Citat:
Ursprungligen postat av
zemixon
En mycket god idé och det är väldigt viktigt att det görs! Var ska vi börja?
Börja med att teckna ned de bevis och indicier som är motsägelsefulla eller osakliga, jag kan börja med det jag har noterat bland det som anses ligga KJ i fatet.
Mobilernas positioner mordkvällen, de
måste ha funnits i KJ lägenhet säger åklagaren. Nej säger jag, därför att det kan man inte veta oavsett vad KJ säger, han kan ha ett syfte med att ljuga om det. Dessutom så är lägenheten inte en mord eller styckningsplats, det är inte bevisat, ingen liklukt i lägenheten, så varför är det relevant att mobilerna med ägare kan ha varit i lägenheten, mordet skedde inte där.
Rättsmedicin säger att mordvapnet bör vara något som liknar en märlspik, åklagaren menar att mordvapnet kan vara det stämjärn som har setts i KJ lägenhet. Problemet är att det stämjärnet så som vittnet beskriver det inte ger samma typ av sårskada som ett föremål med formen som en märlspik.
KJ har dödat och styckat sin hund, därför har han varit kapabel att göra det samma med en människa. Det finns inga belägg för att hunden är dödad och styckad.
KJ har raderat sina sms konversationer med VB, han döljer något i ett syfte. Det bevisar ingenting, dessutom så har KJ talat om för många människor, inklusive MPS och polisen att han var den sista som såg VB i livet. Han har inte försökt att dölja det. Dessutom så fanns det ingenting komprometterande i de återskapade sms:n. Dock så har MB också raderat dito, det gick inte att återskapa.
Det hittades en tejprulle i KJ badrum, samstämmer med tejpen i håret på VB +1 enligt SKL. Det är inte ett faktum att tejpen i håret kommer ifrån den hittade rullen.
Blod och liklukt i KJ bil. Det är inte bevisat att kroppsdelar har fraktats i bilen, enbart att det finns blod och liklukt, kan lika gärna vara något som har varit i kontakt med liket och blod som har fraktats i bilen. Någon kan ha lånat bilen, lovligen eller i smyg, den kan ha varit olåst.
Skriken som hördes, det kan ha varit från TV:n. Fönstret kan ha stängs för att inte störa grannarna. Den som sågs stänga fönstret hade skägg, hade KJ skägg vid tidpunkten, är det bevisat?
För att ta några exempel på vad åklagaren lägger KJ till last, finns mer. Ganska tunt må jag säga. På samma vis kan man troligen stärka misstankegraden mot andra personer som nämns i FUP bara man lägger lite energi på att plocka fram information tror jag.