2014-03-07, 14:24
Medlem
Flowerhazes avatar
har du dansat hr frut?
Citera
2014-03-07, 14:45
Medlem
Jag har varit ett riktigt stort fan av Alex och Sigges podcast sedan jag frst upptckte den och jag har alltid mer eller mindre blivit riktigt underhllen av alla avsnitt, fram till idag vill sga. Jag vet inte riktigt vad det r men idag kndes avsnittet bara trtt och ointressant.
Citera
2014-03-07, 23:31
Medlem
Trasigt Porslins avatar
Jag hatar nr de missfrstr varandra med flit men framfrallt nr de likt alla sina sketcher frsker dra saker och ting till bisarra hjder, om ni frstr vad jag menar.

Det man tycker om r det som r kta och det blir mindre och mindre av det. ven om jag vacklar lite i vad jag tycker om podcasten s r den nd fortfarande bra, men jag ser slutet, mitt slut. Jag tror skert podcasten kan hlla nstan hur lnge som helst, men det har ett pris.
Citera
2014-03-07, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flowerhaze
har du dansat hr frut?

Skrattade riktigt mycket t det dr, faktiskt. S jvla absurt. "Det var ju s hemskt, nr han hngde sig"
Citera
2014-03-08, 07:35
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ainstain
Skrattade riktigt mycket t det dr, faktiskt. S jvla absurt. "Det var ju s hemskt, nr han hngde sig"

hehe. Jag tycker det var riktigt najs . "Det finns bara tv tider, det som r nu och det som inte r nu. S egentligen r vi dda allihop". Jag mste erknna att jag var tvungen att "skaka av mig" den dr absurda experimentet s visst tog den, p nt plan.
Citera
2014-03-09, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigt Porslin
Jag hatar nr de missfrstr varandra med flit men framfrallt nr de likt alla sina sketcher frsker dra saker och ting till bisarra hjder, om ni frstr vad jag menar.

Hller med dig till 110%. Det lter fruktansvrt tillgjort och krystat.
Citera
2014-03-09, 14:24
Medlem
Prio4s avatar
Gav podcasten 30 avsnitt, sen gav jag upp. Tyckte det var Charlie hit och Charlie dit, Alex om sin ointressanta jvla ngest och Sigge som svvade ivg i ider som bara kndes konstiga.

Alex har jag verlag inte s mycket fr, jag gillar att han r en medelmtta och han knns rtt rlig nr han rr vid det. Annars har jag faktiskt svrt att fatta vad som r speciellt med honom, podcasten r dock bttre n kolumnen p AB, som nstan alltid r vrdels.

Nr det kommer till Sigge r det svrt att ha ngot annat n respekt fr den mannen. Han r intelligens personifierat. Dock vet jag inte om han passar i formatet: en-timme-i-veckan-babbel. Ibland gr han fr lngt och fr djupt, exempelvis nr han snackade om betygsystem och tolv olika kn. Jag har ven ftt intrycket att han skarvar sina historier lite fr mycket fr att det ens ska vara underhllande, r det ngon annan som tnkt p det? Eller inbillar jag mig bara?
Citera
2014-03-10, 09:59
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prio4
Gav podcasten 30 avsnitt, sen gav jag upp. Tyckte det var Charlie hit och Charlie dit, Alex om sin ointressanta jvla ngest och Sigge som svvade ivg i ider som bara kndes konstiga.

Alex har jag verlag inte s mycket fr, jag gillar att han r en medelmtta och han knns rtt rlig nr han rr vid det. Annars har jag faktiskt svrt att fatta vad som r speciellt med honom, podcasten r dock bttre n kolumnen p AB, som nstan alltid r vrdels.

Nr det kommer till Sigge r det svrt att ha ngot annat n respekt fr den mannen. Han r intelligens personifierat. Dock vet jag inte om han passar i formatet: en-timme-i-veckan-babbel. Ibland gr han fr lngt och fr djupt, exempelvis nr han snackade om betygsystem och tolv olika kn. Jag har ven ftt intrycket att han skarvar sina historier lite fr mycket fr att det ens ska vara underhllande, r det ngon annan som tnkt p det? Eller inbillar jag mig bara?

De skarvar p ordentligt. Det har de bda medgivit. Jag tror dock inte de skarvar mer n vad man sjlv gr nr man terberttar en anekdot fr en fest - lite extra krydda fr underhllningsvrdet. Ej rena fabrikationer o lgner som vissa i trden anser.

Sigges flumteorier verkar vara en vattendelare, vissa anser dem underhllande, andra inte. Sjlv kan jag tycka det gr lite lngt ibland men de har iaf ngon form av "story arch" i podden. Tror mnga missar det.
Citera
2014-03-10, 12:16
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
De skarvar p ordentligt. Det har de bda medgivit. Jag tror dock inte de skarvar mer n vad man sjlv gr nr man terberttar en anekdot fr en fest - lite extra krydda fr underhllningsvrdet. Ej rena fabrikationer o lgner som vissa i trden anser.

Sigges flumteorier verkar vara en vattendelare, vissa anser dem underhllande, andra inte. Sjlv kan jag tycka det gr lite lngt ibland men de har iaf ngon form av "story arch" i podden. Tror mnga missar det.
Fast att skarva r okej, det r snarare en bra egenskap. Dock knns det som att Sigge rent ut sagt ljuger ibland. Till ex: Hans kompis i hans drmmar, som han ddade med en pil.
Citera
2014-03-10, 16:33
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prio4
Fast att skarva r okej, det r snarare en bra egenskap. Dock knns det som att Sigge rent ut sagt ljuger ibland. Till ex: Hans kompis i hans drmmar, som han ddade med en pil.

Vissa storys r lite vl "out there" helt klart. Jag bryr mig dock ej nmnvrt s lnge underhllningen r god. Podden samt en bira p tget hem p fredagen r min lilla tradition och bjuder p en skn resa, jag glmmer avsnittet samma sekund jag stter fot p perrongen.
Citera
2014-03-11, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigt Porslin

Det man tycker om r det som r kta och det blir mindre och mindre av det. ven om jag vacklar lite i vad jag tycker om podcasten s r den nd fortfarande bra, men jag ser slutet, mitt slut. Jag tror skert podcasten kan hlla nstan hur lnge som helst, men det har ett pris.

Citat:
Ursprungligen postat av yamabamaobama
Hller med dig till 110%. Det lter fruktansvrt tillgjort och krystat.

Har strt mig p detta lnge! Det var lite kul i brjan, nu knns det bara som upprepning och ofta fr pubertalt. Typisk sak som r kul och ska stanna mellan tv fylleskallar, men att lyssna nyktert p tv 40 isch som skrivit manus...Nr de stter igng s tnker jag bara here we go again. Blir mycket sllan kul eller bra.
Citera
2014-03-12, 08:22
Medlem
Continental Ops avatar
har lyssnat p ngra avsnitt, tycker sigge r rtt ok trots allt, han verkar vara en glidare men han kommer ju frn en intressant familj och har ofta nt ovntat att sga, vldigt behaglig radiorst ox

frfattaren schulman knns lite som en parodi p sig sjlv, han tror att han har frndrats men det har han ju inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in