2014-03-30, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ohyfsad
Finns det något sätt att spela det i window mode?
Ja. Längst ner till höger finns ett kugghjul. Klicka på det -> options -> kryssa ur fullscreen.

--

Jag har disenchantat i princip alla kort jag fått i syfte att skaffa en legendary. Vilken ska jag satsa på? Spelar mest åt control-hållet tror jag (mest mage nu). Ragnaros borde vara ok överlag? Och ja jag vet hur dumt det är att göra så, men jag ville bara ha en legendary.
Senast redigerad av revamp 2014-03-30 kl. 20:27.
Citera
2014-03-30, 20:48
Medlem
[quote=revamp|48167539]Ja. Längst ner till höger finns ett kugghjul. Klicka på det -> options -> kryssa ur fullscreen.

Åh, tack! Förstår inte hur jag lyckades missa den.
Citera
2014-03-30, 20:50
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revamp
Ja. Längst ner till höger finns ett kugghjul. Klicka på det -> options -> kryssa ur fullscreen.

--

Jag har disenchantat i princip alla kort jag fått i syfte att skaffa en legendary. Vilken ska jag satsa på? Spelar mest åt control-hållet tror jag (mest mage nu). Ragnaros borde vara ok överlag? Och ja jag vet hur dumt det är att göra så, men jag ville bara ha en legendary.

Fast det verkar kvitta om man kör fullscreen eller windowed för det går inte att tabba bort fönstret ändå vilket är riktigt frustrerande. Det brukade gå innan men nu envisas det med att alltid ligga högst upp. Eller är det bara för mig det gör så?

Ska du köra kontroll hade jag nog valt ysera. Många kommer nog säga thalnos när du spelar mage men jag personligen har inte allt för mycket respekt för det kortet. Det kostar lika mycket som kobolt, har samma effekt och blir den silenced får du inte ens ett kort i retur, och är en 1/1. Från ysera får du ju alltid minst ett skapligt kort och en 4/12 på bordet. Alternativen känns som ragnaros, caine eller sylvanas. Möjligvis hogger.

Malygos eller antonidas kan ju också vara några yolo alternativ.

Fast frågan är ju hur mycket du pressar och hur mycket du kontrollerar. Som mage kan ofta machen vara över vid 10-11 mana och då känns ju inte high-costs så relevant. Då hade jag hellre satsat på caine till exempel.
Senast redigerad av TheBoot 2014-03-30 kl. 20:54.
Citera
2014-03-30, 20:55
Medlem
Poro_poikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revamp

--

Jag gillar cairne bloodhoof och ysera! Inget fel på raggy heller.
Citera
2014-03-30, 20:59
Medlem
Sherlock.Holmess avatar
Har inte lirat på ett tag, såg att Nat Pagle nerfats, är den fortfarande bra? Använde den mest i giantwarlock och control druid, vet någon några eventuella replacements?
Citera
2014-03-30, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Fast det verkar kvitta om man kör fullscreen eller windowed för det går inte att tabba bort fönstret ändå vilket är riktigt frustrerande. Det brukade gå innan men nu envisas det med att alltid ligga högst upp. Eller är det bara för mig det gör så?

Ska du köra kontroll hade jag nog valt ysera. Många kommer nog säga thalnos när du spelar mage men jag personligen har inte allt för mycket respekt för det kortet. Det kostar lika mycket som kobolt, har samma effekt och blir den silenced får du inte ens ett kort i retur, och är en 1/1. Från ysera får du ju alltid minst ett skapligt kort och en 4/12 på bordet. Alternativen känns som ragnaros, caine eller sylvanas. Möjligvis hogger.

Malygos eller antonidas kan ju också vara några yolo alternativ.

Fast frågan är ju hur mycket du pressar och hur mycket du kontrollerar. Som mage kan ofta machen vara över vid 10-11 mana och då känns ju inte high-costs så relevant. Då hade jag hellre satsat på caine till exempel.
Märkligt, för mig funkar det att tabba bort.

Tack för input. Ska fundera nån minut på det, sen blir det ett yolo-beslut.
Citera
2014-03-31, 03:50
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Omöjligt att han hade King Krush då det är Hunters legendary.
Ja, och? Han var ju hunter?

EDIT: Ser att jag skrev fel, vet inte vad jag tänkte på.
Citera
2014-03-31, 08:49
Medlem
AgentHemligs avatar
Nådde legendary och har inte spelat sedan dess.

Sjukt less på HS överlag, tyvärr.
Citera
2014-03-31, 12:52
Medlem
LVX156s avatar
Gud vad skönt det är när man topdeckar som en kung! Mötte en snubbe som var riktigt dryg: han sade "sorry" och lade ut Deathwing, sa "sorry" igen och följde upp med en "threaten", och var allmänt dryg.

Jag har bra minions på hand, topdeckar Polymorph, slänger ut en Boulderfist Ogre och en Shattered Sun Cleric. Nästa runda får han ordentligt med pisk, jag drar en till Polymorph, men han drar en Arcanite Reaper (tror jag den heter). Rundan efter får jag Acidic Swamp Ooze och förstör hans Arcanite. Han slänger ut en Core Hound, som jag använder min andra Polymorph på, och han ger upp.

Det var på tiden att jag hade lite tur. Jag vet inte om jag fått en stroke eller nåt, men mina första 12 wins med min mage gick hyfsat lätt. Nu har jag levlat upp en Shaman och förlorat massor, så jag är nere på rank 20 igen, och vinner ingenting med min Mage.
Citera
2014-03-31, 16:38
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Det värsta är ju inte att förlora, utan att det tar sån TID innan man förlorar! Jag möter ju tusen gånger hellre någon som är överlägsen redan från början, då kan jag ju ge upp i femte rundan med mitt skitdeck, men när det är legendaries så är det ju inte förrän framåt runda åtta-nio som de kommer ut. Jag ledde till exempel stort mot den här killen ända fram till runda 7, hade honom nere på 10 health då, och så kom Legendary efter Legendary...

Lugna dig för helvete. HS går relativt snabbt per game om du ser till de flesta onlinespelen.
Citera
2014-03-31, 17:34
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Lugna dig för helvete. HS går relativt snabbt per game om du ser till de flesta onlinespelen.
Jo, men jag håller på att levla upp alla mina hjältar, då är det irriterande med decks som man leder stort mot i sju rundor, för att sedan möta legendaries på rad. Då möter jag hellre någon som utklassar mig från början, så jag bara kan ge upp och starta en ny match.

Jag förstår mig förresten inte alls på spelet. Spelade med min mage (lvl 20+, hyfsat deck) och får spö i match efter match. Bestämmer mig för att levla upp min paladin (lvl 1) och vinner 4 av 6 matcher.
Citera
2014-04-01, 11:43
Medlem
TheBoots avatar
Tjena grabbar!

Om ni fortfarande har problem med aggro-hunter så har jag knåpat ihop ett magedeck som jag har testat hela morgonen. Än så länge har jag haft en förlust mot hunter och winrate ligger nog på 75-85% över lag. Druid och paladin är svårast eftersom de sitter på mycket heal, removal spells och taunts, men går oftast bra om man spelar smart.

Döpte leken till manaroll för att driva med Kungens faceroll lite.

Här är decklistan: http://i58.tinypic.com/4tldgl.jpg

Och här är instruktioner på hur den borde spelas:

Går inte precis att klaga på p2w eller. har ni Thalnos är det ju klart bättre än Kobolt.
Senast redigerad av TheBoot 2014-04-01 kl. 12:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in