2014-04-03, 10:42
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har du varit på FP2 och sett terrängen? Det har jag. Det är inte lätt att släpa en kropp på presenning, duschdraperi eller vad det nu må vara där. Och det lämnar garanterat spår, spår som i så fall inte upptäcktes.
Fast till FP2 kom VB inte i helt skick.
Citera
2014-04-03, 10:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Den vägde iaf 33 kg, vilket är tungt för en man som inte klarar 20 kg i bänkpress. En ytterligare styckning (armarna) var motiverad, men inte utförd.
Citera
2014-04-03, 10:50
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Tidsutdräkten, några veckor, till dess dom meddelas är nog ett övertänkt taktiskt drag av hovrätten. Det ger KJ tid att reflektera och situationen att mogna i hans medvetande - och möjlighet för honom att i samråd med Thomas Olsson fundera över om det återstår något ännu oprövat att tillgripa för att förändra Kristoffers position till det bättre.
Du är lustig du. Du har inte funderat på att det är helt normalt att det tar två veckor innan dom meddelas i ett mordmål? Det tar ju ett tag att skriva domen.
Citera
2014-04-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar

KJ släpar en styckad och blodig kropp á 33 kilo i 160 meter terräng? Kanske inslagen i något.
Inga släpmärken eller spår omkring. Har han gjort det själv?
Kanske någon med terrängbil som lyckats köra upp dit.

Men INTE KJ och inte själv.
Citera
2014-04-03, 11:17
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18657842.ab

"Vatchareeyas älskare utpekas av advokat"

Tala om att AB är tvåa på bollen.
Citera
2014-04-03, 11:19
Medlem
Radiopojkens avatar
Jag tror fel snubbe sitter för detta. Faktiskt!
Citera
2014-04-03, 11:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopojken

Därför att?

Motivera gärna varför du tror så. Har du ytterligare än teori som inte har presenterats.
Citera
2014-04-03, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopojken
Älskaren skulle således ha planterat ut:
Citat:
Hennes blod i bakluckan på hans bil, blodig tejprulle i hans lägenhet med samma typ av tejp som hittades i Vatchareeyas hår och Johanssons handskar var fläckade med hennes blod.
Citera
2014-04-03, 11:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4ll4h
Älskaren skulle således ha planterat ut:

Varför kan inte tejpen blivit besudlad när KJ har rotat runt i bilen, hade kanske tejpen liggandes i bilen, såg rullen och stoppade den i fickan, hade kanske handskar på sig vid tillfället. WL kan ga lagt tejpen hos KJ, finns säkert fler förklaringar.

Att handskarna inte har blod på greppytorna tyder snarast på att storyn om den läckande camelbacken är sann, handskarna har inte använts vid tvättning av kroppsdelar tror jag.

EDIT;Fanns VB DNA ens på greppytorna, borde finnas i så fall.
Citera
2014-04-03, 11:44
Medlem
Ni som anser att KJ är gärningsmannen borde kunna ge svar på frågorna.
Mördades VB i bostaden? Var styckades hon ?
Kidnappades hon ? Var mördades hon och var styckades hon i så fall ?
Hur transporterades kroppsdelarna till värnet och vem tog in dem där ?
Vad var motivet om det var KJ som tog ut kroppsdelarna som ni påstår, att först placera torson ca 150 meter från Gula huset och sedan benen i Gula huset, när han visste om att han hade spaning på sig. Att göra en sådan operation måste vara ett bra sätt att bli tagen på bar gärning.
Att placera en sändare fäst i bilen hade varit hur enkelt som helst och polisen hade kunnat se var bilen rör sig, om det nu inte gjordes, men bilägaren måste ha trott något sådant har gjorts mot bilen.
Tidsmässigt hur lång tid anser ni att hela den här operationen med att få kroppsdelarna placerade i värnet kunde ta, med kidnappning, mord styckning, paketering och transporter ? Kom inte och påstå att det gjorts i etapper på det sättet går inte ett styckmord till.
Det är mycket enkelt att påstå som har gjorts "KJ är gärningsmannen" men sedan finns ingenting hur det här styckmordet gått till.
Senast redigerad av Lagro 2014-04-03 kl. 11:52.
Citera
2014-04-03, 11:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Ni som anser att KJ är gärningsmannen borde kunna ge svar på frågorna.
Mördades VB i bostaden? Var styckades hon ?
Kidnappades hon ? Var mördades hon och var styckades hon i så fall ?
Hur transporterades kroppsdelarna till värnet och vem tog in dem där ?
Vad var motivet om det var KJ som tog ut kroppsdelarna som ni påstår, att först placera torson ca 150 meter från Gula huset och sedan benen i Gula huset, när han visste om att han hade spaning på sig. Att göra en sådan operation måste vara ett bra sätt att bli tagen på bar gärning.
Att placera en sändare fäst i bilen hade varit hur enkelt som helst och polisen hade kunnat se var bilen rör sig, om det nu inte gjordes, men bilägaren måste ha trott något sådant har gjorts mot bilen.
Tidsmässigt hur lång tid anser ni att hela den här operationen med att få kroppsdelarna placerade i värnet kunde ta ? Kom inte och påstå att det gjorts i etapper på det sättet går inte ett styckmord till.
Det är mycket enkelt att påstå som har gjorts "KJ är gärningsmannen" men sedan finns ingenting hur det här styckmordet gått till.

Jag har för mig att jag har läst om ett annat fall, visserligen tre gärningsmän, de dumpade liket för att senare återvända och stycka, eller kan jag ha drömt det.
Citera
2014-04-03, 11:50
Medlem
yoloitss avatar
En fråga som gäller sticken på rygg och om man mördar en människa - varför vill man och hur gör man då för att direkt tappa den på blod?
För att utan en massa blod kunna stycka människan? För att inte riskera att få en massa blod på en? För att inte riskera blodspill på stycknings-stället?
Om man nu tänker sig att man pumpar ut blodet genom en slang (en pump), borde man inte då ha syre från andra hål på kroppen så att säga annars blir det ju stopp. Därav det större hålet fram på VB.
På det sättet minimerar man att risken för blodspill på stycknings-stället och sig själv.
KJ sökte på pump och presenning samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in