Behålla i början:
Mana addict, Mana wyrm, Amani berserker, Leper gnome, Knife juggler, Sorcerer's apprentice, Arcane missiles, Bluegill warrior, mirror image. Om du får Kirin tor mage och en secret i starthanden är det värt att behålla. Alla andra kort än dessa ska du byta ut. Sen är allt generellt, spelar du mot en druid kanske inte missiles lönar sig särskilt mycket.
Hur det vanligtvis spelas ut:
Du lägger ut Mana addicts/wyrms som buffas och skyddas av Mirror image eller Arcane missiles, alternativt knife jugglers/berserkers etc. När du kommer upp i 3 mana buffas det vidare av t.ex. Kirin+secret eller Arcane intellect. Vid 5 mana kan du lägga ut AoP och pinga för kort.
Nånstans slänger du in en Ice Block. Släng dina fireballs så fort du har läge, du ska
inte spara dessa till endgame.
Resten av spelet sparar du alla Kobolds, Frostbolts och Ice lances (gärna också
1 apprentice). T.ex. två kobolts, två Frostbolts och två Ice lances = 10 mana och 18 dmg, men det finns många bra varianter med 1 cost Frostbolts och 0 cost Ice lances med apprentice e.g.
Obs! Du ska
alltid "go for face". Det blir mycket småpingar i ansiktet mellan varven, och även om motståndaren t.ex. har en 4/1 ute så pingar du i ansiktet. Enda undantaget för när du kan gå på minions (ibland även med Frostbolt) är när det ger mer total dmg att ta bort en taunt som hindrar dina minions i början. Resten av spelet har du nästan inga minions på bordet om din motståndare lyckas ta bort dem.
Det är en skitrolig lek att spela. Den har så sjukt mycket synk och som bäst har jag vunnit med 4 mana. Roligast är att se alla andra aggro-decks stanna upp och tänka och bläddra bland korten och verka förfärade när jag skiter i deras face-action eller 512 minions och undra om de borde prioritera om.

Funkar även prima mot alla Aggro-Warlocks. Du behöver inte vara rädd för att ha massor av minions på bordet mot hunter, och du behöver oftast inte ta bort dem efter UtH, om du har Missiles eller Arcane explosion är det ju bra, annars bara ignorera. Regeln med få undantag är som sagt alltid face.
Vad mer? Mana addict är MVP, långt mer värda än wyrms, så försök försvara dem så gott det går.
Och inte för att låta märkvärdig, men bara för att förtydliga: den här leken
äger alla andra aggro-decks som finns ute nu.
Jag hoppas ni testar den och berätta vad ni tyckte!