2014-04-02, 15:26
Medlem
Då har alltså både herr och fru Schulman släppt varsitt vin inom loppet av någon månad. Jag säger då det.
Citera
2014-04-02, 17:45
Medlem
Trasigt Porslins avatar
På tal om backlash... börjar man inte hata IF lite nu snart? Så fort de säger "tack IF" känner jag: Suck. Nu kommer en konstlad historia om något irrelevant för att på något sätt knyta ihop en tråd om IF. Några gånger har jag faktiskt spolat fram 5 minuter.
Förhelvete IF, lägg er i nu och be dem byta spår. Gör som F&F, säg sponsorn i förbifarten och gå vidare.
Citera
2014-04-02, 18:16
Medlem
Haha är vinet seriöst? Måste vara ett Aprilskämt. Det är något MED dessa herrar, känns som de fokuserar på cashflowet lite väl mycket...
Citera
2014-04-02, 19:27
Medlem
apakuls avatar
Nej nu räcker det med den här podden för mig. Har ännu inte lyssnat på avsnitt 96 och det kommer jag antagligen inte göra heller. Trist att deras kåthet på pengar tog över.
Citera
2014-04-02, 20:01
Medlem
lillefisks avatar
Verkar nästan som att det är bara jag som uppskattar att de äntligen har lite merchandise! Mycket negg här på tråden nu Älskar och kommer alltid att älska AoS
Citera
2014-04-02, 21:21
Medlem
Jag har varit en trogen lyssnare sen avsnitt 1, men nu är det slutlyssnat för min del. De senaste 7-8 avsnitten har varit på tok för dåliga och Sigge har tagit för mkt plats. Jag är såå trött på allt snack om sociala medier, If skadeförsäkring och Sigges hyllningar till sig själv. JU!
Citera
2014-04-02, 21:28
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
jo du har nog rätt, var ett tag sen jag lyssnade på FF. Tycker det blir irriterande i längden A&S försöker göra underhållning av sponsen. I början hade jag inga problem med snacket om IF då det gjorde det på ett kul sätt, men nu orkar jag inte höra ett "tack IF" igen.

Näe, de tröttnar ju ut det något förjävligt :/

Citat:
Ursprungligen postat av SearchAndFind
Haha, nu är egna vinet släppt med. Oväntat. Ganska riskabelt, tror att folk börjat att tröttna på dem och att då bara fortsätta mata ut produkter och föreställningar de ska få oss vanligt folk att köpa borde irritera mer än roa. Undrar om de själva har insikten om att det är nu som de står på toppen av karriären och att det är därför de mjölkar så förbannat.

Jag har inget problem med att de släpper viner, t-shirtar etc etc så länge de inte spenderar halva podcasten med att snacka om just det, dom får göra vad fan dom vill vid sidan om så länge de kan separera merchandisen med podcasten.
Citera
2014-04-03, 07:39
Medlem
Resepodden gick ju inte att lyssna på! Gav den ändå 30 minuter innan jag stängde av, Sigge lät såsfull/pårökt, men sen kom jag på att det gör han jämt och nu kan jag inte sluta tänka på det när jag hör hans släpiga röst.

Hans GoT resonemang var så urbota dumt. "Winter is comming" är ju de stora odefinierbara hotet som hela tiden ligger över alla, dessutom är de ett allas krig mot alla, där ingen går säker och förräderi regel snarare än undantag. Men det är inte poängen utan att Alex inte klarar av att argumentera mot Sigge. Han bara fnissar som en liten flicka "men så kan du ju inte säga". Sen får Sigge göra sin favorit, "röster", och Alex fortsätter fnissa storögt.

Sen verkar ju Alex och Amandas förhållande alltmer skevt.

