fel än vad det gör. Jag tycker att man alltid skall hålla barn utanför, givetvis både med bild såväl som med namn. Att hänga ut dem för ju inte tråden vidare direkt. Det gör istället bara tråden väldigt, väldigt ledsam.
90% av min kontext gällde det förkastliga i att exponera barnen på det sätt som görs i denna tråden, har efter flera pm insett att detta är något som tillåts här tydligen vilket får mig att omvärdera detta forum- uppenbarligen värnar man enbart om användares integritet och skiter fullkomligen i personer utanför nätverket, barn inkluderat!

Sedan förstår jag inte varför du tycker vad det tillför tråden genom att av någon anledning läsa igenom min historik på Flashback?
Fullkomligen irrelevant sett både till trådens handling och mitt ursprungliga inlägg.
Citera
2014-04-06, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.V.E.R.I.G.E
Den här bilden med kommentarerna är också riktigt creepy. Vem skriver så till sin killkompis??

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=342020619163096&set=pb.100000654826 884.-2207520000.1396716015.&type=3&theater

Ganska säker på att majoriteten av mina kompisar har sådana kommentarer skrivna i rent flum på åtminstone en bild.
Citera
2014-04-06, 02:38
Medlem
Snobbs avatar
Någon som vet nått om bevisläget? Vad har polisen på den här Jocke? Är han häktad eller har han bara blivit förhörd och sedan släppts?
Citera
2014-04-06, 03:15
Medlem
Lordshins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Du har i princip rätt. Om man däremot vänder sig till tingsrätten och har ett personnummer och ett ungefärligt årtal kan man gå mycket längre bak i tiden. Då är det arkivlagen som gäller. I det digitaliserade PBR försvinnner man dock efter 10 år efter frisläppandet, som Lordshin påpekar.

Gäller dock att veta vilken tingsrätt/hovrätt rättegången skedde i då, för de har väl vad jag vet inget centralt arkiv, så lite jobbigare blir det om man vill få fram information så långt tillbaks.
Citera
2014-04-06, 03:20
Medlem
Lordshins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvelKnievel
Tio år gäller även vid påföljd samhällstjänst, skyddstillsyn, villkorlig dom om man är över 18 år. Under 18 så blir det 5 år, samt om man bara blir dömd till böter i myndig ålder.

http://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/Gallring-ur-belastningsregistret/

Där ser man!
Men under 18 år så hamnar väl det hela oftast som sekretess hos socialtjänsten? Och då får man ju inte ut så mycket alls.
Citera
2014-04-06, 03:30
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
90% av min kontext gällde det förkastliga i att exponera barnen på det sätt som görs i denna tråden, har efter flera pm insett att detta är något som tillåts här tydligen vilket får mig att omvärdera detta forum- uppenbarligen värnar man enbart om användares integritet och skiter fullkomligen i personer utanför nätverket, barn inkluderat!

Sedan förstår jag inte varför du tycker vad det tillför tråden genom att av någon anledning läsa igenom min historik på Flashback?
Fullkomligen irrelevant sett både till trådens handling och mitt ursprungliga inlägg.
Att flashbacks värnande om medlemmars integritet samt deras rätt till yttrandefrihet stör dig så mkt är i mina ögon väldigt tragiskt. Vi borde alla vara förbannat glada att flashback gör just det, för det verkar vara en sak som blir mindre och mindre viktig i dagens samhälle.

Jag tycker att personer som stödjer Robert Aschbergs trolljägande är rent av farliga för samhället, och du verkar ju onekligen tillhöra den skaran. Med detta i åtanke så tycker jag det är väldigt skönt att du har omvärderat flashback, för det verkar def inte vara rätt forum för dig.
Citera
2014-04-06, 04:54
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My-Time
Att flashbacks värnande om medlemmars integritet samt deras rätt till yttrandefrihet stör dig så mkt är i mina ögon väldigt tragiskt. Vi borde alla vara förbannat glada att flashback gör just det, för det verkar vara en sak som blir mindre och mindre viktig i dagens samhälle.

Jag tycker att personer som stödjer Robert Aschbergs trolljägande är rent av farliga för samhället, och du verkar ju onekligen tillhöra den skaran. Med detta i åtanke så tycker jag det är väldigt skönt att du har omvärderat flashback, för det verkar def inte vara rätt forum för dig.
Du läser lika illa som du argumenterar.
Något säger mig att jag har långt mer erfarenhet av Flashback än vad du har, har du av någon anledning personligt agg mot mig så är du välkommen att skicka pm, vad du gör nu är något som kallas OT- ska jag förklara begreppet för dig då du inte verkade fatta första gången?
Citera
2014-04-06, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Någon som vet nått om bevisläget? Vad har polisen på den här Jocke? Är han häktad eller har han bara blivit förhörd och sedan släppts?

Han är så vitt tidningarna har skrivit anhållen. Dett är du i tre dygn sedan på fjärde blir du eventuellt häktad. FÖrst då vet man lite. Men eftersom barnet som är utsatt är så pass litet, så kommer det vara under sekretess, vi kommer inte få veta jättemycket vad polisen har.

Citat:
Ursprungligen postat av Lordshin
Där ser man!
Men under 18 år så hamnar väl det hela oftast som sekretess hos socialtjänsten? Och då får man ju inte ut så mycket alls.

Nej. under 15 så hamnar det mesta som utredningar hos socialtjänst. Anmälan finns dock alltid hos polis, och beslutet att inte väcka åtal. Vilket kan göras i vissa riktigt särskilda fall.
Citera
2014-04-06, 09:43
Medlem
trulyawesomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naft
Orkar inte läsa igenom tråden nu på morgon kvisten.. Vet någon vem denna sjuka jävel är eller?
Nej, men polisen har en misstänkt och tre anonyma användare på Flashback säger att det är han så då måste det vara så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in