2014-03-30, 21:23
Medlem
Så ju mer toughness ju bättre på Crusaider med andra ord?

En hel del nytt sedan denna expansionen kom märker jag, finns det någon sammansatt sida möjligen på svenska på vad som utvecklats, behöver nog läsa på en hel del!
Citera
2014-03-30, 21:28
Moderator
^Eazs avatar
Fick en ny chest, tänkte reroll på %Life, men vet inte om jag borde satsa på sockets för mer STR (och gå plus på dmg) eller om jag ska försöka få en 91-100 All Res eller rent av försöka få 10-15% Heavens Fury dmg.
¨

http://forumbilder.se/DC83T/chest.JPG

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Så ju mer toughness ju bättre på Crusaider med andra ord?

En hel del nytt sedan denna expansionen kom märker jag, finns det någon sammansatt sida möjligen på svenska på vad som utvecklats, behöver nog läsa på en hel del!

Toughness är alltid bra, men du får kolla dina stats också, e.g. var du lägger defensive för att få toughness.

Enklast är om du kollar 2.01 patchnotes.
Citera
2014-03-30, 21:39
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Tack för tipset, vilka runor och spelsätt ska användas med dessa?
Jag kör på detta
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/barbarian#ShcklR!YWhj!bYccca

Använd charge, få upp rage - håll upp bloodbath. Undertiden använder du WW och dumpar rage med Battle Rage för att sänka CD:n på Avalance. Som du också spammar på större pack.
Senast redigerad av Out-of-Step 2014-03-30 kl. 22:18.
Citera
2014-03-30, 23:28
Medlem
Lotade precis hallowed protectors med min HC monk Är sjukt glad!!!

Nu är det dags att farma izual i ett par timmar.

Någon annan som lotat den, är den så bra som jag fått för mig att den är?

Vart lotar man bäst "vita" vapen?
Citera
2014-03-30, 23:33
Medlem
Jannebigplays avatar
Ingeng som lirar WD på HC och vill dela med sig av någon build de tycker funkar bra? Jag har 500k damage och runt 6 mille toughness. Kör en dotbild med locust swarm, haunt, piranha och acid cloud. Tycker den funkar hyffsat men ganska trist att spela. Inte lika trist som de där fetischbuildsen som florerar som är ospelbara på HC.

Kör på torment 1 där jag sitter fast och gråter, jag är inte i närheten av att dö men dödar ganska långsamt, en boss, typ butcher går ner på flera minuter
Citera
2014-03-31, 00:03
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/crusader#akgiQl!UahV!ZZYZbZ

Det är builden, jag är inte den snabbaste killern i spelet (e.g. glass-cannon wizards), men har hög överlevnad och blastar det mesta enkelt.
Tack min vän
Provade nyss din build fast med judgement med crit, körde lite med en kompis wizard. Smälter hela T2 och T3 är på gränsen till smör. Förstår inte vad jag lyckades knåpa ihop för build som var så kass
Citera
2014-03-31, 00:34
Bannlyst
Bra jävla dag. Lootar Emimeis Quiver med näst intill perfekta stats. Den hör så att bola sprängs direkt istället för efter 2 sekunder. Det jag gör direkt är att fixa fire gear, lyckas dock bara få tag på 31% för dagen. Jag går ner med 95k dps men jag ändrade om min spec till Night Stalker (chans på disc on crit, och jag har 60% crit) och så kör jag med "Punishment" runan på Preparation. Plus "Personal Mortar" istället för "Seethe" på Vengeance. Jag smälter 500 miljon guardian på 5 sekunder, rätt mysigt måste jag säga.
Citera
2014-03-31, 00:58
Medlem
izzys avatar
Har kört på min crusader, går ganska segt men funkar bra ialla fall i t1. Sakta men säkert med 350k dmg och 12miljoner toughness.
Hittade precis den här:

http://i58.tinypic.com/212cvpj.png

Mempo of twiligth
+729 strength
+95 all resist
+6% attackspeed

Vet att den var väldigt nice innan RoS. Är den fortfarande något att ha?
Citera
2014-03-31, 01:12
Medlem
sp1rits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzy
Har kört på min crusader, går ganska segt men funkar bra ialla fall i t1. Sakta men säkert med 350k dmg och 12miljoner toughness.
Hittade precis den här:

http://i58.tinypic.com/212cvpj.png

Mempo of twiligth
+729 strength
+95 all resist
+6% attackspeed

Vet att den var väldigt nice innan RoS. Är den fortfarande något att ha?

Yes den är fortf bra, dock så rekommenderar jag att rolla om IAS eller all res till 5-6 cc. Om din build gynnas av låg ias så ta bort den, annars ta bort all res.
Citera
2014-03-31, 04:34
Medlem
RubixKubs avatar
Bah, såg lite på en kort youtube-serie med folk som körde hardcore och blev lite sugen men har ingen lust att spela själv direkt..
Citera
2014-03-31, 04:49
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubixKub
Bah, såg lite på en kort youtube-serie med folk som körde hardcore och blev lite sugen men har ingen lust att spela själv direkt..

Kvalitén på folk i hc public games brukar vara mycket bättre jämfört med folket i sc public games.
Citera
2014-03-31, 05:14
Medlem
RubixKubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Kvalitén på folk i hc public games brukar vara mycket bättre jämfört med folket i sc public games.

Okej, kan ju inte säga att jag är så värst bra direkt då jag bara körde lite när 3:an först släpptes, inte lika kul som 2:an men blev lite sugen på hardcore nu kanske. Kommer inte riktigt ihåg men man kan bara chatta in-game inte prata via mic direkt eller?

/edit Förresten hur funkar nya expansionet, är det någon idé att installera gamla D3 för att se om jag tröttnar fort då mycket kanske är patchat ändå eller missar man mycket jämfört med om jag skulle köpa RoS nu och köra de första akterna med det?

/edit2 Vafan tänkte att jag skulle prova vanliga D3 nu ändå men blev överraskad att det kräver 25GB och inte 12 som jag kollade upp innan, vet inte ens om jag kan lyckas frigöra så mycket på min laptop som bara har en 120GB ssd!
Senast redigerad av RubixKub 2014-03-31 kl. 06:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in