2014-04-01, 21:51
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Nå så högt och illa behöver du inte hoppa och det tror jag inte heller du gör, du är säkert
lite småspydisk och spotsk på föräldrarnas bekostnad, tror jag allt. Pappan ha visat i FUPen
att han besitter en stark rättspatos, KJ:s egna säpo-vakt. Att Pappan sen fått för sig att
KJ också förfogar över en stark rättskänsla i alla lägen, vilket Pappan gör gällande, det min vän
går att diskutera men inte denna artikel. Underbara föräldrar.

Edit: Möjligtvis att man kan tänka sig att diskutera ifall detta vittnesmål från Pappan
får Massi att "dra tillbaka" sina spekulationer om att Pappan ljuger för att skydda sin son,
vad tror du? Var Massi "ut och cyklade" när hon beskyllde Pappan för att vara en lögnare?
Pappan ger ett skenheligt intryck - precis som sin son.
Citera
2014-04-01, 21:55
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzzzz
[i]/.../ Jag vet en händelse när KJ var i 14-års åldern och han medvetet repade lacken på en bil.
Pappans svar när bilägaren tog kontakt var -Du får väl skylla dig själv.
Att sitta i hovrätten och hävda att han inte skyddar någon är kvalificerat skitsnack enligt mig.
Tar han sin son i försvar för att han repade bilens lack så nog gör han i stort sett allt för att skydda honom i detta fall.
Det säger allt - och lite till.
Citera
2014-04-01, 21:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Luleälven i maj? Då överlever du endast någon minut. Knappast troligt att man tar ett dopp.

Vinterbadare då, hål i isen och ner i plurret, är de särskild härdade eller? Nej, det där med en minut tror jag inte på. Under kontrollerade former så tror jag säkert att KJ kan ha tagit sig ett dopp.
Citera
2014-04-01, 21:57
Medlem
http://www.kuriren.nu/nknyheter/22-aringens-kamrat-vittnade-i-rattegangen-7547938.aspx
Citera
2014-04-01, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Pappan ger ett skenheligt intryck - precis som sin son.

Med det sagt från dig så kanske du kan svara på frågan hur Massi skall gå vidare med sina
antagande om att Pappan ljuger och skyddar sin son, tror du Olsson får någon passning tillbaka
från Massi eller blev det mål för försvaret? Det är det som gäller, inte ifall du tycker Pappan är skenhelig eller att jag tycker han är en bra far.
Citera
2014-04-01, 21:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Polisen tog tröjan till Luleå för analys. En dag senare ringde polisen upp till föräldrarna och sade att det bara var – målarfärg, faluröd.
– En stor sten föll från hjärtat, sade pappan.
Vad Kristoffer Johanssons pappa vill säga med att berätta den här historien för hovrätten hade ett syfta.
– Jag skyddar ingen, sade han
.

Jag vet en händelse när KJ var i 14-års åldern och han medvetet repade lacken på en bil.
Att sitta i hovrätten och hävda att han inte skyddar någon är kvalificerat skitsnack enligt mig.
Tar han sin son i försvar för att han repade bilens lack så nog gör han i stort sett allt för att skydda honom i detta fall.
Hur vet du detta?
Citera
2014-04-01, 21:59
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det är en hypotetisk fråga, men har han något ess att ta fram ur rockärmen så är läge i morgon. Däremot har han inte läst Fup tillräckligt när det gäller sårskadorna. D-formade skador, varierande bredd beroende på djup. Samma när det gäller höjd på glipan. 4 skador som gått in fyra cm, varav ett var det dödande hugget.

Tycker han borde ha en föredragning om detta, begära ett tilläggsförhör med Franceska (som för övrigt var kodad i MBs telefon) och begära en ajournering eftersom han vill inhämta ett skriftligt utlåtande av SJ.
Detta kan knappast försämra läget.

Tack för svar, och vi får då hoppas att han har ett ess, eller tre, i ärmet.
Angående sårskadorna, skicka honnom en email.
Citera
2014-04-01, 22:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
M. Men jag tror på asphyx med en påse trädd över huvudet för att speeda andhämtningen samtidigt som hon stacks. Konstaterade blodanalysen förhöjda adrenalin- och endorfinvärden ? Tyder i så fall på en utdragen dödskamp.
Med ledning av skadorna har rättsläkaren bedömt att dödskampen var utdragen.
Citera
2014-04-01, 22:02
Medlem
Citat:
Polisen tog tröjan till Luleå för analys. En dag senare ringde polisen upp till föräldrarna och sade att det bara var – målarfärg, faluröd.
Vad Kristoffer Johanssons pappa vill säga med att berätta den här historien för hovrätten hade ett syfta.
.

Jag vet en händelse när KJ var i 14-års åldern och han medvetet repade lacken på en bil.

Är det ett rykte eller något som du faktiskt hörde där och då? På plats liksom när det hände.
Citera
2014-04-01, 22:03
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det säger allt - och lite till.

Då får du berätta för oss varför han repade bilen och varför pappan uttalade sig som han gjorde.
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
.

Då kanske du ochså kan upplyse oss om varför KJ repade bilen?
Inte att jag tycker att det är ok att repa någons bil, MEN det är ju andå viktigt att veta VARFÖR KJ gjorde så (om han nu gjorde det) när man ska bedömma den gjärningen.
Citera
Bannlyst
Citat:
.

Du förstår...JJ har ju i alla tider gjort ALLT för Kristoffer (enligt han själv) och ALLT har varit för sin sons bästa och det inkluderar även att komma undan med ett styckmord. Så här kan man verkligen snacka om en ansvarstagande förälder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in