2014-03-31, 06:25
Medlem
Emols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fick en ny chest, tänkte reroll på %Life, men vet inte om jag borde satsa på sockets för mer STR (och gå plus på dmg) eller om jag ska försöka få en 91-100 All Res eller rent av försöka få 10-15% Heavens Fury dmg.
¨

http://forumbilder.se/DC83T/chest.JPG

Edit:

Toughness är alltid bra, men du får kolla dina stats också, e.g. var du lägger defensive för att få toughness.

Enklast är om du kollar 2.01 patchnotes.

spara %hp och rolla armor till 3sock, du får mer ehp för 15% hp än för armor. sen sock 3x 280stre så får du massa armor också!
Citera
2014-03-31, 07:47
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxarnHiaHia
Med empowered shrine ligger jag på ca 70% CDR. Min all res ligger på 1500, men tänk på att intelligence ger ganska mycket all res.

Kul du gillar videon!

Ska testa din build någon dag, se hur min sunkna Wiz står sig i jämnförelse
Du har ju rätt sjukt gear med här och där så jag lär väl på min höjd palla med Master eller dylikt med just denna build :P
Kör annars en sedvanlig Frozen Orb / Archon på T1, T2 utan superstora bekymmer..

Men Teleportbuilden du kör känns som att den kräver lite annan gear och hantering :P
Citera
2014-03-31, 08:19
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Tack min vän
Provade nyss din build fast med judgement med crit, körde lite med en kompis wizard. Smälter hela T2 och T3 är på gränsen till smör. Förstår inte vad jag lyckades knåpa ihop för build som var så kass

Hahaha, jo ibland gör builds mycket, testade mig fram något enormt innan jag sprang över grunden till den här builden efter ett tips som jag sen finjusterade för att passa min spelstil (spring och samla ihop massa mobs, ställa sig i mitten och tanka ner allt).

Akarat's Champion var en skill jag aldrig testat innan jag blev tipsad om den här builden och ihop med Heaven's Fury och Concecration så är den helt djävla underbar.

Citat:
Ursprungligen postat av Emol
spara %hp och rolla armor till 3sock, du får mer ehp för 15% hp än för armor. sen sock 3x 280stre så får du massa armor också!

Tackar och bockar, får kolla på det.
Citera
2014-03-31, 08:23
Medlem
Kul spel.

Hittade Pull of the Earth igår. 388 armor och 6% reduced resource cost. Kunde inte ha blivit så mycket sämre.
Nyss hittade jag även äntligen materialet till Fleeting Strap. Vitality roll var 4 från minsta. Attack speed och all resi var absolut lägsta.
Senast redigerad av pukknub 2014-03-31 kl. 09:17.
Citera
2014-03-31, 09:13
Medlem
Citat:
Hahaha, jo ibland gör builds mycket, testade mig fram något enormt innan jag sprang över grunden till den här builden efter ett tips som jag sen finjusterade för att passa min spelstil (spring och samla ihop massa mobs, ställa sig i mitten och tanka ner allt).

Akarat's Champion var en skill jag aldrig testat innan jag blev tipsad om den här builden och ihop med Heaven's Fury och Concecration så är den helt djävla underbar.

Tackar och bockar, får kolla på det.

Det finns en 2h-flail du kan finna,
som gör att Heaven's Fury är tre strålar istället för en. Passar din build bra.
Citera
2014-03-31, 09:29
Medlem
Unlimited-Powers avatar
Hoppas de sänker guldkostnaden för crafting för oss i HC snart. Har 37 miljoner. Då har jag spelat D3 sedan launchen och tradeat lite saker på HC AH:t.

Alla SC spelare har ca 3 miljarder och det är den siffran som Blizz har kalibrerat crafting-kostnaderna från.
Citera
2014-03-31, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unlimited-Power
Hoppas de sänker guldkostnaden för crafting för oss i HC snart. Har 37 miljoner. Då har jag spelat D3 sedan launchen och tradeat lite saker på HC AH:t.

Alla SC spelare har ca 3 miljarder och det är den siffran som Blizz har kalibrerat crafting-kostnaderna från.
Tycker också det är sjukt att vi ska behöva betala 4-5mil + en massa dyra gems för att försöka sig på en craft.. Så fort är omöjligt att fixa fram guld..
Citera
2014-03-31, 10:23
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkEGratis
Det finns en 2h-flail du kan finna,
som gör att Heaven's Fury är tre strålar istället för en. Passar din build bra.

Fan, blev lite fuktig i tussen av tanken på en sådan.

Vet du vad den heter?

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av Unlimited-Power

Lirar SC själv, men kan inte annat än hålla med, iom att ni förlorar allt gear (gems etc) så är guldvärdet HC kontra SC helt skevt.
Citera
2014-03-31, 10:27
Bannlyst
Citat:
Fan, blev lite fuktig i tussen av tanken på en sådan.

Vet du vad den heter?

Fate of the Fell. Polare har den, han är lagom nöjd minst sagt!
Citera
2014-03-31, 10:28
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm

Jag fick den på typ lvl 55, har suktat efter en lvl 70 i flera dagar nu
Citera
2014-03-31, 10:30
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm

Ja, då har jag ett mål att sukta efter ett tag.

Gott att höra att det finns en sak som är gjord för min build och är en 2h flail eftersom jag tycker att crusader ska ha en sån
Citera
2014-03-31, 10:45
Medlem
Jannebigplays avatar
Är förvånad att ingen har länkat denna. Min polare provade denna builden på sin crusader och det funkade fint https://www.youtube.com/watch?v=HFAG_VZK8Q0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in