Citat:
Ursprungligen postat av
Duca00
Funderar att göra verbala delen i den här ordningen: Börjar med ord, gör sedan 3 av texterna men lämnar den fjärde kvar, MEK, ELF och till sist den långa texten.
Några åsikter?
Personligen kör jag den här ordningen:
1. Svenska korta
2. Engelska korta
3. Ord
4. Engelska långa
5. Mek
6. Svenska långa
Helt enkelt för att de sliter på skallen att sitta o läsa 40 min non-stop. Det har jag lärt mig för de prov jag skrivit.
Citat:
Ursprungligen postat av
ningudo
Kuriosa.
Jag är ganska säker på att utprövningsprovet delas ut i någon av de tre första provpassen.
Som stöd för detta antagande:
1. Det har aldrig tidigare skett att testprovet inträffat i de två sista passen(4&5)
2. Sen är det ganska rimligt. Tänk på att provdeltagarna kan kommunicera med varandra under rasterna och på så vis få reda på vilket utprövningspasset var. Standard är att man får reda på det när man frågar andra vilket delprov de haft, ifall deltagarna haft skilda prov (antingen att man upptäcker det genom provfrågorna eller genom helt skilda prov: - min vän skrev kvantitativ och jag verbal i provpas 3 - alltså måste det provpasset varit utprövning). Eller så kan man få reda på det ifall man har en vän som skriver dyslektikernas prov, dem har nämligen bara 4 provpass.
Ifall man beaktar ovannämda, så kan givetvis inte provkonstruktörerna placera utprövningblocket i sista provpasset, många har då verifierat att dem 4 första provpassen var riktiga och kommer därför att prestera lojt på sista provpasset. Man kommer knappast heller placera utprövningsblocket i provpass 4, eftersom deltagarna kan återigen verifiera huruvida de 3 första proven var riktiga. Eftersom man redan uteslutit provpass 5 som en möjlig utprövningsblock, kan man vara ganska säker på att de inte kommer i provpass. 4.:an är inte helt säker, men 5:an är jag helt säker på.
Det gynnar inte er något vidare, men det kan kännas bra att veta vilket utprövningsblocket var.
Ifall ngt prov kommer 2 gånger i rad kan ni också vara ganska säkra på att ngt av dessa prov är utprövning. Två riktiga prov kommer aldrig i rad, har aldrig hänt.
Testdelen har väl varit först ut de senaste två gångerna om jag inte missminner mig?
Då kanske de inte är först imorn, men de är endast spekulationer från min sida....