2014-04-04, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jepritsh
Har ni några tips som är bra att tänka på?

På exempel LÄS. läser ni frågorna först sedan texten eller börjar ni med frågorna?

Jag skulle nog säga att det är bäst att snabbt kolla igenom frågorna för att sedan läsa texten. Då vet man vad man letar efter och det är enklare att hitta det relevanta.

Känns som allt kommer bära eller brista på orddelen, 5-18 rätt känns rimligt
Citera
2014-04-04, 20:18
Medlem
Haha, återigen har jag sabbad dygnsrytm och kommer få skriva Högskoleprovet efter 3-4 timmars sömn. Jag har aldrig någonsin lyckat vara utvilad när jag skrivit det (fem gånger). Har alltid fått max fyra timmars sömn.

Jag kan känna att det borde ligga på eftermiddagen, i stället.
Citera
2014-04-04, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman
Och jag säger motsatsen.
Du har nog rätt. Men man bör nog inte stirra sig blind på frågorna innan man skummat texten.
Citera
2014-04-04, 20:27
Medlem
Mojoyoyos avatar
Tänkte ta med lite sprit och öl i en väska till högskoleprovet (låter helt fantastiskt när man skriver det såhär), kommer jag kunna lägga väskan typ i hörnet av klassrummet utan att bli mördad?

Edit: Skall inte förtära det där, utan efteråt.
Citera
2014-04-04, 20:28
Medlem
Pastmasters avatar
DTK börjar bli enkelt nu. Fixade skalorna som jag inte har gjort tidigare. Det var uppfriskande att kunna se lösningen. Nu kör vi imorgon!

DTK först, sedan går det väldigt fort att göra XYZ (12 uppgifter), KVA (10 uppgifter), NOG (6 uppgifter). DTK tar längst tid men resterande glider jag igenom på några minuter.

Citat:
Ursprungligen postat av TimeFlow
Matsäcken är packad! Ris med kyckling, 2 bananer och 2 äpplen, en stor flaska vatten och Marabou choklad inför sista passet. Önskar bara att jag hade pluggat mer. Hoppas också med hela mitt hjärta att det kommer inga verbal på följd imorgon
Har man inget annat att plugga blir det lätt att plugga inför HP. Nu har jag tyvärr matte 4 och fysik 2 på Komvux, så det måste betas av till sommaren. Behörigheten ska vara färdig så att jag kan börja plugga inför höstens HP. Och bara centralt fokus på HP. Inget annat kommer i vägen.
Senast redigerad av Pastmaster 2014-04-04 kl. 20:32.
Citera
2014-04-04, 20:30
Medlem
Skulle vara intressant att veta i vilken ordning ni skulle göra kvant och verb.
Citera
2014-04-04, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
"Önskar att jag hade pluggat mer" Jag tror vi är många som stämmer in där. Vart på poängskalan ligger du sett till de gamla prov du gjort?

Fick 1,4 när jag körde hemma, men i verkligheten kan jag inte prestera under en sådan stress som HP ger mig. Förra gången jag skrev fick jag katastrofala 0,9 trots jag vet att jag kan bättre än så. Men tyvärr är jag en sån som får panik så fort jag inte kan lösa en XYZ fråga. Sedan sitter jag där tills jag har löst det vilket speglar mitt pissresultat. Bekvämt miljö var uppenbarligen också en faktor som påverkar mig oerhört mycket men imorgon är det andra gången som jag försöker mig på HP, vi får se.
Citera
2014-04-04, 20:33
Medlem
Pastmasters avatar
Var sätter ni er i salen?

Närmast utgången i främre raden? Mitt i folkhavet? Längst mot fönstret?
Citera
2014-04-04, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duca00
Skulle vara intressant att veta i vilken ordning ni skulle göra kvant och verb.

Jag hade tänkt så här: XYZ, DTK, KVA,NOG. Det finns poäng att plockar i XYZ och DTK för mig, om jag kör DTK sist så kommer jag aldrig hinna från tidigare erfarenhet. En anledning till mitt pissresultat.

ORD, MEK, ELF LÄS. Sparar LÄS sist för att det är skitjobbigt. Jag hinner nog pressa ihop 3-4 minuter till LÄS med min taktik.
Citera
2014-04-04, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster

Har man inte bestämda platser?
Citera
2014-04-04, 20:38
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duca00
Har man inte bestämda platser?
Det har i alla fall jag haft.
Citera
2014-04-04, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster

Senast jag skrev så fick man inte bestämma själv vart man skulle sitta.

Pucktrea, här går det undan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in