Citat:
Ursprungligen postat av
Fnurra-pa-traden
OK. PT gäller såklart.
Hur var det då med MJs kollega, njöt MJ av att vara dominant eller inte och få hen sparkad ?
Tack för källhänvisningen!
Att MJ gillade rollspel är ingen hemlighet. Däremot så är min egen erfarenhet, vilken faktiskt inte är helt obetydlig när det gäller människor som är aktiva inom BDSM, att oavsett om en person är dominant eller undergiven sexuellt så gäller det just det sexuella samspelet. Jag har känner flera personer som är oerhört undergiva sexuellt men som är extremt dominanta i andra sociala sammanhang.
När det gäller om MJ "njöt av att få sin kollega sparkad" så svarar jag såhär. Jag har väldigt svårt att tro att MJ kunde bestämma vilka på företagets höga poster som skulle sparkas eller inte. En arbetstagare kan framföra klagomål på en kollega men det innebär inte att den kollegan får sparken hur som helst. Det är mycket möjligt att MJ var skitglad över att ha blivit av med en jobbig kollega och det kanske det var flera stycken på arbetsplatsen som blev. Jag har också blivit själaglad när jobbiga kollegor har slutat, det tror jag de flesta har.
Var det så att någon fick sparken så är det vanligen så att det finns en god grund för detta, eftersom det inte är helt lätt att sparka folk i Sverige. Att kollegan skulle få sparken för att MJ skulle beredas njutning är inte en vidare god grund. Jag tycker att jag behöver känna till bakgrunden och åtminstone veta skälen till att kollegan fick sluta innan jag börjar fundera på vilka motiv (njutning/makt) MJ skulle haft för att vilja få kollegan sparkad.
Jag har dock otroligt svårt att tro att någon skulle bli sparkad enbart för att en annan (underordnad) kollega ville det och bad om det. Är det förresten ens säkert att händelsen inträffat och att någon fick sparken? Och vet man med säkerhet att MJ var inblandad i detta mer än att hon jobbade på samma ställe? Kan det vara något som MJ hittat på i telesamtalet för att framhäva sig i sin roll som domina? (jag har inte läst hela fup)
Jag tror dessutom att det är troligare att den sparkade arbetskamraten blev sur på arbetsgivaren än att hen fick för sig att mörda MJ.
Sist men inte minst är alltihopa andrahandsuppgifter från en person som MJ pratat med i telefon som inte heller verkar känna till vad som verkligen hände. "Vittnet" redogör för hur hen uppfattade det hela. Är det dessutom så att "vittnet" sökt kontakt med MJ just därför att hon är dominant så finns det väl all anledning för MJ att spela sin roll väl och i samtalet bre på och berätta om vilken makt hon har och hur hänsynslös hon kan vara. Det innebär inte att hon de facto agerade så på sin arbetsplats.