2014-03-29, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Vilket förbannat jävla skitspel det här är, och kuksugarna som har gjort det skulle ha spöstraff. Det är ju hundra gånger mer buggigt nu än innan release! Gör man NÅGONTING för fort så låser sig spelet och man kan inte klicka på någonting.

Jag råkade vara lite för snabb med att välja vilken minion som skull få +1/+1 när jag lade ut en Shattered Sun Cleric, och då låste sig spelet. Jag kunde inte ens klicka på End Turn, så jag fick sitta där och se hur jag fick slut på tid utan att kunna attackera.

Samma sak när jag skulle kasta Priestkortet som ger +2 health till en minion, låser sig direkt. Blizzard kan ta sig i arslet, jag vill inte spela spelet i slow-motion!

Märkligt, för jag har inga problem mer än med disconnect som sker kanske var 50:e spel.
Citera
2014-03-29, 19:02
Medlem
Hejtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Sånt man får räkna med när det är beta. Du kan ju alltid ansöka om att bli huvudutvecklare så ordnar det sig.

Haha du är ju för skön, spelet är inte i beta längre.. vilket han även nämnde i sin post
Citera
2014-03-29, 19:13
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejton
Haha du är ju för skön, spelet är inte i beta längre.. vilket han även nämnde i sin post

Fick hjärnsläpp och fick för mig att det var open beta och inte release som det hade gått över till. Men alla spel har buggar efter release, ofta i flera månader upp till år efteråt. De kan ju inte göra mer åt saken förren patcharna kommer så det är bara att vänta snällt.

Sen är det inte "hundra gånger mer buggigt nu". Mycket har löst sig eller blivit bättre.
Citera
2014-03-29, 20:16
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Sånt man får räkna med när det är beta. Du kan ju alltid ansöka om att bli huvudutvecklare så ordnar det sig.
Har du bott under en sten de senaste veckorna? Det är ju inte beta längre, det är det som är hela poängen! Betan var mycket stabilare - Blizzard har lyckats med konststycket att göra den färdiga releasen MER instabil än betan.

En annan skön bugg är när motståndaren lägger ut kort och de hamanr utanför spelplanen, så man bara ser den nedersta delen av korten.
Citera
2014-03-29, 20:33
Medlem
LVX156s avatar
Ser man på, en helt ny bugg som jag aldrig sett förr! Jag tryckte på End Turn, knappen snurrade runt, men det var fortfarande min turn. Kunde inte göra något annat än att vänta tills stubinen brunnit upp.
Citera
2014-03-29, 20:34
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ER433
Märkligt, för jag har inga problem mer än med disconnect som sker kanske var 50:e spel.
Jag får det otroligt ofta, vilket är märkligt, då jag kan spela både Path of Exile och Tera Online i timmar utan problem. Hearthstone går kanske 15-20 minuter på sin höjd.
Citera
2014-03-29, 20:58
Medlem
LVX156s avatar
Fast ibland är spelet snällt. Två rares och en epic: http://i.imgur.com/idkcUZ8.jpg
Citera
2014-03-30, 09:09
Medlem
LVX156s avatar
Jag kom att tänka på en sak till. Om man inte levlar upp alla hjältar i jämn takt så är det extremt tradigt att börja levla upp en från lvl 1 när en annan är lvl 20, eftersom man möter personer med mycket bättre lekar.

Det vore bättre om alla hjältar blev lvl 10 när man hade fått upp en till lvl 20 eller något sådant, så man slipper sitta och nöta upp dem till lvl 10 bara för att få alla basickorten. Det är ju inte svårt på något sätt, det är bara tidskrävande och tråkigt, och till skillnad från ett MMORPG så spelar ju nivån ingen roll, det är ju rankingen som avgör allt.
Citera
2014-03-30, 11:40
Medlem
Poro_poikas avatar
Citat:
Jag kom att tänka på en sak till. Om man inte levlar upp alla hjältar i jämn takt så är det extremt tradigt att börja levla upp en från lvl 1 när en annan är lvl 20, eftersom man möter personer med mycket bättre lekar.

Det vore bättre om alla hjältar blev lvl 10 när man hade fått upp en till lvl 20 eller något sådant, så man slipper sitta och nöta upp dem till lvl 10 bara för att få alla basickorten. Det är ju inte svårt på något sätt, det är bara tidskrävande och tråkigt, och till skillnad från ett MMORPG så spelar ju nivån ingen roll, det är ju rankingen som avgör allt.

Går smärtfritt att levla sina classes mot AI:n och t.ex. kolla på någon serie eller film i bakgrunden
Citera
2014-03-30, 17:10
Medlem
LVX156s avatar
FY FAN vad jag är trött på att möta jävla rank 20-motståndare som har Legendary efter Legendary, när jag har ett basic Shamandeck. De måste ju hålla så låg ranking som möjligt för att jävlas. Jag kan förstå om de ligger där en vecka efter att rankingen resetas och de inte haft tid att spela, men inte när det är en dag kvar!

Mötte precis en warrior som hade The Black Knight, Onyxia och King Krush. Lyckades döda Knight ganska lätt med Acidic Swamp Ooze + Rockbiter, men han dödade ju min Sunwalker med sitt battlecry. Onyxia hade jag också tur med, hade en Hex på hand, men det lämnade ju fortfarande fem Whelps på bordet, och när King Krush kom ut rundan därpå så var det kört.

Det värsta är ju inte att förlora, utan att det tar sån TID innan man förlorar! Jag möter ju tusen gånger hellre någon som är överlägsen redan från början, då kan jag ju ge upp i femte rundan med mitt skitdeck, men när det är legendaries så är det ju inte förrän framåt runda åtta-nio som de kommer ut. Jag ledde till exempel stort mot den här killen ända fram till runda 7, hade honom nere på 10 health då, och så kom Legendary efter Legendary...
Citera
2014-03-30, 17:28
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
FY FAN vad jag är trött på att möta jävla rank 20-motståndare som har Legendary efter Legendary, när jag har ett basic Shamandeck. De måste ju hålla så låg ranking som möjligt för att jävlas. Jag kan förstå om de ligger där en vecka efter att rankingen resetas och de inte haft tid att spela, men inte när det är en dag kvar!

Mötte precis en warrior som hade The Black Knight, Onyxia och King Krush. Lyckades döda Knight ganska lätt med Acidic Swamp Ooze + Rockbiter, men han dödade ju min Sunwalker med sitt battlecry. Onyxia hade jag också tur med, hade en Hex på hand, men det lämnade ju fortfarande fem Whelps på bordet, och när King Krush kom ut rundan därpå så var det kört.

Det värsta är ju inte att förlora, utan att det tar sån TID innan man förlorar! Jag möter ju tusen gånger hellre någon som är överlägsen redan från början, då kan jag ju ge upp i femte rundan med mitt skitdeck, men när det är legendaries så är det ju inte förrän framåt runda åtta-nio som de kommer ut. Jag ledde till exempel stort mot den här killen ända fram till runda 7, hade honom nere på 10 health då, och så kom Legendary efter Legendary...

Omöjligt att han hade King Krush då det är Hunters legendary.
Citera
2014-03-30, 20:18
Medlem
Finns det något sätt att spela det i window mode?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in