2014-04-03, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Paragon levels ger ju dig högre magic drop %, det borde väl göra så att legendaries droppar oftare?

Inte längre.
Citera
2014-04-03, 08:34
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Paragon levels ger ju dig högre magic drop %, det borde väl göra så att legendaries droppar oftare?
Som redan sagts så var det innan patch 2.0 och även innan så gjorde MF knappt någonting för legendaries utan man fick endast fler blåa och gula.
Citera
2014-04-03, 10:18
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Som redan sagts så var det innan patch 2.0 och även innan så gjorde MF knappt någonting för legendaries utan man fick endast fler blåa och gula.

Så legendaries är helt random?
Citera
2014-04-03, 10:47
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatherFrost
Så legendaries är helt random?

MF modifierar Legendary find minimalt. (dra musen över din MF, så står det något om att det är dimishing effect för legendary).

Annars är det helt random, har fått 4st legendary på ca 20 minuter en gång, och annan gång tog det 3-4 timmar.

Edit: Läs den här artikeln, mycket matnyttig: http://segmentnext.com/2014/04/01/understanding-legendary-items-farming-in-diablo-3-reaper-of-souls-rng-safety-net-and-more/
Citera
2014-04-03, 11:03
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
MF modifierar Legendary find minimalt. (dra musen över din MF, så står det något om att det är dimishing effect för legendary).

Annars är det helt random, har fått 4st legendary på ca 20 minuter en gång, och annan gång tog det 3-4 timmar.

Edit: Läs den här artikeln, mycket matnyttig: http://segmentnext.com/2014/04/01/understanding-legendary-items-farming-in-diablo-3-reaper-of-souls-rng-safety-net-and-more/

RNG i all ära, men ibland så undrar man nästan om alla som skriver om sina legendary farming routes trollar. En del utlovar typ 5-6 legendaries i timmen på ett specifikt ställe, men när man själv farmar där så snittar man kanske 0.5 i timmen efter 20 timmars farm.
Citera
2014-04-03, 11:12
Bannlyst
En annan sak jag sett är att vill man ha gloves så ska man farma act 2 och boots så farma act 1... till exempel, någon som kan bekräfta?
Spelar ofta samma act och ser att samma legendarys droppas på nytt som jag redan fått... Så ni som vet, om det stämmer, kan ni länka en sida som berättar vilka items som droppar i vilken act?
Citera
2014-04-03, 11:18
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymkristenidiot
En annan sak jag sett är att vill man ha gloves så ska man farma act 2 och boots så farma act 1... till exempel, någon som kan bekräfta?
Spelar ofta samma act och ser att samma legendarys droppas på nytt som jag redan fått... Så ni som vet, om det stämmer, kan ni länka en sida som berättar vilka items som droppar i vilken act?

Vad jag vet så droppas alla items överallt, med undantag från legendaries i horadric cache som är specifika för varje act.

http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/21gorc/d3_ros_adventure_mode_bounty_reward_legendary/
Citera
2014-04-03, 11:33
Medlem
Opilus5500s avatar
vilka flummiga Adventure modes kartor de finns!!

har ni stött på samma karta? jag tycker fått nya kartor och i kombination av monster som helt nya varje gång. De måste varit riktigt skoj för blizzard suttit tillverka de här och de måste tagit en hel del tid sitta mixa ihop allting..

Igår fick jag Act4 teama med enormt ljus och tro de ej men monster ifrån viss Cow level vilka söta cows de var i D3 dock slog dem riktigt jäkla hårt .... Frozen orb är ens bästa vän som Wizard.
Citera
2014-04-03, 11:40
Medlem
megaman9s avatar
Vad är bästa sättet att powerlvla nån från 1-60 idag? Tänkte göra det på hardcore
Citera
2014-04-03, 11:41
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
vilka flummiga Adventure modes kartor de finns!!

har ni stött på samma karta? jag tycker fått nya kartor och i kombination av monster som helt nya varje gång. De måste varit riktigt skoj för blizzard suttit tillverka de här och de måste tagit en hel del tid sitta mixa ihop allting..

Igår fick jag Act4 teama med enormt ljus och tro de ej men monster ifrån viss Cow level vilka söta cows de var i D3 dock slog dem riktigt jäkla hårt .... Frozen orb är ens bästa vän som Wizard.

Jag antar att du menar rifts. Alla kartor har inte skapats manuellt, de genereras automatiskt varje gång du spelar.
Citera
2014-04-03, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Vad jag vet så droppas alla items överallt, med undantag från legendaries i horadric cache som är specifika för varje act.

http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/21gorc/d3_ros_adventure_mode_bounty_reward_legendary/
Menar såklart horadric cache, tack för länken.
Gloves of Worship - Shrine effects last for 10 minutes
Vilket items är det som har 1hour shrine?

Citat:
Ursprungligen postat av megaman9
Vad är bästa sättet att powerlvla nån från 1-60 idag? Tänkte göra det på hardcore
Den som har level 1 startar ett spel med T6, så spelet blir level 1 mobs T6.
Ha helst fullt party och kötta på. Level 70 tar en timma ungefär beroende på hur snabb gruppen är
Senast redigerad av anonymkristenidiot 2014-04-03 kl. 11:44.
Citera
2014-04-03, 11:46
Medlem
pappa-fixars avatar
Hittade en quiver idag med en secondary property som lyder: "You may have 2 additional sentries"

Någon som vet vad som menas? (lirar DH)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in