2014-03-26, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det var intressant att följa Missing Peoples sökinsatser i programmet Saknad.
Duktig tjej den här Marie-Louise från Norrbotten någonstans.
Riktig eldsjäl liksom Peter S och alla de andra aktiva.
Man berättade om hur man upplevde fyndet av Vatchareeyas kroppsdelar och just
den nämnda personen nämnde lite om hur den dömde agerat vid sökningarna och att hon
rapporterat om hans avvikande beteende till polisen.

Tänk vad många försvunna och döda personer som aldrig kanske skulle hittas utan
MP:s insatser över hela riket. All heder åt denna organisation!

[URLhttp://www.svtplay.se/video/1917946/del-2-av-6[/url]

Bra att hon även uppfattade att KJ har asperger och reagerar inte som vanliga gör på sök. Han går ju och lyfter stenar och kvistar i sin lilla bubbla.
Citera
2014-03-26, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Just det, men jag skulle ochså gjärna villa veta VARFÖR och NÄR MB sålde delar av sin knivsamling!

Och undrar ochså varför polisen inte frågade om just detta ???

FUP 995
MB delgs att det har framkommit att han är knivintresserad. Han uppger att detta stämmer

men han har sålt av de flesta knivarna. Han har knivar kvar och även svärd som man

använder inom karaten. Knivarna är handgjorda och ses mest som samlingsknivar

Varför säljer man knivar man samlar på? Har han satt ut annons? Var? Någon polis som frågat ens? Eller ens undrar om han ljuger eller inte?
Citera
2014-03-26, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Men om de är två, och ena håller i och den andra är högerhänt men står på vbs vänstra sida så kanake det blur samma resultat?

Jag har i alla fall mycket svårt att tänka mig att KJ ensam gjort detta. Det är nästan skrattretande att tro det. VB skulle slingrat sig, övermannat honom, sprungit iväg osv. Nej, han får in 11 hugg som inte är dödande och hon stannar kvar framför honom utan att göra något?? Nope, absolut inte.

En håller i vb stående medan en annan hugger.
Eller så har någon med kraft kunnat pressa ned henne på mage, och hugger rakt nedåt.
Eller så var VB helt oförberedd när huggen kom och fasthållen..

11 hugg tar ett tag, offret reagerar med en explosion i skrik, smärtor och reflexmässigt rör sig från huggen, vrider vänder på sig som en orm, alt springer iväg...samtidigt hon slår och sparkar på allt som rör sig.
Så förstå läget med att KJ har fått in 11 hugg i ryggen.

Det är mer troligt att de är två som KJ. Eller en som MB. Karatemästare och har tränat i 33 år. En sån leker man inte med i första taget. Han hade kunnat oskadliggjort tre personer utrustade med kniv.

ja VB hade helt klart övermannat KJ om det nu skulle varit han som höll i en kniv... vilket jag alltmer börjar se som uteslutit.... KJ och hans vänner hade ingen som helst anledning till eller önskan om att skada VB och det finns heller ingen känd konflikt dem emellan.

Till skillnad från....AN och MB..... konflikten "AN/MB/VB" = livsfarlig...!!
Citera
2014-03-26, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Så nu är det D; som gäller, igen, trodde man kunde inrikta sig på C. Tillbaks till ruta A;. Bra fuppat hursomhelst.
Och bra att avgjutning finns, teoretiskt (om inte annat) går det då att knyta (iaf med en viss sannolikhet) ett vapen/föremål till mordet.

Vasst föremål/kniv med en rak sida och en konvex.
Citera
2014-03-26, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Nyfiken? Varför det?

Det här är problemet med vissa. Helst vill ni att vi stänger ned denna tråd och slutar prata om hur vi kan hitta mordvapen och mordplats, nu när polisen slutat att leta. Sorry det kommer inte att hända.
Citera
2014-03-26, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Då stämmer beskrivningen bättre som jag gjorde tidigare.

Ja, när du kör in en D-formad kniv i kroppen så blir det ett sådant hål. Testa på modellera. Fast sen kanske det drar ihop sig, men teknikerna tittar ju på hålet i sig. Hur det är format...
Citera
2014-03-26, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Vem var det nu som är vänsterhänt? ... är det AN?

Har frågat ett par gånger men ingen vet.
Det här med vänsterhänt ska tas för vad det är, en teori.
Fan, ju mer vi rotar ju osäkrare blir jag. En riktig soppa.
Citera
2014-03-26, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror dig. Frågan är vem som ägt en dylik.

Har tyvärr inte svaret på den frågan men hittade intressanta bilder på möjliga mordvapen:

http://www.weapons-universe.com/Knives/Knuckle-Knives.shtml

http://www.chefsarmoury.com/images/uploads/Tools/fishspikeT.JPG
Citera
2014-03-26, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har frågat ett par gånger men ingen vet.
Det här med vänsterhänt ska tas för vad det är, en teori.
Fan, ju mer vi rotar ju osäkrare blir jag. En riktig soppa.

Absolut, det här fallet är mycket knepigt och verkligen unikt på så många sätt...

Knivar är inte mitt specialområde men kom över de här bilderna:
http://sushismiles.com/2014/03/yoshihiro-shiroko-kasumi-takobiki-sashimi-chef-knife-11-7-300mm-made-in-japan/

http://www.chefsarmoury.com/images/uploads/Tools/fishspikeT.JPG

http://www.ebay.com/itm/Japanese-Kitchen-Knife-Sakai-Uchi-Shefs-Knife-Takohiki-Sashimi-Mad-In-Japan-/161108355984
Senast redigerad av zemixon 2014-03-26 kl. 04:27.
Citera
2014-03-26, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Vad då känns som? Du vet alltså inte om Kristoffer är höger eller vänsterhänt? Och varför skriver du GM? Du behöver inte vara blyg, du törs skriva Kristoffer Johansson...alla vet vem han är och vad han har gjort

Liiite blyg ett tag till.
I en del hugg har vapnet lutats 45grader åt vänster. Lika dant om GM håller ner henne med ett nackgrep, hugger mest på vänster sida. Jag tycker det känns bekvämast å va vhänt, prova i tanken.
Citera
2014-03-26, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Vänster eller högerhänt spelar knappast någon roll. Är man högerhänt känns det naturligt att hålla fast med höger och sticka med vänster. Samma om man är vänsterhänt, man kanske vill träffa där man vill träffa och då är vänstern bättre att sticka med och då hålla fast med höger. Same same tvärtom. Inget berättar om mördaren är höger, vänsterhänt i detta.

Du har lite fel där. En vänsterhänt håller kniven med vänster hand, håller offret med höger.
Du har rätt i att vi inte vet om GM är vänster eller högerhänt. Om jag tänker mig in GMs agerande känns det mer bekvämt att vara vhänt.
Citera
2014-03-26, 06:09
Medlem
Lococcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vatchareyya kan ha blivit av med luren på ett tidigt stadium ..

Tecken tyder på det.

"Vatchareeya Bangsuans mobiltelefon kan ha försvunnit mystiskt från styckmordsdömde Kristoffer Johanssons lägenhet den aktuella lördagkvällen. Åklagarna har tidigare struntat i mobilspåret som kan innebära en ny vändning i Fallet V."

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/det-heta-mobilsparet-8372439.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in