Citat:
Ursprungligen postat av
1988
Vissa Elites är fan tuffa även på Torment 1 och man riskerar dö i solo läge, dock inte särskillt ofta.
Testade också Belial, och han mosade mig på slutet när han fick frispel efter att borrat ner händerna i marken konstant.
Vad körde jag med mot Belial?
En Munk med 10miljoner i Toughness och 600.000 i Damage. (Buffat)
(Just nu ligger den på 14 miljoner i Toughness. 700.000 i Damage. Finns risk för död iallafall.)
Undras om inte Toughness funkar som det ska?
Har typ 1500 i All Resistance. Kör "One with everything".
Kanske är Maximum life som är för lite? 660.000.
Kanske Armor för lite? 6700.
Hur som helst , obuffat utan "One with everything" har jag endast 4,7miljoner i Toughness.
Kan det vara så att "One with everything" inte funkar som det ska?
Många frågor blev det.
[Besserwisser svar undanbedes.]
Min Crusader klarade inte heller Belial i Torment 1, när Belial stannar i "nedborrat" läget är enrage timern (e.g. när du inte haft nog DPS för att spöa honom), fick dra ner svårighetsgraden på Belial för att dra storyn framåt.
Just belial var ju även "omöjlig" i Interno (innan den stora inferno fixen kom), slutade spela när min WD inte kom vidare på just Belial på den tiden.
Så, nu är jag dålig på monks, men min tanke är att du har för låg single target dps eftersom Belial når enragetimern (vilket var mitt problem med Crusadern).
edit: Fick äntligen legendary crafting grejen för min nya hjälm imorse innan jobbet, så ska vara hitta en vit hjälm så kan jag crafta:
http://us.battle.net/d3/en/artisan/blacksmith/recipe/the-helm-of-rule
Hoppas på en bra roll där, men med den så kommer jag ha över 50% blockchans.