2014-04-04, 20:38
  #33445
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Var sätter ni er i salen?

Närmast utgången i främre raden? Mitt i folkhavet? Längst mot fönstret?


Förra gången jag skrev hade min provledare givit oss nummer och placerat oss hon själv.
Citera
2014-04-04, 20:39
  #33446
Medlem
Ushallnotpasss avatar
Får man välja i vilken ordning man gör proven?
Citera
2014-04-04, 20:39
  #33447
Medlem
markiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duca00
Har man inte bestämda platser?


Jag hade inte det när jag skrev högskoleprovet i höstas, antog att man alltid fick välja var man ville sitta
Citera
2014-04-04, 20:40
  #33448
Medlem
"Det finns ingen möjlighet att byta erhållen placering"

Verkar som att vi har bestämda platser.
Citera
2014-04-04, 20:41
  #33449
Medlem
Lycka till imorgon och glöm inte att kika in i tråden och berätta vilken del ni har fått så vi kan lista ut när vi har gjort testprovet.
Citera
2014-04-04, 20:42
  #33450
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duca00
Funderar att göra verbala delen i den här ordningen: Börjar med ord, gör sedan 3 av texterna men lämnar den fjärde kvar, MEK, ELF och till sist den långa texten.


Några åsikter?
Personligen kör jag den här ordningen:
1. Svenska korta
2. Engelska korta
3. Ord
4. Engelska långa
5. Mek
6. Svenska långa

Helt enkelt för att de sliter på skallen att sitta o läsa 40 min non-stop. Det har jag lärt mig för de prov jag skrivit.
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Kuriosa.

Jag är ganska säker på att utprövningsprovet delas ut i någon av de tre första provpassen.

Som stöd för detta antagande:
1. Det har aldrig tidigare skett att testprovet inträffat i de två sista passen(4&5)

2. Sen är det ganska rimligt. Tänk på att provdeltagarna kan kommunicera med varandra under rasterna och på så vis få reda på vilket utprövningspasset var. Standard är att man får reda på det när man frågar andra vilket delprov de haft, ifall deltagarna haft skilda prov (antingen att man upptäcker det genom provfrågorna eller genom helt skilda prov: - min vän skrev kvantitativ och jag verbal i provpas 3 - alltså måste det provpasset varit utprövning). Eller så kan man få reda på det ifall man har en vän som skriver dyslektikernas prov, dem har nämligen bara 4 provpass.

Ifall man beaktar ovannämda, så kan givetvis inte provkonstruktörerna placera utprövningblocket i sista provpasset, många har då verifierat att dem 4 första provpassen var riktiga och kommer därför att prestera lojt på sista provpasset. Man kommer knappast heller placera utprövningsblocket i provpass 4, eftersom deltagarna kan återigen verifiera huruvida de 3 första proven var riktiga. Eftersom man redan uteslutit provpass 5 som en möjlig utprövningsblock, kan man vara ganska säker på att de inte kommer i provpass. 4.:an är inte helt säker, men 5:an är jag helt säker på.

Det gynnar inte er något vidare, men det kan kännas bra att veta vilket utprövningsblocket var.

Ifall ngt prov kommer 2 gånger i rad kan ni också vara ganska säkra på att ngt av dessa prov är utprövning. Två riktiga prov kommer aldrig i rad, har aldrig hänt.
Testdelen har väl varit först ut de senaste två gångerna om jag inte missminner mig?
Då kanske de inte är först imorn, men de är endast spekulationer från min sida....
Citera
2014-04-04, 20:43
  #33451
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ushallnotpass
Får man välja i vilken ordning man gör proven?

När du har fått en provdel(kvantdel/verbdel) så får du bestämma i vilken ordning du vill göra dem(XYZ, KVA, NOG och DTK).
Citera
2014-04-04, 20:44
  #33452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwowii
Personligen kör jag den här ordningen:
1. Svenska korta
2. Engelska korta
3. Ord
4. Engelska långa
5. Mek
6. Svenska långa

Helt enkelt för att de sliter på skallen att sitta o läsa 40 min non-stop. Det har jag lärt mig för de prov jag skrivit.

Har du testat den här taktiken hemma? Vad blev resultatet?
Citera
2014-04-04, 20:44
  #33453
Medlem
Quinqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Var sätter ni er i salen?

Närmast utgången i främre raden? Mitt i folkhavet? Längst mot fönstret?

Jag sätter alltid mig längst bak i mitten! Detta gör jag på varje prov oavsett om det är hp eller något litet läxförhör eller liknande då jag gillar att se alla framför mig.
Citera
2014-04-04, 20:47
  #33454
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimeFlow
Förra gången jag skrev hade min provledare givit oss nummer och placerat oss hon själv.
Underligt. Vi får gå in och sätta oss bara. Gör man HP på en högskola kan jag förstå de bestämda placeringarna i en stor föreläsningssal.
Citera
2014-04-04, 20:47
  #33455
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duca00
Har du testat den här taktiken hemma? Vad blev resultatet?
Verbal är min klart sämsta del, första gången jag skrev körde jag bara rakt av vilket resulterade i trötthet utan dess like med tanke på att orden är först. Tycker det är jävligt skönt med en "time out" från läsningen, där MEK och ORD kommer in.

Första verb fick jag 0.3, andra gången när jag körde på "mitt" sätt fick jag 0.7
Citera
2014-04-04, 20:48
  #33456
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwowii
Verbal är min klart sämsta del, första gången jag skrev körde jag bara rakt av vilket resulterade i trötthet utan dess like med tanke på att orden är först. Tycker det är jävligt skönt med en "time out" från läsningen, där MEK och ORD kommer in.

Första verb fick jag 0.3, andra gången när jag körde på "mitt" sätt fick jag 0.7
Ska köra LÄS, ELF, MEK och ORD. Det här kommer nog betala av sig i längden.

Citat:
Ursprungligen postat av Quinqq
Jag sätter alltid mig längst bak i mitten! Detta gör jag på varje prov oavsett om det är hp eller något litet läxförhör eller liknande då jag gillar att se alla framför mig.
Är kluven mellan att sitta längst mot utgången i främre raden eller längst bak i mitten.
__________________
Senast redigerad av Pastmaster 2014-04-04 kl. 20:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in