2014-04-04, 18:17
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det tror polisen för att granarna på paketet var ett år gamla. Men granarna kan vara äldre än dumpningen, och komma från röjningen 2011.
Nej! Det är konstaterat att hon inte kan ha flyttats sista året på grund av bl.a. att smyckena låg på rätt ställen i paketet. Hade hon flyttats hade smycken och annat ramlat runt i paketet, vilket vem som helst kan fatta.
Citera
2014-04-04, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Tack för källhänvisningen!

Att MJ gillade rollspel är ingen hemlighet. Däremot så är min egen erfarenhet, vilken faktiskt inte är helt obetydlig när det gäller människor som är aktiva inom BDSM, att oavsett om en person är dominant eller undergiven sexuellt så gäller det just det sexuella samspelet. Jag har känner flera personer som är oerhört undergiva sexuellt men som är extremt dominanta i andra sociala sammanhang.

När det gäller om MJ "njöt av att få sin kollega sparkad" så svarar jag såhär. Jag har väldigt svårt att tro att MJ kunde bestämma vilka på företagets höga poster som skulle sparkas eller inte. En arbetstagare kan framföra klagomål på en kollega men det innebär inte att den kollegan får sparken hur som helst. Det är mycket möjligt att MJ var skitglad över att ha blivit av med en jobbig kollega och det kanske det var flera stycken på arbetsplatsen som blev. Jag har också blivit själaglad när jobbiga kollegor har slutat, det tror jag de flesta har.

Var det så att någon fick sparken så är det vanligen så att det finns en god grund för detta, eftersom det inte är helt lätt att sparka folk i Sverige. Att kollegan skulle få sparken för att MJ skulle beredas njutning är inte en vidare god grund. Jag tycker att jag behöver känna till bakgrunden och åtminstone veta skälen till att kollegan fick sluta innan jag börjar fundera på vilka motiv (njutning/makt) MJ skulle haft för att vilja få kollegan sparkad.

Jag har dock otroligt svårt att tro att någon skulle bli sparkad enbart för att en annan (underordnad) kollega ville det och bad om det. Är det förresten ens säkert att händelsen inträffat och att någon fick sparken? Och vet man med säkerhet att MJ var inblandad i detta mer än att hon jobbade på samma ställe? Kan det vara något som MJ hittat på i telesamtalet för att framhäva sig i sin roll som domina? (jag har inte läst hela fup)

Jag tror dessutom att det är troligare att den sparkade arbetskamraten blev sur på arbetsgivaren än att hen fick för sig att mörda MJ.

Sist men inte minst är alltihopa andrahandsuppgifter från en person som MJ pratat med i telefon som inte heller verkar känna till vad som verkligen hände. "Vittnet" redogör för hur hen uppfattade det hela. Är det dessutom så att "vittnet" sökt kontakt med MJ just därför att hon är dominant så finns det väl all anledning för MJ att spela sin roll väl och i samtalet bre på och berätta om vilken makt hon har och hur hänsynslös hon kan vara. Det innebär inte att hon de facto agerade så på sin arbetsplats.

Så ditt svar på vittnets påstående till Polisen är antingen att arbetsplatsen inte fungerar så, eller att alla på arbetsplatsen var glada att det hände, vittnet ljuger eller förstod fel, MJ ljög eller spelade en roll/tuff, alltihop är ett påhitt och slutligen du har svårt att tro på det.

Tja - vi får väl kalla det för alternativa hypoteser. Eller fantasier.

Jag tycker vittnet låter trovärdigt. Jag har - till skillnad från dig - läst FUP.
Citera
2014-04-04, 18:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Nej! Det är konstaterat att hon inte kan ha flyttats sista året på grund av bl.a. att smyckena låg på rätt ställen i paketet. Hade hon flyttats hade smycken och annat ramlat runt i paketet, vilket vem som helst kan fatta.
Någon gång har paketet flyttats, från Marinas bostad om inte annat. Och då hade smycken och annat ramlat runt i paketet, vilket vem som helst kan fatta.
Citera
2014-04-04, 18:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men annonseringen gällde ju inte bostadshus, sådant brukar polisen sköta. I vanliga fall.
Jo, men paketet kanske inte låg i GM:s hus precis, utan tillfälligt lagd utanför tomten.
Citera
2014-04-04, 18:25
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jag deklarerar inte alls, alla jobbar vi olika. Men att likna en deklaration med att mörda och gömma ett lik...? Lite olika faser där va?
Vad kan du annat vänta av just den postaren? Ingenting är denne främmande att torgföra.
Man är ganska van vid det här laget.

