2014-02-24, 12:58
Medlem
ReflectionZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatherFrost
Jag förstår fortfarande inte varför folk flippar när de möter människor som lagt ner pengar på HS. Vill man ha en stark lek så kommer man vara tvungen att lägga ner pengar på spelet (eller spela arena, vilket som).

Vet inte om jag skulle vilja säga att Ragnar är så värst OP med tanke på att han är 100% RNG.

Jag förstår honom faktiskt. Det är jävligt irriterande att en motståndare med 4+ legendaries vinner trots betydande skillnader i skicklighet. Man ska kanske inte profilera sig som guden av Hearthstone men faktum är att Ragnaros är ett hjärndött kort som ger (massiv) utdelning så fort man droppar honom. Känner mig alltid så äcklig varje gång jag gör det
Senast redigerad av ReflectionZ 2014-02-24 kl. 13:17.
Citera
2014-02-24, 13:17
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReflectionZ
Jag förstår honom faktiskt. Det är jävligt irriterande att en motståndare med 4+ legendaries vinner trots betydande skillnader i skill level. Man ska kanske inte profilera sig som guden av Hearthstone men faktum är att Ragnaros är ett hjärndött kort som ger (massiv) utdelning så fort man droppar honom. Känner mig alltid så äcklig varje gång jag gör det

Jojo. Jag själv är en av dessa fjantar som lagt ner lite pengar på HS. Jag håller även med på att Ragnar är ett hjärndött kort. Utan tvekan. Han är trots allt en 8/8(?) med en "RNG charge". Känner mig lite äcklig jag har droppar Ragnar på slagfältet. Men jag gillar det!
Citera
2014-02-24, 13:40
Medlem
AgentHemligs avatar
Citat:
Jag förstår honom faktiskt. Det är jävligt irriterande att en motståndare med 4+ legendaries vinner trots betydande skillnader i skicklighet. Man ska kanske inte profilera sig som guden av Hearthstone men faktum är att Ragnaros är ett hjärndött kort som ger (massiv) utdelning så fort man droppar honom. Känner mig alltid så äcklig varje gång jag gör det

Nej, du skall verkligen inte säga att du är någon form av gud av HS när du gnäller över ett 8/8 kort för 8 mana. Vem sparar INTE någon av sina removals för sådana situationer?

"Ganska" rolig öppning i denna arenamatch för mig

http://i.imgur.com/9GoQEdu.jpg

Tror ni jag vann matchen? =P
Senast redigerad av AgentHemlig 2014-02-24 kl. 13:44.
Citera
2014-02-24, 14:17
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentHemlig

Åh fyfan! Du är en hemsk människa!
Citera
2014-02-24, 14:36
Medlem
AgentHemligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatherFrost
Åh fyfan! Du är en hemsk människa!

A man has to do what a man has to do. Fick ju tyvärr bara den öppningen en gång
Citera
2014-02-24, 15:30
Medlem
AgentHemligs avatar
Vad tror ni - Jag sitter på Gold Leeroy, Ragnaros, Pagle och Bloodhoof

Spelar mest Mage och Shaman just nu, tillsammans med Paladinen som varit vilande ett par veckor.

Jag har massvis av skitepics jag kan disenchanta. Överväger att skaffa mig Ysera, mestadels för carddrawen, eller ska jag kika på någon annan legendary?

Jag har ungefär 3200 dusts nu, och skulle kunna d/ea Leeroy.

Tinkmaster känns inte riktigt aktuellt just nu faktiskt.

Jag har dock inga Giants, frågan är om jag är så sugen på att spela in dem. Annars ligger väl TBK nära tillhands att crafta tillsammans med Ysera?

Och spelet måste ju förfan vara riggat ibland. Nu har jag torskat 7 matcher i rad.
Eller så är jag bara tiltad , men är det troligt att jag spelar Amani en rudan och rundan efter Mad bomber - FYRA, alltså FYRA rundor i rad när jag spelat den combon har mad bombern kastat ALLA sina tunnor på min amani Dvs. Jag spelar dem inte samma runda utan jag spelar MadBombern rundan efter jag spelat Amanin.
Senast redigerad av AgentHemlig 2014-02-24 kl. 16:04.
Citera
2014-02-24, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
När du har låst upp alla karaktärer får du en ticket till arena gratis!
Vad trevligt. Har warlock kvar, men får aldrig möta någon.
Citera
2014-02-24, 16:16
Medlem
ReflectionZs avatar
Citat:
Nej, du skall verkligen inte säga att du är någon form av gud av HS när du gnäller över ett 8/8 kort för 8 mana. Vem sparar INTE någon av sina removals för sådana situationer?

Värst vad du var purken då. I allra sämsta fall delar Rag ut 8 skada (inte sällan mer) och detta kan inte removal göra något åt. Problemet är egentligen inte att han gör skadan utan att han gör den i slutet av rundan. Detta innebär i praktiken en charge som kommer runt taunts och som dessutom inte behöver slåss för sin skada. Enda nackdelen är RNG vilket egentligen inte har någon betydelse eftersom du i sämsta fall har sönder något ändå. Rag skulle vara omåttligt mer balanserad om hans effekt kickade i början av motståndarens nästa runda. Då hade man haft en ärlig chans att göra något åt honom.

Citat:
Ursprungligen postat av revamp
Vad trevligt. Har warlock kvar, men får aldrig möta någon.

