2025-03-26, 11:45
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Klicka på:
1. "My collection"
2. Infinity symbolen
3. Scrolla till Wild
4. Välj valfri expansion som försvann idag ("Badlands", "Titans", "Festival")
5. Disenchanta utan att standard-kort dyker upp

Skrämdump på vart du ska klicka:
https://postimg.cc/3420JgPy
tack det funkade bra

sen har jag en fråga, hur funkar det egentligen? jag spelar mest mage, o har fått tex guld kalecgos o andra bra kort "gratis" . varför? alltså jag menar, vad bestämmer vilka kort man får gratis? osv. uppskattar en utförlig förklaring om du kan
Citera
2025-03-26, 12:10
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
tack det funkade bra

sen har jag en fråga, hur funkar det egentligen? jag spelar mest mage, o har fått tex guld kalecgos o andra bra kort "gratis" . varför? alltså jag menar, vad bestämmer vilka kort man får gratis? osv. uppskattar en utförlig förklaring om du kan
Kalecgos är en del av "The Core set". "The Core Set" är en gratis samling av kort som alla spelare får tillgång till och som uppdateras årligen. Det har ersatt det tidigare Basic- och Classic-setet och är primärt avsett att ge en bra grund för nya och återkommande spelare. Tror det finns runt 15 kort per klass som är en del av The Core set.
Citera
2025-03-26, 12:15
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Kalecgos är en del av "The Core set". "The Core Set" är en gratis samling av kort som alla spelare får tillgång till och som uppdateras årligen. Det har ersatt det tidigare Basic- och Classic-setet och är primärt avsett att ge en bra grund för nya och återkommande spelare. Tror det finns runt 15 kort per klass som är en del av The Core set.
okaj så alla får det?
men alltså, jag har ju inte guld core set i tex warrior för där har jag aldrig spelat.
så vad går gränsen för att man skall få dessa core set? då jag har fått i mage men inte tex i warrior?
Citera
2025-03-26, 12:44
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
okaj så alla får det?
men alltså, jag har ju inte guld core set i tex warrior för där har jag aldrig spelat.
så vad går gränsen för att man skall få dessa core set? då jag har fått i mage men inte tex i warrior?
Guldkorten får man ju mer man spelar, genom olika achievments.

Enligt wiki är:
50 wins för common cards
100 wins för rare cards
250 wins för epic cards
500 wins för legendary cards

Men det är möjligt att man kan få dem på något annat sätt också.
Citera
2025-03-26, 13:51
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Guldkorten får man ju mer man spelar, genom olika achievments.

Enligt wiki är:
50 wins för common cards
100 wins för rare cards
250 wins för epic cards
500 wins för legendary cards

Men det är möjligt att man kan få dem på något annat sätt också.
aha okej. jag har typ 2300 wins me mage så de förklarar saken lite ju vartför jag inte har ett skit me warrior

tack
Citera
2025-07-11, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jag började spela Hearthstone i början. Minns att jag nallade min rumskompis konto då han inte var intresserad men fick beta access och körde jättemycket arena och slängde tjugolappar på honom hela tiden

men nu...efter 10 år eller vad det är så har jag ÄNTLIGEN för första gången någonsin blivit Legend!
Jag har varit nere i Diamond 5-1 länge, men jag har aldrig, förren nu, lyckats ta klivet över till andra sidan.

Vilken adrenalinrusch sista matchen var! Det var en annan mage som tidigt fick övertaget, men efter att han Mordreshade ner mig till 13 hp så lyckades han inte komma tillbaka, det var som att han fick soppatorsk trots att han hade lyckats uppgradera sin hero power så att den gjorde 3 skada per träff. Långsamt lyckaes jag få tillbaka armour genom Cold Case, minionen som drar en spell och ger armour osv och till slut lyckades jag nuka hans nylle med Kael'thas+Brann+Kel'thuzad med 11 döda skelett gånger två

Skiter i om jag någonsin når legend igen, nu har jag äntligen kommit över tröskeln.

Jag är lite i samma sits som du. Har spelat sen det kom, lite av och till, vägrar kopiera någons deck och köra meta utan kör bara hemskickade decks har aldrig köpt kort. Tidigare kom jag som bäst ner till guld tre eller nåt. För nåt år sen fick jag ett infall och började spela igen. Gjorde ett palladin deck och det bara flöt på. Känslan när jag kom till legendary är svår att slå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in