Nåväl, allt talar ju naturligtvis för att en mördare inte går och gömmer på ett lik hemma
hos sig eller i sin närhet utan man dumpar omedelbart efter gärningen.
Givetvis har den överbevisade och nu till 16 års fängelse dömde kvinnomördaren
F R E D R I K S V E N S S O N skyndat sig att placera sitt stackars mordoffer
precis på det ställe där liket sedermera påträffades.

Han har mördat och dumpat och likplundrat!
Nu ska han betala priset för vad han gjort sig skyldig till.

Fick han i något skede hjälp? Den frågan kan man grunna en aning på.
Vem som stått för den hjälpen i så fall behöver man inte vara någon raketforskare direkt
för att lista ut.
Citera
2014-04-04, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ja för resning, men jag menade för den fällande domen.
Det är ju närmast en filosofisk fråga. Utan kroppen hade det inte blivit någon rättegång och därmed inte någon fällande dom. Rent allmänt har jag för mig att det är ett tiotal fall på över hundra år då någon fällts för mord utan att kropp återfunnits, så statistiskt är det troligt att FS varit fri om inte kroppen kommit fram.
Citera
2014-04-04, 18:37
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Någon gång har paketet flyttats, från Marinas bostad om inte annat. Och då hade smycken och annat ramlat runt i paketet, vilket vem som helst kan fatta.
Eh? När hon nyligen mördats sitter örhängen i öronen och halsband runt halsen och Åker inte runt i paketet!
När kroppen förmultnat och allt är mjukt och söndervittrat kan saker röra på sig när paketet flyttas. Exakt vad är det du tror att du förstår och vet bättre än kriminalteknikerna som konstaterat detta, eller är du bara ute efter att förvilla med desinformation i tråden.
Citera
2014-04-04, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vad kan du annat vänta av just den postaren? Ingenting är denne främmande att torgföra.
Man är ganska van vid det här laget.

Nåväl, allt talar ju naturligtvis för att en mördare inte går och gömmer på ett lik hemma
hos sig eller i sin närhet utan man dumpar omedelbart efter gärningen.
Givetvis har den överbevisade och nu till 16 års fängelse dömde kvinnomördaren
F R E D R I K S V E N S S O N skyndat sig att placera sitt stackars mordoffer
precis på det ställe där liket sedermera påträffades.

Han har mördat och dumpat och likplundrat!
Nu ska han betala priset för vad han gjort sig skyldig till.

Fick han i något skede hjälp? Den frågan kan man grunna en aning på.
Vem som stått för den hjälpen i så fall behöver man inte vara någon raketforskare direkt
för att lista ut.

(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citera
2014-04-04, 18:40
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie

(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Det är vi fler som undrar! Vad var det för bravader?
Citera
2014-04-04, 19:08
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Mycket märkligt att dessa uttalanden skedde just i vevan då Marinas liv togs ifrån henne.
Citera
2014-04-04, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Mycket märkligt att dessa uttalanden skedde just i vevan då Marinas liv togs ifrån henne.

Men FS är ju dömd enligt konstens alla regler. (Nåja inte lagakraftvunnen - men ändå)
Menar Ni trots domen att Madde har med mordet att göra ?

Isf. välkommen till alternativteoretikernas sida.

Vem mer än Madde kan varit inblandad ?
Vilka delar av domen är fel om Madde är delaktig i mordet ?
Var det hon som städade ?
Var det hon som mördade ?
Var det hon som tog ut pengarna ?
Var det hon som gjorde allt ?

Visst har MH rätt, det saknas utredning om alternativa skeenden. Om HD beviljar PT kommer sanningen förhoppningsvis i rätt dager och rätt GM får skaka galler.

Vad finns det för bevis mot Madde ? Förutom att hon citerade låtar på Facebook - slyna kan hon vara själv.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-04-04 kl. 19:40.
Citera
2014-04-04, 19:40
Medlem
Citat:
Jo, men paketet kanske inte låg i GM:s hus precis, utan tillfälligt lagd utanför tomten.

Fast nu ägde GM varken hus, bakgård, tomt eller tomtgräns. Det var Marinas!
Kanske är dags att inse det nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in