Citat:
Hur kan dom gömma ett vittnesmål i slasken? Advokaten har tillgång till alla vittnesmål även slasken, så det är inte gömt, bara för att du inte kan läsa det i FUP betyder inte att det är gömt.Just nu finns det graverande saker mot åklagarna. Frågan är om de begått tjänstefel eller inte?
1. De pratar i rätten och i tidningen om stämjärn, trots att ett stämjärn absolut inte passar in i märkena, plus att teknikerna förklarar att det ser mer ut att komma från en märlspik.
2. De påstår att det var WLs mamma som ringde MB, trots att de visste om att det var WL som ringde MB. Det var allmänt känt att det var WLs telefonnummer, som de ältat fram och tillbaka i fupen.
3. De gömmer ett viktigt vittnesmål i slasken. Vittnet vittnar om var KJ befann sig största delen av natten kring 19 maj, då åklagarna försöker ringa in den tidpunkten för placering av benen. Man lyfter alltså fram en sak och gömmer en annan i slasken.
Det är ju helt sjukt hur dom håller på. Jag kollar vidare. Jag vet nämligen att det är fler saker jag har reagerat på. Dags för en lista som ska skickas till JO.
1. De pratar i rätten och i tidningen om stämjärn, trots att ett stämjärn absolut inte passar in i märkena, plus att teknikerna förklarar att det ser mer ut att komma från en märlspik.
2. De påstår att det var WLs mamma som ringde MB, trots att de visste om att det var WL som ringde MB. Det var allmänt känt att det var WLs telefonnummer, som de ältat fram och tillbaka i fupen.
3. De gömmer ett viktigt vittnesmål i slasken. Vittnet vittnar om var KJ befann sig största delen av natten kring 19 maj, då åklagarna försöker ringa in den tidpunkten för placering av benen. Man lyfter alltså fram en sak och gömmer en annan i slasken.
Det är ju helt sjukt hur dom håller på. Jag kollar vidare. Jag vet nämligen att det är fler saker jag har reagerat på. Dags för en lista som ska skickas till JO.
Tingsrätten läser varken FUP eller slask.
Vart står det att åklagarna ringar in den 19 maj, det är väl TO som försöker göra det men vi har förklarat redan att det är omöjligt att vittnet som tittade in den 18 kunnat se benen så det går inte säga när i tid dom kom dit.
Haka inte upp dig för mycket på stämjärn, KJ har haft ett verktyg hemma som en kamrat försökt beskriva, enligt beskrivningen tyder det på att det skulle kunnat vara mordvapnet, vilket verktyg det var är svårt att veta exakt.
Lycka till med JO, kommer säkert att gå bra det där