In all fairness... (swimp78, ta det lugnt nu

)
Benämningen av sig själv som underbarn
När benämnde han sig själv som underbarn och med vilket exempel som skulle styrka detta?
Att i relativt vuxen ålder ge ut en bok som man tror kommer att kullkasta etablerad forskning inom ett fält där man är fullkomligt oskolad.
Han pratade om att han ville ge ut en bok som skulle revolutionera forskningen, i ung och naiv ålder. Hela segmentet gick ut på att oja sig kring den skeva självbilden hos yngre människor som tror de har "fattat grejen".
Långdragna nonsensteorier som han själv upplever som geniala
Jag tror knappast han upplever dessa som geniala. Att dra nonsensteorier är hans "schtick" för att underhålla. Det kallas ironi och underhållande trams.
Lättkränktheten
Sigge är inte speciellt lättkränkt, tvärt om är han överraskande reflekterande och ödmjuk. Det är Alex som är lättkränkt, blanda ej ihop dem. Och även där är det Alex "schtick" att vara lättkränkt, i syfte att underhålla. Säger ej att Alex är ej en lättkränkt person, det är han garanterat, men han överdriver det i podden kraftigt.
Oförmågan att ta in kritik (tänker närmast på magplasket med youtubesketcherna som flera sågade rejält)
Kritik från var? Från den här tråden? Kollar man kommentarerna på youtube är de flesta positiva, ungefär som förväntat. Tror ej de förväntade sig stående ovationer med tanke på att de är ett par amatörer. Vissa av sketcherna var dessutom helt ok.
Saker jag kan hålla med om:
Att Sigge pratar om att göra stand-up känns långsökt. Kanske har han en okänd briljant scen-persona vi ej känner till men spontant känns han för seg och manusstyrd för att kunna göra bra stand-up. Att få applåder vid middagen för att imitera Hitler och sedan fundera på att ta det till scenen är indeed lite skevt - dock vet jag inte om det är narcissistiskt.
Det är möjligt att det finns gemensamma drag i släkten Eklund men ska detta utforskas är det bättre att köra med raka rör från början än att gå in med falska premisser, hela artikeln är ju skev med en i efterhand påklistrad vinkel som ej överensstämmer med Sigges svar på frågorna.
Hans brorsa är ju en intressant figur, spelat in bögporr, skrivit bok om detta, nu extremt framgångsrik o njuter av lyx o flärd, snackade engelska drygt i intervju på svensk TV osv. Narcissistisk? Kanske. Sigge narcisssitisk? Nja.