Citat:
Ursprungligen postat av
Cimaron
Nja, det är för tidigt att dra någon slutsats i detta. På kort sikt kan det ställa till vissa besvär men jag tror inte det handlar om någon katastrofal omfattning direkt. På längre sikt så tvingar VISA med flera fram en ny konkurrent, huruvida det påverkar deras marknad eller ej är också för tidigt att orda om.
Givetvis ska vi vara försiktiga med att dra slutsatser angående hur omfattande konsekvenserna kommer bli. Vad gäller konkurrenter till Visa och Mastercard så får vi väl se vart det slutar antar jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cimaron
Nu är du bara löjlig. Godwins lag och dess innebörd bör du titta närmare på förresten...
Nej, du framförde ett argument som byggde på att en stats repressiva agerande mot sina medborgare är okej, så länge det är förenligt med lagen. Ifall du på allvar tror dig ha en poäng med Godwins lag så behöver vi bara byta ut förintelsen mot Gulag (eller vilket vedervärdigt statsövegrepp som helst som haft lagstöd), principen är den samma.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cimaron
Av det vi sett hittills så verkar ju inte Ryssland bry sig nämnvärt om västs sanktioner. Inte Nordkorea heller för den delen och i det senare fallet är sanktionerna definitivt ingenting värda.
Nej och i Rysslands fall har det lett till en negativ ekonomisk utveckling, vi får se hur det utvecklar sig på sikt. I Nordkoreas fall har det lett till totalt kaos och landet är fullständigt handlingsförlamat och beroende av omvärldens matleveranser. Nu tror jag inte att sanktionerna mot Ryssland kommer bli lika omfattande, men om så vore fallet så inser du ju själv att Ryssland skulle vara ute ur leken och förmodligen sprängas i flera olika nya stater. Nordkorea är trots allt tämligen homogent när det kommer till kultur och "religion", till skillnad från Ryssland.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cimaron
USA har ALLTID agerat utifrån egna intressen, oavsett vad FN har haft att säga om saken. När FN däremot behöver militär styrka så är USA alltid välkomna att vara med och leka.
Det vet du också.
Hade USA gått in med militära trupper i Ukraina för att bekämpa ryssarna så hade FN hakat på. Medan FN å andra sidan Aldrig hade fått för sig något liknande om inte USA hade varit med.
Det var därför FN INTE gav sitt samtycke till invasionen av Irak förstår jag?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Irakkriget
Citat:
Ursprungligen postat av
Cimaron
Men det är spekulationer och vi kan sätta punkt där. Du sänker kvaliteten på tråden avsevärt med ditt nonsensprat. Det handlar om UKRAINA, inte en film. Bara för att en film nämns i förbifarten så är inte det en lämplig sidodiskussion. Okej?
Bra, ta då inte upp en film... Som sagt, det är du som slingrat in dig i en dålig analogi, inte jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cimaron
Jag föreslår att du håller dig till ämnet ja. Om du anser att jag tramsar så är du välkommen att rapportera inlägget så att mod får titta på det istället.
Nej jag är inte intresserad av att skicka mod på dig, jag är intresserad av du slutar försöka komma undan med felaktiga och falska argument. Vad mod tycker om saken rör mig inte, du däremot ska inte på något sätt få komma undan med ditt trams.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cimaron
Nu hänger du upp dig på fel saker, IGEN! För övrigt är inte USA-runkare en åsikt, det är ett skällsord för sådana som dig.
Nej jag hänger upp mig på dina befängda påstående, som sagt, sluta med dom och då finns det inget att hänga upp sig på. Skriver du att 1+1 = 3 så kommer jag givetvis påpeka detta, då det är felaktigt.
USA-runkare anspelar givetvis på att man har pro-amerikanska åsikter. Det stämmer inte i mitt fall, varför ditt påstående återigen inte håller. Jag är ingen USA-runkare. Jag må hellre runka av jänkaren än ryssen, men det är en helt annan femma.