Sekvensen om Filter har jag redan kommenterat men hur manusstyrt det var var övertydligt och störde. Det suger när det låter som de läser sina repliker. Man ser hur de suttit och "Du frågar mig och då svarar jag och så säger du"

Sekvensen efter det söööög. Zlatan vet vem Alex är och han gick förbi Daniel och Victoria drogs ut till långa tramsiga meningslösa minuter. Typiskt som det här pantomimskämtet. De drar ut på det in absurdum.

Sen det här om reklam, det blir ju rätt mycket nu när de dels ska promota allt de själva gör och sen prata om x-antal sponsorer som de ska göra till innehåll.

Ja jag lyssnar fortfarande men ska ta en paus ett tag nu tror jag för märker ju att det är mer och mer av podden som jag tycker är tråkigt eller störigt och mindre och mindre som jag tycker är intressant, underhållande eller tankeväckande.
Citera
2014-04-03, 19:23
Medlem
swimp78s avatar
Är det inte lustigt att Sigge Eklund är sur på Filter för att de utfört "karaktärsmord" på honom och hans släkt genom att antyda att de är narcissister?

Med tanke på den här intervjun från 2005, då..

Citat:

Citat:
Man skulle kunna tala om en narcissism utan stopp och slut. Själv använder Fredrik Eklund begreppet fåfänga, konstaterar att det går ett drag av manliga fåfänga genom släkten, från pappa Klas över till honom själv och hans bror Sigge, författaren.
– Vi är jättefåfängda hela bunten, stora egon alla tre. Det är väl bara att erkänna. Annars tar man väl inte av sig kläderna framför en filmkamera eller släpper en bok. Men jag vet inte om jag tycker det är så dåligt, även om man kanske borde det.

Vad har du fått betala för din egen fåfänga?
– Jag vet inte. Jag är inte ens säker på att den har ett pris.
Storebror Sigge Eklund lägger i sin nyligen utkomna ”Det är 1988 och har precis börjat snöa” skulden på deras pappa: ”Han har förgiftat mitt blod med fåfänga, denna djävulska smitta, släktförbannelsen som jag ärvt.”
( länk )

Notera Fredrik Eklunds ord om att såväl han, hans far och Sigge är "jättefåfänga hela bunten, stora egon". Lägg märke till Sigge Eklunds egen ord om sin far "Han har förgiftat hela mitt blod med fåfänga /../släktförbannelsen".

Kanske inte en sådär jättekonstig ingång på släkten Eklund att de är narcissister när de själv beskriver sig som sådana..
Citera
2014-04-03, 19:41
Medlem
Tycker Alex resonemang om klädförsäljarna var lite märkligt. Han är runt 175 cm lång, smalare än genomsnittet och påstår på allvar att han använder kläder i storlek 52, alltså motsvarande XL. Förstår att han kanske behövde lite hjälp då
Citera
2014-04-03, 19:49
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Är det inte lustigt att Sigge Eklund är sur på Filter för att de utfört "karaktärsmord" på honom och hans släkt genom att antyda att de är narcissister?

Citat:

( länk )

Notera Fredrik Eklunds ord om att såväl han, hans far och Sigge är "jättefåfänga hela bunten, stora egon". Lägg märke till Sigge Eklunds egen ord om sin far "Han har förgiftat hela mitt blod med fåfänga /../släktförbannelsen".

Kanske inte en sådär jättekonstig ingång på släkten Eklund att de är narcissister när de själv beskriver sig som sådana..

Sigge snackade väl om det där i intervjun med Triumf också. Värvet alltså.
Citera
2014-04-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78

Citat:

( länk )

Men suck swimp78. Varför är du alltid så irrelevant?

Det är klart det inte är en konstig ingång på en artikel om de tre personerna. Det finns många ickesmickrande ingångar för artikeln med tanke på vad Sigge sagt och skrivit, det är väl därför han är angelägen om att få läsa texten innan den publicerades. Han har ju sagt detta många gånger, du hade inte behövt googla upp en artikel för att få tillfälle att hata. Vad har det att göra med att han känner sig lurad av journalisten att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in