Du kan få klasser genom att slå AI:n också
Citera
2014-02-24, 16:23
Medlem
AgentHemligs avatar
Citat:
Värst vad du var purken då. I allra sämsta fall delar Rag ut 8 skada (inte sällan mer) och detta kan inte removal göra något åt. Problemet är egentligen inte att han gör skadan utan att han gör den i slutet av rundan. Detta innebär i praktiken en charge som kommer runt taunts och som dessutom inte behöver slåss för sin skada. Enda nackdelen är RNG vilket egentligen inte har någon betydelse eftersom du i sämsta fall har sönder något ändå. Rag skulle vara omåttligt mer balanserad om hans effekt kickade i början av motståndarens nästa runda. Då hade man haft en ärlig chans att göra något åt honom.

Fast vänta nu, den där "chargen" du talar om, att den kommer i slutet av rundan - det kan ju vilken "charge" som helst göra. Det är ju bara att inte använda den direkt när man placerat kortet? Så det är ju HELT ovidkommande? Att den går runt taunts är absolut ett faktum - men det gör alla spells.
Vapen och minions gör det inte, men spells gör det, så förstår inte varför det skulle vara så OP?

Du säger även att rng är "Enda nackdelen" - ptja, det är väl en helt otroligt stor nackdel.
Det är väl däremot en ganska stor fördel skulle jag påstå.

Du säger även att det är garanti på 8 dmg (stämmer), men oftast mer? Det stämmer absolut inte. Den spelaren som inte är beredd på att kontra big drops runda 6/7-10 är en noob och borde inte gråta utan istället ta lärdom. Jag minns inte senast jag spelade en match där man lät något ligga och bara mata på.

Tips: Se till att ha några av dina big removals redo inför runda 6 så är du fine.
Citera
2014-02-24, 16:37
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Citat:
Vad tror ni - Jag sitter på Gold Leeroy, Ragnaros, Pagle och Bloodhoof

Spelar mest Mage och Shaman just nu, tillsammans med Paladinen som varit vilande ett par veckor.

Jag har massvis av skitepics jag kan disenchanta. Överväger att skaffa mig Ysera, mestadels för carddrawen, eller ska jag kika på någon annan legendary?

Jag har ungefär 3200 dusts nu, och skulle kunna d/ea Leeroy.

Tinkmaster känns inte riktigt aktuellt just nu faktiskt.

Jag har dock inga Giants, frågan är om jag är så sugen på att spela in dem. Annars ligger väl TBK nära tillhands att crafta tillsammans med Ysera?

Och spelet måste ju förfan vara riggat ibland. Nu har jag torskat 7 matcher i rad.
Eller så är jag bara tiltad , men är det troligt att jag spelar Amani en rudan och rundan efter Mad bomber - FYRA, alltså FYRA rundor i rad när jag spelat den combon har mad bombern kastat ALLA sina tunnor på min amani Dvs. Jag spelar dem inte samma runda utan jag spelar MadBombern rundan efter jag spelat Amanin.

Vad lirar du för shaman deck, overload eller control?
Använder nu Al'Akir the Windlord i mitt overload deck, fungerar väldigt bra. Tog bort leeroy eftersom kortet till stor del endast fungerade som finisher tillsammans med windfury och rockbiter. (spelar i.o.f. inte så mycket just nu så vet inte vad som är optimalt i de lägre rankerna)
Annars är väl Ysera bra till kontroll deck eftersom kortet i vart fall gör något samma turn som det spelas.
Citera
2014-02-24, 16:44
Medlem
ReflectionZs avatar
Citat:
Fast vänta nu, den där "chargen" du talar om, att den kommer i slutet av rundan - det kan ju vilken "charge" som helst göra. Det är ju bara att inte använda den direkt när man placerat kortet? Så det är ju HELT ovidkommande? Att den går runt taunts är absolut ett faktum - men det gör alla spells.
Vapen och minions gör det inte, men spells gör det, så förstår inte varför det skulle vara så OP?

Du säger även att rng är "Enda nackdelen" - ptja, det är väl en helt otroligt stor nackdel.
Det är väl däremot en ganska stor fördel skulle jag påstå.

Du säger även att det är garanti på 8 dmg (stämmer), men oftast mer? Det stämmer absolut inte. Den spelaren som inte är beredd på att kontra big drops runda 6/7-10 är en noob och borde inte gråta utan istället ta lärdom. Jag minns inte senast jag spelade en match där man lät något ligga och bara mata på.

Tips: Se till att ha några av dina big removals redo inför runda 6 så är du fine.

Absolut ska man vara sparsam med hard removal, till en viss gräns. En lek har dock bara så mycket removal och det är inte alltid att den kan gå igenom femtioelva legendaries som inte är ovanligt i ex Druid. Om jag inte har en Hex för lategame Rag/Ysera/Cenarius kanske det beror på att jag var tvungen att använda den på hans coinade Cairne runda 5, annars hade jag blivit nerbeatad.
Citera
2014-02-24, 16:46
Medlem
AgentHemligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuli Kupferberg
Vad lirar du för shaman deck, overload eller control?
Använder nu Al'Akir the Windlord i mitt overload deck, fungerar väldigt bra. Tog bort leeroy eftersom kortet till stor del endast fungerade som finisher tillsammans med windfury och rockbiter. (spelar i.o.f. inte så mycket just nu så vet inte vad som är optimalt i de lägre rankerna)
Annars är väl Ysera bra till kontroll deck eftersom kortet i vart fall gör något samma turn som det spelas.

Övervägde Al'Akir faktiskt, jag spelar ett overload deck just nu, men helt ärligt så känns det lite beige att crafta honom. Fuderar på att tråk crafta TBK, men det känns ju litesissådär med faktiskt.

Ysera är ju bra men det känns som man får ut max 1-2 kort. TBK ger ju något direkt, i värsta fall är det inte ett värdelöst drop även om man inte har användig för hans BC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in