Citat:
Ursprungligen postat av
Handfast
Ta inte ut din frustration på mig, jag kan knappast hållas ansvarig för dina intelektuella tillkortakommanden.
Anstränga mig med att tolka dina högtravande inlägg? Nja det är din uppgift att belägga dina påståenden och att uttrycka dig tydligt. Att jag tar mig tid att påpeka dina brister skall du enbart vara tacksam över.
Kokar det inom dig?
Citat:
Vad spelar det för roll? Vår förmåga att analysera och samla information sträcker sig långt bortom våra sinnens horisont. Vi har avancerade instrument och teoretisk fysik till godo, och vi har bara börjat.
Mikroskopet ser av sig själv alltså? Intressant iakttagelse
Citat:
Vill du slänga in något osynligt och omätbart så måste du först motivera det, något du hitintills ej lyckats med.
Varat.
Citat:
Är energi förgängligt? Har du hört talas om energiprincipen månne?
He he jodå, det som avses i mitt svar är olika energiformer.
Citat:
Termodynamikens första huvudsats är som sagt rätt vedertagen vid det här laget, vill du av någon anledning ändra på fysikens lagar så krävs det att du bemödar dig med en liten motivation, något du är fruktansvärt usel på.
Sött att du fick googla det där.
Citat:
Tiden sträcker sig 13.8 miljarder år bakåt, vad som fanns innan vet vi ej.
Men du vet att tiden är exakt 13,8 miljarder år? Hur vet du det?
Citat:
Du vet att det finns något bortom vår fattningsförmåga men hävdar att vi inte kan veta det? Klockrent argument hörru!
Det är ju lite av essensen av det vi diskuterar här. Men du verkar inte (fortfarande) ha begripit det. Vetenskapen kan inte bevisa det. Jag kan anta det. Kan inte du försöka dig på att ge mig dina bästa argument för eller emot guds existens istället. Ska bli mig ett nöje att få dissikera dina tafatta försök.